Válasz a kérdéseitekre!





Ahogy ígértem, íme a válaszok a kérdéseitekre:

1. Tudtok-e magyarul, vagy tervezitek-e, hogy tanulni fogjátok a nyelvet? Esetleg ismertek olyat, aki tanulja?

Hyuk (25): Nem tudok magyarul, és nem ismerek olyat, aki tud. De hallottam, hogy van ilyen szak.
Yeongeun (22): Tudtam két szót (elfelejtettem :D), de nem beszélek magyarul. Nem ismerek olyat, aki beszél [koreaiakat].
Kyungwon (17): Nem tudok magyarul. Nem is nagyon hallottam még a nyelvet. Nem ismerek ilyet.
Sunjee (14): Nem beszélek magyarul. [Manami: elírta, hogy "magyarul" egyem meg :D]


2. Igaz, hogy nagyon sokáig (estig) tanultok?

Hyuk (25): Általános iskolában és középiskolában. Egyetemen nem nagyon tanulunk...
Yeongeun (22): Középiskolában sokat tanulunk. Sokáig fenn kell lennünk, de muszáj. Édesapám nagyon sokat dolgozott, hogy tanulhassak, szinte alig láttam. Ezek után nem mertem volna hazamenni rossz jegyekkel. Szerintem ez a normális.
Kyungwon (17): Sokáig vagyok iskolában, van olyan, hogy hajnalban érek haza. De este már csak bámulom a könyveket, nem tudok felfogni semmit. Mikor kisebb voltam, sokszor csak megjátszottam, hogy tanulok. A feladatokat kitöltöttem, de utána csak néztem magam elé, vagy elaludtam... De este is kell iskolába járni. Meg sok barátot lehet itt szerezni.
Sunjee (14): Sokat tanulok. Általában korán megyek el itthonról és éjjel érek haza. De általában csak megírom a házi feladatot, este már nem tudok tanulni. De ha nem tanulok, a tanárunk mérges, ezért olvasom a tankönyveket.

3. Mit gondoltok az európai (egyéb) kosztümös filmekről?

Hyuk (25): Édesanyám német szakos volt az egyetemen, ezért láttam pár ilyen filmet amikor kisebb voltam. Nem nagyon értettem őket akkor... Nem tudtam, hogy mi történik bennük, és nem értettem miért. Például... már nem emlékszem melyik film volt, de mindenki lovakkal közlekedett, meg lovakon ült és ezt nagyon félelmetesnek találtam. Meg az emberek viselkedése is furcsa volt... nem értettem mit, miért tettek. A férfi-női kapcsolatok is idegenek voltak. Bár az más filmekben is különös volt. De a ruhák szépek voltak. Akkor azt gondoltam, hogy minden fehér ember gazdag. Mostanában nem nézek ilyen filmeket, nem érdekelnek túlzottan, más érdekel...
Yeongeun (22): Nem igazán láttam még európai filmet (vagy nem tudom, hogy európai volt). [Arra gondolsz] amiben ilyen szép ruhás nők vannak? Nem sokat láttam, de... hm... a ruhák szépek benne. És romantikusak a történetek. Az tetszik, szeretem a romantikus filmeket.
Kyungwon (17): Nem nagyon láttam még ilyet.
Sunjee(14): Szépek a ruhák. Minden lány olyan ruhát visel, mint az esküvőkön.

4. Mit gondoltok a koreai filmekről / sorozatokról? Mit gondoltok, miért tetszik a külföldi embereknek?

Hyuk (25): Van pár jó film, de nem túl sok... A sorozatokból se sok jó... nem tudom mit szeretnek rajtuk, nekem ez nagyon különös. Talán különlegesnek látják? Lehet... A sorozatokat nem szeretem, mert mindegyik ugyanaz... De van egy-két jó filmünk.
Yeongeun (22): Középiskolás koromban szerettem őket, már nem annyira. Régen sokat néztünk a barátaimmal, másnap pedig megbeszéltük mi történt benne. Hogy miért szeretik külföldön? Azt mondtad, hogy a történelmi sorozatokat televízióban is adják nálatok. Szerintem azért lehet, mert más mint amit addig néztek. Nálunk is sok amerikai sorozat népszerű, biztos ezért lehet.
Kyungwon (17): Külföldön szeretik a koreai sorozatokat? Miért? Én a filmeket szeretem, a sorozatokat lányoknak csinálják szerintem. Sokat.
Sunjee(14): Szeretek párat, de nálunk mindenki más sorozatokat néz.

