MAMA 2016




Idén ismételten megrendezésre került a híres/hírhedt MAMA. Bár késében vagyok a saját verziómmal, azért megosztom veletek - hátha egyezik a véleményünk valamiben. 



A díjak nyerteseit kiemelem, a jelöltek alatt pedig a saját hozzáfűznivalómat olvashatjátok...





Az év előadója:

  • BTS 
  • EXO
  • TWICE
  • GFRIEND
  • Taeyeon

Mindig nagyon érdekesnek találom ezeket a jelöléseket. Szerintem pont ebben a kategóriában kellene szerepelnie többek között az I.O.I-nak is. Lehetséges, hogy csak régebbi bandákat vonultatnak fel, de abban meg nem sok értelmet látok. A TWICE az év eladója volt - szerintem. Két olyan dalt is nyújtottak, melyek könnyedén lenyomtak bármelyik másikat. A BTS nyert, s ezt valahol meg is értem, tényleg. (Még ha szívem szerint a GFriendnek adtam volna a díjat...) A múlt év végén előre megmondtam, hogy ez lesz. Meg is érdemelték, hiszen egy ilyen hamis iparban nagyon nehéz feltörni a csúcsra. Ők megtették, pedig a semmiből jöttek - ezt a díjat szintén két kategóriára kellett volna bontani, női és férfi részre...


Az év albuma:

  • EXO - "Ex'Act" 
  • TWICE - "Page Two"
  • BTS - "Wings"
  • SEVENTEEN - "Love & Letter"
  • SHINee - "1 of 1"

Ó, ehhez is lenne mit hozzáfűznöm! Szerintem ez az EXO album eddigi legrosszabb lemez - tőlük. Még ha a Lotto lett volna jelölve - soha nem értem miért nem kap jelölést újradolgozott album -, akkor esetleg rábólintok a dologra. De ez... Összesen 2 (!) számot szeretek a klipes dalokon kívül, ami nagyon, nagyon gyér átlag, soha nem tapasztaltam még ilyesmit. Az Artificial Love és a White Noise imádnivaló - de a többi egyszerűen csak van. Értem, hogy valami újat akartak mutatni, és ez sikerült is, de nekem nagyon-nagyon nem jött be...
A Wings albumot se szeretem, majdnem ugyanez a helyzet. A SHINee albumot szintén nem kedveltem. A Twice elment, a Seventeen is.

Az én jelölt listám így nézne ki: Stellar - Sting, GFriend: Snowflake, Winner - EXITE, Oh My Girl - Windy Day, Hyoseong - Colored, Fiestar - A Delicate Sense. És a nyertes a Fiestar lenne. Nem csak a múlt évben, de idén is az egyik legjobb albumot készítették el nekünk. Drinking Your Lips, Mirror, Mr. Black, Thirst, Back and Forth... minden egyes szám csodálatos, erős és egyedülálló. Talán az egyik legjobb lemez amit valaha hallottam - a Black Label után. PLS ne hagyjátok őket figyelmen kívül, adjatok nekik esélyt! Csodálatos együttes, igazán elragadó zenével.



Az év dala:

  • TWICE – "Cheer Up"
  • EXO – "Monster"
  • BTS – "Blood Sweat & Tears"
  • GFRIEND – "Rough"
  • Zico – "I Am You, You Are Me"

Egyetértek - azzal a kivétellel, hogy a BTS dalai közül a FIRE kellett volna hogy szerepeljen. Szerintem. A Cheer Up egy akkora sláger volt, amit egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni. Én nem szeretem a dalt, idegesítenek a túltökéletesített hangok, amik élesek és bántóak - nehezen hiszem hogy természetes hangfekvésükön énekeltették volna a lányokat. A Monster első pár hallásra remek szám, de egy idő után veszít az erejéből. Jó szám, de értem miért nem nyert - na a szövege pedig...! A Rough megérdemelte volna az első helyet, hisz milliónyi díjat nyertek vele, ám sajnos nincs akkora promó mögöttük, mint amit a JYP nyújt az előadónak. 

