레드벨벳 | Red Velvet - 빨간 맛 Red Flavor + 설명


Szervusztok kedveseim! Ezúttal egy rövidke "teóriát", "magyarázatot" hoztam nektek, méghozzá abból a szent alkalomból, hogy a RV megjelentette második teljes albumát, hozzá pedig egy igen érdekes videót. Tehát, a Peek-A-Boo c. klip elemzésén még dolgozok (remélem egyszer el is fogok készülni vele), de addig is itt van a Red Flavor, melyet már a megjelenése óta szerettem volna megosztani veletek. 

(Holnap jön a heti áttekintés is!)

Lássuk hát!







Azt hiszem a videót már látta mindenki, nem is egyszer. Viszont az, hogy mit jelenthetnek a képek, melyeket annyiszor megfigyeltünk már, hm, nem tudom hányan vizsgáltátok meg. Először elég kusznak tűnik minden, fényes, színes kavalkád, amiben az embernek eszébe sem jut értelmet keresni. 

Ez velem is így volt. 

Aztán eszembe jutott az NCT, és úgy voltam vele - nem, semmi sem lehet véletlen. 

Amikor többször ránéztem a klipre, végül ezzel a fenti kijelentésemmel egyet is kellett értenem. Ugyanis, a klipnek több értelme van, mint azt hinnénk. 

Mit is látunk először? Minden egyes lány kapott egy gyümölcsöt, amivel interjút kell készítenie. Irene - görögdinnye, Yeri - szőlő, Joy - kiwi, Seulgi - ananász, Wendy - narancs. A lányok le is ülnek a gyümölcsökkel szeben, majd szépen lassan választ kapnak a kérdéseikre. Lássuk a feleleteket: 




어릴때 단단하지아났죠. 되게 연약했어요.

"Gyermekként nem voltam ennyire kemény. Szörnyen puha voltam." 




어릴 때 부터 그렇게 달콤 하진 않았어요 크 면서 속도 좀 차고...

"Gyermekként nem voltam ilyen édes. Ahogy felnőttem, úgy váltam egyre érettebbé."




혹시 와인 잘 아세요 ?

"Ismered a bort?"




맨날 두 발 불량 이라고 학생부 에 불려 갔어요 .

"Naponta megszidtak, mert "illetlen" volt a frizurám."

*(Az iskolákmegszabják, hogy a diákok milyen frizurát horhatnak. Pl: tilos a túl hosszú haj, tilos a festék, tilos az extrém frizura (felnyírt, stb.)




쨈 이 꿈 이었어요.

"Az volt az álmom, hogy lekvár leszek."




어렸을 때 장난 엄청 많이 치고...

"Gyermekként nagyon csintalan voltam."




가끔은 내가 누구 인지 헷갈 리기도 하고요.

"Néha abban sem voltam biztos, hogy ki vagyok."



Furcsa, láthatjuk, hogy a gyümölcsök mind a gyerekkorukról beszéltek nekünk, méghozzá olyan módon, amiből világosan kiderül, hogy ők már mind felnőttek. Nos, ha interjút készítünk valakivel, akkor mi hiányában vagyunk annak a tudásnak, amit a kikérdezett fél birtokol. Következésképp, a lányok azért kérdeznek felnőtteket, mert ők még mindig gyerekek - gyerekek, a felnőtté válás útján. 

Erre utal pl. az "Ismered a bort?" kérdés / kép is, hiszen... Mi is a bor? Érett, "öreg" gyümölcsök

Továbbá: 

I.


Láthatunk egy növényt "felnőni" - ez a növényt épp úgy víz éri...



... mint a szinte egyből utána látott gyermeket. 



II.


Egy gyerekkori kép, amin Irene található, aztán pedig...




...láthatjuk a "felnőtt" Irene-t is, aki még mindig úgy öltözik, mint gyerekként.


III.

Wendy már a diplomosztókon hordott talárt viseli, miközben még mindig úgy tesz, mint egy gyermek.


IV.



A "gyümölccsé válás útán" jár. 




Végül pedig be is fejezi azt.



V.


Ekkor láthatjuk, hogy bár a narancs (Wendy) megérett, de belül ugyanaz maradt, aki volt is.






VI.



Az elején még csak egy gyümölcs ült a lányokkal szemben...




... a végén pedig már saját magukkal néztek szembe, mint felnőttek.



A klip tehát - e teória szerint -, a felnőtté válás felé vezető útról szól. Mennyire nehéz is, mennyire össze tud zavarodni az ember. 


Szeritnem nagyon aranyos gondolat. :) 


Ti mit gondoltok? 



+ itt vannak még ezek a promó képek a TRS albumhoz, amik olyan Alice Csodaországban hatást keltettek bennem. Mintha a felnőtté válás tényleg egy ekkora, titokzatos kaland lenne. 





Segített: hellakpop, Mira, kpop junkee

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...