5. Mit gondoltok a hozzátok érkező (ázsiai országokból érkező) bevándorlókról (általánosságban véve, és a médiában pl. bandákban, japánok, kínaiak stb.)

Hyuk (25): Szerintem senki se szereti őket. Nekünk se jut munka... A bandákban nem érdekel túlzottan, de azért érdekes... Koreában már nincsenek tehetségek?
Yeongeun (22): Annyira nem zavarnak, csak nem értem miért vannak itt.
Kyungwon (17): Nincs nagy bajom velük. Csak nem szeretem, ha hangoskodnak és mindig szemetelnek. A bandákban nem zavarnak, de miért nem tanulják meg a nyelvünket? Ha már itt vannak, jó lenne, ha megtanulnák a nyelvünket.
Sunjee(14): Engem nem zavarnak.

6. (ha választhanál) Mit szeretnél dolgozni, és hol?

Hyuk (25): Ha választhatnék... jó lenne... haha De úgy hiszem Samsung-nál fogok dolgozni.
Yeongeun (22): Festő lennék, valahol...
Kyungwon (17): Animációs filmeken szeretnék dolgozni.
Sunjee(14): Idol szeretnék lenni. kkk

7. Kicsi vagy nagy család? Mikor szeretnél megházasodni?

Hyuk (25): Ha itt maradok [Koreában], akkor kis család. Ha elköltözök, nagy család. 30 évesen házasodnék meg.
Yeongeun (22): Nagy családot szeretnék, de nem hiszem hogy lehetséges. Mielőtt 25 leszek.
Kyungwon (17): Nagy családot szeretnék... nem tudom mikor akarok megházasodni.
Sunjee(14): Nagy családot szeretnék. Iskola után.

8. Utazni szeretnél, vagy a családod közelében maradni?

Hyuk (25): Utazni.
Yeongeun (22): Utazni.
Kyungwon (17): Utazni.
Sunjee(14): Utazni.

9. Elfogadod mások kultúráját? Érdeklődsz más kultúrák iránt? A magyar kultúra érdekel?

Hyuk (25): Ha Koreában vannak, akkor nekik kell a mi kultúrának elfogadni, szerintem. Egyébként nincs problémám más kultúrákkal, ha más országba utazok, én is tisztelem azt az országot. Nem ismerem igazán a magyar kultúrát. De az ételeink nagyon hasonlóak, ami meglepett. Más kultúrák? Hát, ha másik országba utazok, akkor utánanézek dolgoknak, amúgy így a fehér kultúra nekem egyformának tűnik. (Bocsi)
Yeongeun (22): A magyarok beszéde elsőre ijesztőnek hangzik, mintha mérgesek lennének. De utána szépnek tűnik. Az ország is szépnek tűnik, voltam már Budapesten, és nagyon szép, olyan mint egy régi filmben / mesében, amiben hercegnők szerepelnek.
Kyungwon (17): Érdekelnek más kultúrák, mert sokat lehet tanulni belőlük. Az emberek nagyon mások tudnak lenni néha. Nem tudok nagyon róla semmit, de biztosan érdekes.
Sunjee(14): Hát nem nagyon ismerek külföldi embereket, de biztosan kedvesek attól, hogy más országból jöttek. A magyar kultúrát nem nagyon ismerem.

11. Szoktatok KPOP-ot hallgatni? Hogy viszonyulnak ehhez a szüleid?

Hyuk (25): Nem mondhatnám, nem sok dalnak [dalszövegnek] látom értelmét. Akit szeretek az Roy Kim. Rendesen tanul, és mellette csinálja az zenéjét. A többi nem igazán pop... [amit hallgatok]. Nem igazán érdekli őket mit hallgatok, amúgy se tudnak beleszólni.
Yeongeun (22): Szoktam néha, a Beast (Highlight) a kedvenc bandám. Hát, mikor nagy rajongó voltam, eldugtam az albumaimat. haha.
Kyungwon (17): Nem mindig, de van egy-két előadó akit szeretek. Szeretem a Twice pár dalát a szüleim is kedvelik.
Sunjee(14): Igen, szoktam. Néha a táncot is begyakorlom. haha Hát, a nővérem BTS rajongó, és ez annyira nem tetszett nekik. De nekem még nem szóltak bele annyira. Én nagyon szeretem a Seventeent, de nekik kedves zenéjük van. [Dalszövegekre gondol.]