Ha a saját listámra vagytok kíváncsiak (és ha csak ennyi jelöltet vonultathatok fel... mert lenne több persze.): WJSN - Secret, Brave Girls - Deepened, Berry Good - Angel, MC Mong - Tears, Wonder Girls - Why So Lonely. A nyertes pedig a Brave Girls lenne. ISZONYATOSAN IMÁDOM.




A legjobb MV:

  • BLACKPINK – "Whistle"
  • Dean – "Bonnie & Clyde"
  • Gain – "Carnival (The Last Day)"
  • BTS – "Blood Sweat & Tears"
  • Wonder Girls – "Why So Lonely"

WUT? Ezek közül még szép, hogy a BP nyert! Az én listám: AKMU - How People Move, Davichi - Beside Me, Red Velvet - Russian Roulette, Red Velvet - One of These Nights, Wax - You are, You are, You are, WJSN - SECRET. Az én nyertesem pedig a WJSN klip lenne. Hát hogy lehet nem szeretni? Gyönyörű!



Legjobb férfi előadó:

  • Zico
  • Park Hyo Shin
  • PSY
  • Im Chang-jung
  • Crush

PSY? Ezt így... bárki komolyan gondolta? Ne már! Nem tudok vitatkozni a nyertessel.



Legjobb női előadó:

  • Taeyeon
  • Baek A-yeon
  • Ailee
  • Lee Hi
  • Jung Eunji

NEM. Maximum a legnépszerűbb. A kettő teljesen más dolog. Lee Hi és Baek A-yeon csodálatos hangja mellett ezt majdnem elfogadhatatlannak tartom. Már sokszor mondtam, de elmondom újra. Nekem nem az a jó hang, amit agyon nyüstölve ordíttatnak órákon át - ahogy azt elég gyakran teszik Taeyeon esetében. Nagyon szép hangja van, elképesztő terjedelemmel, de néha nem érzek semmit. Csak elhagyják a hangok a száját és kész. De Lee Hi... Neki adtam volna a díjat.



Legjobb banda - fiúk:

  • EXO
  • iKON
  • BTS
  • Block B
  • SHINee

Az iKON mit keres itt? Csináltak valamit ebben az évben? Elénk löktek egy számot és kész - ennyi erővel akár a Big Bang is lehetne a jelöltek között (és ezt úgy mondom, hogy imádom az iKON-t...) A Block B még valahol érthető is, de amit ebben az évben nyújtottak, hozzá sem mérhető ahhoz, amire képesek lettek volna. 
A SHINee iadott egy darab lemezt a jelölések kihirdetése előtt egy (!) hónappal, de ezen kívül nem tett semmit egész évben. Tényleg nem voltak jobb jelöltek? Hol a GOT7?  Hol van a VIXX? Most komolyan kérdezem. Hol van a VIXX? Valóban egyetlen jelölést sem érdemeltek, még a Fantasy című daluk miatt sem - ha már az iKON-nál tartunk...? Ugh. Na mindegy, ha ezeket a jelölteket nézzük, teljesen egyértelmű, hogy az EXO-nak kellett nyernie, ugyanis ezeket a díjakat nem csak úgy légből kapva dobálják az előadók ölébe - legalább próbáljunk meg logikát találni a dologban. A CD eladások, nézettség, show nyeremények mind beszámítanak. Az EXACT album 1,141,574 darabja, a Wings album 714,614 darabja kelt el, az EXO 16 alkalommal nyert műsorokban, a BTS 9 alkalommal. Youtube nézettségi adatok: 

BTS

FIRE: 92 519 773, Save Me: 59 387 835, Young Forever: 20 962 322Blood Sweet and Tears: 74 399 909, August D: 12 196 509, Give it to Me: 5 472 413

Összesen: 264.938.761

EXO

Lucky One: 36 106 184, Lucky One kínai: 2 849 984, Monster: 90 617 501, Monster kínai: 4 172 640
Lotto: 48 029 716, Lotto kínai: 3 347 873, Dancing King: 28 007 597, Hey Mama!: 33 240 787, The One: 3 003 269, Lose Control: 4 671 262, Monodrama: 2 738 912, What You Need: 6 093 340

Összesen: 259. 534.539

Csak hát itt nem kellene megállnia a számlálónak. Mert ha félig-meddig is, de a "mellékesen" megjelent dalok is az EXO népszerűségét növelik, mindegy hány tag vesz részt bizonyos promóciókban. Ezeket még hozzá lehetne csapni bőven (nem számolok japán megjelenést, s klipet nem kapó dalokat.), a fiúk ugyanúgy megdolgoztak érte, és az EXO név alatt tették. Én hozzászámolnám... és valószínüleg mások is így teszik.