11. A szüleitek beleszóltak abba, melyik egyetemre menjetek? Mennyire ragaszkodtak ahhoz, hogy egyetemre menjetek?

Hyuk (25): Mindenki egyetemre megy. Nekem pl. a szüleim választották az iskolámat. Szerintem ez elég elterjedt így belegondolva.
Yeongeun (22): Minden szülő azt akarja, hogy egyetemre menjen a gyereke. Végig gyűjtenek rá. Hát, beleszóltak, de hagytak választási lehetőséget.
Kyungwon (17): Beleszólnak. De mindenki jó egyetemre akar menni.
Sunjee(14): Nem tudom... de azt akarják, hogy menjek. Mindenki megy.

12. Mi a véleményetek Magyarországról?

Hyuk (25): Nem igazán tudom, nem jártam ott.
Yeongeun (22): Szép!
Kyungwon (17): Rákerestem, és szépnek tűnik.
Sunjee(14): Nem voltam ott.

13. Milyennek látjátok az európai nőket / férfiakat?

Hyuk (25): Érdekesnek. Mások mint mi.
Yeongeun (22): A nők szépek. Irigy vagyok. A férfiak magasak, de elsőre félelmetesnek tűnnek...
Kyungwon (17): Szépek.
Sunjee(14): Szépek!

14. Melyik országba utaznátok szívesen? Miért?

Hyuk (25): Bárhová, ahol nem voltam még. Magyarországra is. :D
Yeongeun (22): Mindenhová elutaznék. Minden ország érdekesnek tűnik.
Kyungwon (17): Olaszországba. Azt mondják az nagyon kellemes hely.
Sunjee(14): Valahová ahol tenger van és nagyon meleg.

15. Mit gondolsz a plasztikai sebészetről?

Hyuk (25): Én nem kedvelem túlzottan. De ha valaki akarja, akkor miért ne?
Yeongeun (22): Félelmetes szerintem. Nincs hozzá bátorságom. De két barátom megcsináltatta a szemét és az orrát. A családjuk kifizette nekik.
Kyungwon (17): Szerintem nincs baj vele.
Sunjee(14): Azt hiszem annyira nem jó. Meg nagyon fájhat.


16. Mennyit káromkodtok? 

Hyuk (25): Szerintem mint mások.
Yeongeun (22): A szüleim előtt soha. Ha a barátaimmal vagyok előfordul.
Kyungwon (17): A fiúk szerintem többet. Ha a barátaikkal vannak.
Sunjee (13): Nem szeretem a káromkodást.

17. Kedvenc helyed Seoul-ban? Miért?

Hyuk (25): 하늘공원 (Ég-kert, így hagytam, h rá tudjatok keresni.) Mert nagyon szép. (TÉNYLEG AZ.)
Yeongeun (22): 하늘공원, mert nyugodt.
Kyungwon (17): Párszor jártam csak Seoul-ban, de a Namsan torony szép.
Sunjee (14): Nem igazán tudom, de a Han folyó este elég szép.

18. A vércsoport számít egy kapcsolatban? A szülők beleszólnak a párkapcsolatokba?

Hyuk (25): Aki hisz benne, annak fontos. Nem minden szülő, de más Amerikához képest sokat szólnak bele. 
Yeongeun (22): Én nem hiszek benne. A szülők... hát, beleszólnak.
Kyungwon (17): Beleszólnak ha olyan a barátod, vagy barátnőd aki szerintük nem illik hozzád.
Sunjee (14): Nem igazán tudom.

19. Szereted az egyenruhát, vagy nem?

Hyuk (25): Nem. Alig vártam, hogy levessem.
Yeongeun (22): Szerettem.
Kyungwon (17): Nem. Kényelmetlen.
Sunjee (14): Nem. Nagyon csúnya.

20. Az aegyo tényleg aranyos? 

Hyuk (25): Néhány lánynak jól áll, de nem mindenkinek... és a kora se mindegy. A férfiak ne csinálják!
Yeongeun (22): Néha aranyos.
Kyungwon (17): Ha a lányok aranyosak, akkor az aegyo aranyos. 
Sunjee (14): Szerintem aranyos.