Tell Me: 3 097 651, Lil Something: 3 726 851,  Dream: 29 548 149, For You: 19 238 936, Call You Bae: 19 888 955.

Na és akkor az úgy összesen: 331.308.290

Ezek mellett gondoljunk szépen a díjátadó után megjelent számokra is - utána sem álltak le. 

+ Stay With Me: 16 437 097, For Life: 7 494 876, For Life kínai: 2 164 849

Nekem - mint rajongónak - jó volt látni, hogy az EXO megnyer még egy Daesang díjat. A verseny azonban olyan szoros volt, hogy a rajongók csak kapkodták a fejüket ide-oda. A két banda rajongótábora akkor is ölni fogja egymást, ha a tagok éppenséggel jóban is vannak. Szóval nagyjából mindegy. A szememben az EXO nyert, szerintem jogosan. Tavaly örömtáncot lejtettem volna, ha a BTS viszi haza a díjat, de idén az EXO-nak szurkoltam.



Legjobb banda - lányok:

  • TWICE
  • Red Velvet
  • MAMAMOO
  • GFRIEND
  • Wonder Girls
Nem csodálom. Ők a legnépszerűbbek, természetes, hogy nekik kellett odaadni a díjat. Mondjuk az egyenesen meglepett, hogy a Mamamoo és a Girlfriend jelölést kapott. Egyébként én a Red Velvet-re és a Wonder Girls-re szavaztam. Az előbbire azért, mert a lányok hangját gyönyörűnek találom, a zenéjüket nagyon szeretem - ellenben a Mamamoo-val, akiktől konkrétan három számot szeretek, a klipjeik mindig találóak és rettenetesen szépen kidolgozottak, a színpadi megjelenésük pont a koruknak megfelelő. A Wonder Girls-re pedig azért, mert ők a Wonder Girls. Immár egyedül alkotják a zenéjüket, ami felveszi a versenyt azokkal, akik a legnagyobb slágereket alkotják az iparban, ki tudja mióta. Minden hátrányuk ellenére kifejezetten szeretem a hangjukat, de sokkal inkább a zenei tehetségük bűvölt el. 

Oké, kihagytam a Gfriend-et. Igen, valóban nem rájuk szavaztam. Őszintén megvallva, pont annyira szeretem őket, mint a Red Velvet lányokat, de lássuk be... Egyhuzamban a negyedik totál egyforma dalt adták ki. Ettől kicsit több eredetiséget várok el egy ilyen díjért cserébe. Tévedés ne essék, imádom a számaikat, de mindegyik totál egyforma.



Legjobb tánc - fiúk:
  • BTS – "Blood Sweat & Tears"
  • EXO – "Monster"
  • GOT7 – "Hard Carry"
  • MONSTA X – "All In"
  • VIXX – "Fantasy"
  • SEVENTEEN – "Pretty U"

Mi a sz@r? Könnyen lehet, hogy én hordom a szemem a tarkómon, de messze nem ezeket mondanám a 2016 leglélegzetelállítóbb táncelőadásainak. Ezt így, tényleg komolyan gondolta bárki is? Ha már BTS, akkor Fire! Azokra a mozdulatokra úgy vélem, bárki emlékszik - és nem hiszem, hogy bármivel megerőltetőbb volna a BS&T koreója. A Monster és a Fantasy kivételével többit fel se vettem volna a jelöltek közé. Az én listám: BTS - Fire, NCT U - The 7th Sense, Seventeen - Very Nice, NCT 127 - Fire Truck, EXO - Monster, Vixx - Fantasy. A nyertes pedig a The 7th Sense lenne. Láttátok már milyen erővel láncolják még a legvontatottabb mozdulatokat is? Hát valami eszméletlen, annyiszor láttam már a videóikat, hogy megszámolni nem tudom. Számomra minden bizonnyal ők 2016 nyertesei.