21. Járnál nem koreai lánnyal / fiúval (pl. európai)?

Hyuk (25): Ha nagyon jól beszél koreaiul. Egyébként nem, értelmetlen lenne.
Yeongeun (22): Ha megértjük egymást, igen.
Kyungwon (17): Nem tudom hogy kommunikálnánk.
Sunjee (14): Igen. haha

22. Ha a szüleid ellenzik a kapcsolatod, szakítasz a pároddal?

Hyuk (25): Ha a lány nem tehet róla, akkor nem.
Yeongeun (22): Ez nehéz kérdés... most nem tudok válaszolni. [Nincs kapcsolata]
Kyungwon (17): Akkor titokban járok vele. haha. Nem tudom, nincs barátnőm.
Sunjee (14): Nem!

23. Mi a kedvenc koreai ételed?

Hyuk (25): Bibimbab, kimchijjige.
Yeongeun (22): Ttokbokki, bibimbab, bulgogi.
Kyungwon (17): Minden.
Sunjee (14): Dakkochi.

24. A kimchi / a rizs / a hal olyan étel, amit tényleg minden nap esztek?

Hyuk (25): A kimchi nem "étel". A kimchit étel mellé esszük, mint a rizst. De majdnem minden nap esszük, mert mindent finomabbá tesz, és nagyon olcsó. Halat nem minden nap, rizst igen. 
Yeongeun (22): Kimchi-t igen. Nem szeretem a halat és a tenger gyümölcseit se, undorítóak. Rizst minden nap.
Kyungwon (17): Kimchi-t majndem minden nap. Halat és rizst is elég sokszor.
Sunjee (14): Mindegyik van itthon, szerintem mindig. Én rizst eszek csak minden nap.

25. Mindig pálcikával esztek?

Hyuk (25): Igen, a levest is. haha. Természetesen nem.
Yeongeun (22): Nem.
Kyungwon (17): Nem.
Sunjee (14): Nem.

26. Szeretnétek külföldön élni, vagy inkább Koreában maradnátok?

Hyuk (25): Külföldre költöznék.
Yeongeun (22): Külföldre szeretnék költözni.
Kyungwon (17): Még nem voltam külföldön, nem tudom.
Sunjee (14): Itt a családom, szóval itt akarok maradni.

27. Szerintetek miért népszerű a KPOP külföldön?

Hyuk (25): Nem tudom és nem értem. Talán azért, mert nem értik miről énekelnek. 
Yeongeun (22): Mert szépek a lányok? Hallottam, hogy sokaknak tetszenek az koreai lányok. De a fiúk nem tudom miért népszerűek. Olyat nem hallottam még, hogy a koreai fiúk népszerűek lennének, de lehet.
Kyungwon (17): Mert más, mint amit otthon hallanak? Nem tudom.
Sunjee (14): Szerintem azért lehet ez, mert aranyosak és szépek. De nagyon jól tudnak táncolni is, és jól is énekelnek.!

28. Mostanában egyre több előadó lesz híres (nagyon) külföldön is. Pl. jelenleg BTS (díjat nyertek). Erről mit gondoltok?

Hyuk (25): A BTS nem igazán pop. Kezdés: van értelmezhető szövegük. Nem szeretem őket, de a bátyám barátnője igen, és hallottam egy-két számot, ami jó volt.
Yeongeun (22): Hát fel lett fújva, az biztos. Mindenhol leadták a hírt. Nekem nincs bajom vele, ha nekik tetszik, akkor jó, örülök neki.
Kyungwon (17): Nem a rajongók miatt nyertek? Vagy ez valami zenei díj? Szerintem jó, hogy koreaiak értek el ilyet.
Sunjee (14): Szerintem nagyon jó! Én nagyon örülök neki!





Hát ennyi lenne, ennyi kérdést tettetek fel. :) Remélem kielégítőek voltak a válaszok, igyekeztem úgy formálni őket, hogy magyarosak legyenek. Ha nem sikerült, akkor elnézést kérek.