Legjobb tánc - lányok:

  • GFRIEND – "Rough"
  • AOA – "Good Luck"
  • TWICE – "Cheer Up"
  • Red Velvet – "Russian Roulette"
  • SISTAR – "I Like That"
Nincs mit hozzáfűznöm. Én is nekik ítéltem volna a díjat.



Legjobb tánc - szóló:

  • Taemin – "Press Your Number"
  • Luna – "Free Somebody"
  • Jun Hyoseong – "Find Me"
  • Tiffany – "I Just Wanna Dance"
  • HyunA – "How's This?"

Ehhez sem tudok mit hozzáfűzni - azt kivéve, hogy ismételten fogalmam sincs néhány jelölt mit keres ezen a listán. Mondjuk Hyuna. A bularázáson kívül nem sokat vélek felfedezni a repertoárjában. Helyette Jieun - Bobby Doll fellépését vettem volna fel a jelöltek közé - azt legalább egy hangyányit érdekesnek találtam... 



Legjobb Együttműködés:

  • Suzy & Baekhyun – "Dream"
  • MOBB (Mino & Bobby) – "HIT ME"
  • Park Kyung & Eunha – "Inferiority Complex"
  • BoA & Beenzino – "No Matter What"
  • Eric Nam & Wendy – "Spring Love"

Uram Isten, én gyűlölöm a Dream című förmedvényt. Tudom, hogy mások nagyon is szeretik... de nekem nem megy le a torkomon az ilyen mértékű nyáltenger - ráadásnak a klip megnézése után már a két énekes hamis mosolyától is hánynom kellett. 

Az én listám: Kanto & Eddy Kim - Lonely, Younha & HA:TFELT & Cheetah - Get it, Bada &Kanto - Flower, Mobb - Full House (nem csoda, hogy a másik számot akarták jelölni...), Eric Nam & Wendy - Spring Love. A nyertes pedig Kanto lenne. Ez a dal... az év egyik legjobb száma!




Legjobb énekhang - férfi:

  • Crush – "Don't Forget" ft. Taeyeon
  • Dean – "D (Half Moon)"
  • Eric Nam – "Good For You"
  • Im Chang-jung – "The Love That I Committed"
  • Jang Beom June – "Fallen in Love (Only with You)"


Ezzel nincs problémám.



Legjobb élő előadás - női:

  • Ailee – "If You"
  • Baek A-yeon – "So-So"
  • Baek Yerin – "Across The Universe"
  • Jung Eunji – "Hopefully Sky"
  • Taeyeon – "Rain"
A lista fényében nem csodálom, hogy ő nyert. Én ide vettem volna még Lee Hi - Breath előadását.



Legjobb együttes fellépés:

  • CNBLUE – "You're So Fine"
  • 10cm – "What The Spring??"
  • DAY6 – "Letting Go"
  • FTISLAND – "Take Me Now"
  • Guckkasten – "Pulse"
DAY6! DAY6! DAY6! - kell ennél többet mondanom?! Évekig vártam már egy hozzájuk hasonló tehetségekkel telezsúfolt bandára, mégsem kapnak semmiféle elismerést... Nekik kellett volna nyerniük, szerény véleményem szerint. 


Legjobb rap előadás:

  • Cjamm & BewhY – "Puzzle"
  • Gary – "Lonely Night"
  • DOK2 – "1llusion"
  • San E & Mad Clown – "Sour Grapes"
  • Zico – "I Am You, You Are Me"
Hm, úgy vélem helyes döntés született. Viszont én nagyon szerettem Zico számát, szóval szívem szerint neki ítéltem volna a díjat.



Legjobb újonc banda - fiúk:

  • NCT 127
  • SF9
  • ASTRO
  • KNK
  • Pentagon
Nos akkor, haladjunk sorban. Értem miért az NCT 127 kapta a jelölést (pl. a U helyett), és a győzelmükkel is teljesen egyetértek. De vegyük a többieket. Az SF9...? Már bocs, de már úgy legjobb újonc banda lehet valaki, hogy hozzánk vág egy dalt? Tehát igazából nem tettek semmit, csak... megalakultak? Az már teljesítmény...! 
Astro: ha csak meghallom a Breathless című dalt, kényszert érzek, hogy forróviaszt öntsek a fülembe, míg az szét nem marja az agyam. Ennyire szeretem. De el kell ismernem, vannak akik kifejezetten kedvelik a dalt - és legalább az Astro nem csak egy videót adott a rajongóinak, tettek is azért, hogy felkerüljenek a listára. Értem a választást. 
KNK: természetesen itt a helyük! Sőt, akár nyerhettek is volna. 
Pentagon? Az a banda, aki szintén nem csinált semmit az évben, csak megalakult? Tényleg? Ezt tényleg komolyan gondolják? Minden egyes évben ezt kell eljátszani? Nevetséges, de komolyan... 

Ezúttal nem tudom azt mondani, hogy az NCT (hívjuk inkább így, mert a 127 és a U tagjai kb. ugyanazok, és gyanítom... népszerűségük miatt maradnak is amíg lehet.)  ezúttal nem az "SM miatt" nyert a KNK-val szemben. A zene eredetibb és minőségibb is. A tánc elsőosztályú. A KNK által előadott számok nagyon jók, de van még hová fejlődni.


Legjobb újonc banda - lányok:

  • I.O.I
  • BLACKPINK
  • Gugudan
  • Bolbbalgan4
  • WJSN

Igen, tudjuk, az I.O.I felbomlik. A fél világ felsírt volna, ha nem ők nyernek. De tényleg ők voltak a legjobb új előadók? Valóban? Az én voksom a WJSN lányokra ment (a Secret az év egyik legjobb dala...), vagy a Bolbbalgan 4-ra. Semmiképp sem az I.O.I-ra. 




Nézzük úgy általánosságban. A műsor halál unalmas volt, ismét elfelejtettem mennyi ideig is tart az egész felhajtás. A vörös szőnyeges felvonulás a könyökömön jön ki, mindig ugyanaz történik. A sztárok mosolyognak és úgy tesznek, mintha élveznék az egészet. 

A többi meg... Mennek az előadások, a kamerás csákók mászkálnak az énekesek ülései előtt, elmagyarázzák, miképp reagáljanak egyes dalok közben. Ebből lett is balhé idén, miszerint az EXO-nak el lett mondva mit csináljanak, miközben a Twice fellépett. Na de most komolyan... Ugye senki sem hiszi el, hogy felnőtt férfiak élvezik a TT-t? Hagyjatok már! Lehetnek kivételek, de azok a férfiak, akik szeretik őket, a lányokat szeretik, nem pedig a zenét. Én nem ismerek egy férfit sem, aki bevallása szerint odáig lenne a zenéjükért - de a csajok azok bejönnek nekik. Ez így természetes. 

Ismét előre lehetett látni, hogy ki fogja megkapni az adott díjakat - általában azokat meg sem hívják, akiknek üres kézzel kellene távozniuk. Ezért volt mondjuk meglepő, hogy a BP nem jelent meg a saját díjukért. Sőt, inkább maga a tény volt meglepő, hogy a MAMA egyik díját valaki olyannak ítélték oda, aki nem volt jelen. Ez olyan... arconcsapósan hihetetlen volt. 

A felépések közül csak a BTS volt amit tényleg értékelni tudtam, az tényleg műsor volt! - az EXO-ra inkább nem mondanék semmit, ha már a műsor előtt nyomták le az utolsó koncertjüket. 

Suzy és Baekhyun duettje... én esküszöm, igyekeztem élvezni... De ez akkora égés volt, amekkora csak lehetett! Néha ugyan egymásra pillantottak, de egyébként mintha a falnak énekeltek volna - semmiféle bensőséges érzelem, semmi kötődés... Még megjátszani sem tudták. Amikor pedig Baekhyun megfogta Suzy kezét, csak arra tudtam gondolni, hogy a mostanában olyan sok áldozatot szedő leprától tartva félnek a testi kontaktustól.