Remélem jól szórakoztatok, és valami újat sikerült megtudnotok! Véleményeteket várom, mint mindig! :) 

4 megjegyzés:

  1. Huuuuu. Kb lefagytam. Nem is tudom, olyan keserédes érzéseim vannak. Ennyire azért nem lehetünk mások...vagy igen? Amiket a külföldiekről mondtak azok nekem elég rosszul estek. Ismersz tudod értem én a helyzetük, meg a rendszerük, de ez most kicsit fájt. Ennyire nem tudni semmit, vagyis ez olyan rosszindulatúan hangzott.
    Meg, hogy is lehet valakinek ennyire természetes, hogy a szülei mindent megmondanak. Csak én nevelkedtem ekkora szabadságban? Á ezeket most nagyon meg kell emésztenem.
    Köszi szépen, hogy eljutattad ezeket a válaszokat hozzánk. Tényleg nagyon nagyon komoly volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Csak az én véleményem: Szerintem a külföldiek alatt nagyrészt azokra gondoltak, akik munkát keresve, a pénz reményében (sokszor illegálisan) érkeznek hozzájuk. Sokszor tényleg nagyon szegény országokból jönnek, munkát remélve, s ha kapnak, azt nagyon olcsón vállalják el. Ez egy ilyen globális probléma, és mivel maga Korea is munkanélküliséggel küzd, ezt nehéz lehet megemészteni. De szerintem ez a jelenség máshol is feszültséget okoz, nem annyira egyedi. Erről az oldalról megértem. Szerintem az is reális elvárás, hogy az illető, aki az országukba költözik (itt inkább a letelepedőkról van szó sztem), ne várja el, hogy a koreaiak beszéljenek idegen nyelven a saját országukban, tehát tanulja meg a nyelvet. Ezzel teljesen egyetértek. Az, hogy mennyire normális, hogy a szülők beleszólnak az életükbe? Hát, attól függ mennyire. De igaz, nagyon más a kultúránk. Szerintem, ahogy mondtad is, mi tényleg sokkal szabadabbak vagyunk. (csak nem vesszük észre, és szerintem ők sem) Azt hiszem, hogy míg meg nem tapasztalják/juk, hogy máshol nem épp az a helyzet, mint náluk/nk, addig nem tudjuk, hogy miféle helyzetben élnek /ünk.

      Egyébként hozzá kell tennem, hogy ők kifejezetten kedvesek voltak velem, ebből is tudom, hogy nincs semmi bajuk a külföldiekkel, így alapjáraton. Szerintem a probléma a bevándorlók miatt van, nem pedig a kiváncsi, érdeklődő emberek miatt. :)

      Köszönöm a kommentet!

      Törlés
  2. Wow, ez nagyon érdekes volt :)
    Tök fura, hogy a külföldieknek tök nagy szám a kpop, de nagyon sok koreai nem szereti őket... Bár ez csak néhány vélemény volt és ez alapján nem lehet megmondani, de én valamiért mindig azt hittem, hogy koreába mindenki szereti a k-popot XD Meg nekem is elég fura, hogy ennyire egyértelmű a gyerekeknek, hogy a szüleik mindenbe beleszólhatnak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Először is, köszönöm a kommentet!

      Szerintem ez ugyanolyan lehet, mint az, hogy sok magyar nem szereti a magyar nyelvű zenét. Mondjuk érdemes megfigyelni, hogy a választ hány évesek adták. Szerintem (vagy én úgy vettem észre), hogy 20-25 év alatt népszerű, felette nem annyira. Mondjuk amit mi KPOP-nak hívunk, azt ott nem teljesen. Pl. itthon sokszor olyan előadókat és dalokat is "kpop" kategóriába sorolunk, amit ott kinn nem. Rap, rock, pop-rock, hip-hop. Nekünk ez néha összemosódik, egy kalap alá veszzük még a cuki számokkal is, ők egyáltalán nem. Így lehet az is, hogy valahol elbeszélünk egymás mellett (mármint a koreaiak és mi). De belegondolva, valahol normális, hogy ha felnőnek, nem rajonganak úgy dolgokért, mint addig. :)

      Na, az nekem is furcsa, hogy bizonyos dolgokban még mindig mennyire beleszólnak a gyerekeik életébe - és ez nekik mennyire normális. (Viszont ellenpéldát is ismerek.) De ha belegondolunk a mi szüleink is csinálják ezt, iskolával jövőnkkel, párunkkal kapcsolatban mindenképp, még ha végül nem is kényszerítik ránk az akaratunkat. Végül is, ők se mondták, hogy döntenek is helyettük. De szerintem az se rossz, ha meghallgatják a véleményüket. :) (Bár... őszintén szólva... és ez nem biztos, hogy jelent is valamit... de úgy tapasztaltam, hogy tényleg beleszólnak a dolgokba, kicsit jobban is mint kellene. De persze ez csak az amit én láttam, nem általánosítani akarok!)

      Még egyszer köszönöm a kommentet! :)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...