Értem én, hogy a rajongók ebbe is belekötöttek volna, na de azért kérem szépen... Tudták, hogy milyen lesz a fellépés, kicsit figyelhettek volna jobban - ha már ez a foglalkozásuk. Ez volt a műsor legkínosabb hatszázezer óráig tartó fellépése.

Aztán meg itt volt az idei MAMA baki. Először minden jól alakult...





Én meg csak...






Na de komolyan! Figyeljenek már ilyen dolgokra, ha egyszer egy egész évük van felkészülni! Nem egy héttel azelőtt tudták meg, hogy kik fognak fellépni... Egy kis tiszteletet, kérem szépen!

Nos, azt hiszem ennyi lett volna a beszámolóm... életem legunalmasabb MAMA díjátadójáról. 

Ti mit gondoltatok?







10 megjegyzés:

  1. Szia.
    Bocsi, de kissé beszélni támadt kedvem, így meg is írtam a véleményem :D

    Az év előadója:
    Nehéz volt döntenem, hogy a BTS vagy az EXO érdemli meg jobban, de beláttam, hogy ebben az évben a BTS kihozta magából a maximumot (szerintem). Így igazán boldog voltam, hogy ők kapták a díjat, de a kisördögöm bosszankodott, hogy nem az EXO kapta (nagy EXO-L vagyok). A jelöléseken én i smeglepődtem, fura felhozatal. És igen, 2 kategóriára kellene ezt a díjat bontani...

    Az év albuma:
    Jobban tetszett az EXO albuma (pedig ez most nem sikerült annyira hű de jól), mint a "nagy ellenségéé", a BTS-é. Szerintem, a BTS-nek a mostani albuma valami katasztrófa lett, 2 szám van csupán rajta, amit meghallgatok.

    Az év dala:
    Annyira biztos voltam benne, hogy a BTS nyeri, hogy egy pillanatra lefagytam, amikor kijelentették, hogy a TWICE nyert. Mintha kicsit sokan nem örültek volna neki :D

    A legjobb MV:
    Itt is biztos voltam a BTS győzelmében, de örülök, hogy a BLACKPINK nyert. Érdekes felhozatal volt itt is, nem is értem...

    Legjobb férfi előadó:
    Crush vagy Zico. Nekem mindegy volt melyikük nyert, szeretem őket.

    Legjobb női előadó:
    Nem kedvelem tulajdonképpen a lányokat, így számomra mindegy volt.

    Legjobb banda - fiúk:
    Hát persze, hogy az EXO nyert! Bár itt is tartottam attól, hogy a BTS fog nyerni. És igen, hol a GOT7? Vagy pl a VIXX? Naagyon érdekes felhozatal...

    *Most tisztára úgy hangzik mintha nem kedvelném a BTS-t. Pedig szeretem őket, de a Blood Sweat & Tears számukkal, hogy is mondjam, kissé kiszerettem belőlük.*

    Legjobb banda - lányok:
    A Red Velvet győzelmében voltam biztos, de örültem, hogy a TWICE nyert.

    Legjobb tánc - fiúk:
    Na neee! Amit a drága BTS fiúk hoztak létre, az öhm, számomra cseppet sem tetszetős szám volt. Kissé sok volt a... Miért nem a Monsta X kapta meg? Hisz a fiúk annyira keményen dolgoznak mindig, és igenis jók! Na és az EXO? Mi a baj a táncukkal már megint...?

    Legjobb tánc - lányok:
    Nem szoktam lányokat hallgatni vag nézni, a jelöltekből egyedül a TWICE lányokat ismerem.

    Legjobb tánc - szóló:
    Szóló emberkéket nem követek nagy figyelemmel.

    Legjobb együttmúködés:
    Ne aggódj, nem vagy egyedül, nekem se jön be a Dream szám :D

    Legjobb énekhang - férfi:
    Kicsit fájt a szívem, hogy nem Eric Nam kapta meg.

    Legjobb élő előadás - női:
    Nem hallgatok női előadókat.

    Legjobb együttes fellépés:
    Miért nem az FTISLAND? Miért???

    Legjobb rap előadás:
    Innen csak Zico-t ismerem, így nem is tudok dönteni.

    Legjobb újonc banda - fiúk:
    Öröm volt nézni, ahogy a drágák felmennek a színpadra és átveszik a díjat. Az Astro-t nagyon szeretem, de tudtam hogy nem ők fogank nyerni. Ahhoz még nem túl ismertek. Egyetértek az SF9 és Pentagon-os véleményeddel. Az is gond még velük, hogy kb egyszerre volt a debüt mindkettejüknél (szerintem).

    Legjobb újonc banda - lányok:
    Meglepődtem nagyon az I.O.I győzelmén, de a választás jogos volt.

    Ez volt az első MAMA amit végigültem a gépem előtt, de valahogy unalmasnak éreztem. a BTS előadása teszett, az EXO szerintem nagyon jó volt, bár a számválasztáson meglepődtem. Ennyire unalmas szokott lenni a vörös szőnyeges bevonulás? Azon én is meglepődtem, hogy a BLACKPINK nem jelent meg, de valahogy számítani lehetett erre (legalábbis én számítottam rá). A Baek-Suzy duett tényleg borzalmas volt :D. A bakik meg... Komolyan, hogy és miért? Unalmas volt szerintem is, de attól tartok jövőre is végig fogom ülni az egészet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Köszönöm, hogy olvastad a bejegyzést! De hogy kommentet is hagytál, azért külön hálás vagyok! Mindig élvezet olvasni mások véleményét, akkor is, ha nem egyeznek az enyémekkel. :)

      Én magam is EXO-L vagyok - elég súlyos betegség ez a miénk. :D Oh, fogalmam sincs hányadik MAMA volt, amit megnéztem, de mind közül ez volt a legunalmasabb. A vörös szőnyeges felvonulás alatt már nem tudtam, hogy mit kezdjek magammal - elmentem teát főzni, elmosogattam (!), összetakarítottam. Nos, legalább erre jó volt. Maga a díjátadó sem volt túlzottan izgalmas, őszintén szólva előre lehet tudni minden évben a díjazottakat, mert csak ők jelennek meg. Max akkor lehet izgulni, ha egy díjnak több jelöltje is feltűnik, mint pl. most az EXO és a BTS esetében.

      Én pl. évekig pont az ellentetted voltam, nem igazán hallgattam fiúkat. Aztán bamm, jött az EXO, és végem volt - még mindig átkozom a húgom, amiért megfertőzött. A mai napig csak őket szeretem, mint bandát. De olyan 5 évvel ezelőtt kezdtem el fiúkat is ugyanúgy hallgatni, mint lányokat. :) Nem bántam meg :D

      Ahogy látom, a véleményünk egész hasonló volt, nem sok helyen vettem észre eltérést, csak talán legjobb tánc előadás kapcsán. Nekem sem volt semmi bajom a Monsta X előadásaival, de idén nem ragadták meg a fantáziám annyira mint a múlt évben - a dalaikat is sokkal jobban szerettem. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem tettek meg mindent amit csak tudtak.

      Áh, én is végig fogom nézni a többi MAMA-t is, főképp azért, hogy bosszankodhassak rajta - vagy hogy valami végre rávegyen a takarításra. Na de a viccet félretéve... szeretem ezeket a díjátadókat, mert legalább ilyenkor egyszerre lépnek fel a kedvenceink, s általában igen különleges előadásokkal. A díjak pedig sokat jelentenek nekik. :)

      Tényleg köszönöm szépen a kommentedet! Öröm volt olvasni! :)

      Törlés
  2. Kissé bőbeszédű voltam, nem tagadom :D

    Ki ne szeretné a drága EXO srácokat? Sajnos én akkor szerettem beléjük, amikor már csak kilencen maradtak. Miért is nem hamarabb ismerkedtem meg a kpop világával? Én a vörös szőnyegnél elmentem enni :D. Biztos voltam benne, hogy nem maradok le semmiről, bár kicsit siettem, nehogy mégis lemaradjak a kedvenceimről.

    Nekem azt hiszem a 2NE1 - I am the best szám volt az első amit lányoktól hallottam. Utána nem is foglalkoztam a lányokkal. Utána felbukkant a Blackpink, na őket ritkán hallgatni szoktam, na meg a Twice. Nem vagyok egy nagy lánybanda hallgató, mi tagadás. (Megsúgom, csakis azért nem hallgatok lányokat, mert mindig lerombolják a maradék önbizalmamat, hisz olyan szépek is tehetségesek. De ezt ne mondd el senkinek :D).

    Én is biztos vagyok benne, hogy ezt jövőre is meg fogom nézni, tetszenek a díjátadók.

    Máskor is szerintem fogok kommentet írni, már ha lesz erőm hozzá (vicceltem, máskor is írni fogok) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne viccelj, tényleg élvezet volt olvasni a véleményed! Mindig kiváncsi vagyok másokra, ők mit gondolhatnak azokról a dolgokról, amikről éppen bejegyzést írok. :) Szóval még egyszer köszönöm :)

      Az EXO-t szerencsére már 12 óta szeretem, de valahogy soha nem fogy el az érdeklődésem. :D A 2NE1... őszintén megvallva, nem szeretem a zenéjüket. Nincs semmi bajom velük, de messze állnak tőlem, bár a mai napig nem jöttem rá miért.

      Ne félj, nem árulom el senkinek - és valahol megértelek :D

      Áh, mindig szivesen látlak, és olvasom a véleményed! :):)

      Törlés
  3. Szia ismét!:D
    Nekem ez volt a harmadik MAMA amit láttám, (bár idén csak kb a felénél sikerült becsatlakoznom) de ez volt a legkiábrándítóbb eddig. Nem is feltétlen a díjazottak, hanem inkább maga a műsor és a fellépések okoztak csalódást.

    Az év előadója:
    Szerintem az összes jelölés és megnyert díj közül ez volt amit a legjobban megérdemelt a BTS, hiszen elég pörgős éven vannak túl. Bár én biztos voltam az EXO győzelmében mert ők is méltán megérdemelték volna. De a jelöltek között Taeyon helyett a Vixx fiúkat láttam volna szívesen, mert ők is hajtottak rendesen az idén, szomorú vagyok, hogy egyetlen jelölést kaptak csak.

    Az év albuma:
    Nahát ez az egyik amiben egyátalán nem értek egyet az eredménnyel. Nem vagyok nagy EXO-L, de szeretem a számaikat. Ez az album nekem viszont hatalmas csalódás volt. A Monsteren kívűl egy sem nyerte el a tetszésem. Ebből a felhozatalból akkor már én a BTS-nek vagy a 17-nek adnám a díjat. De ha bárkit mondhatnék, akkor az FT Island Where's the truth? albumának adnám. Idén nekem ez volt talán az egyetlen olyan album amiről minden szám rákerült a lejátszási listámra.

    Az év dala:
    Megértem miért a TWICE nyert, de a jelöltek közül én akkor már a Monsternek adtam volna a díjat. Leginkább viszont a B1A4-Lie vagy a BTOB - I'll be your man száma volt a legjobb nekem 2016-ban.


    A legjobb videóklipp:
    Egyátalán nem értem miért a Wistle nyert. Lehet velem van a baj és nem értek hozzá, de az egyetlen amit el tudok mondani erről a klippről az az, hogy rendesen megfájdul a fejem az állandóan forgó kamerától és az erős kék fénytől. Erről a listárol hol van az Infinite? Vagy a Vixx? Számomra egyértelműen a The eye az idei év legjobb klippje. Kellően elgondolkodtató, nem nyomja a szemünkbe a mondanivalót de ugyanakkor nem is kell napokig fejtegetnünk mint a BS&T-nél. Nem értem hogy nem kaptak egy árva jelölést sem az idén...

    Legjobb féfri előadó:
    Egyetértek a győztessel bár én szívesen látnám a listán Park Si Hwant is.

    Legjobb női előadó:
    Na a felsoroltak közül bárkinek hamarabb odaadtam volna mint Taeyonnak. Bár nem lepett meg a győzelme.

    Legjobb banda:
    Az EXO és a BTS is megérdemelte volna ezt a díjat, szóval nekem mindegy volt melyikük nyerni :D

    Legjobb banda- lányok:
    A GFriend az első lánybanda akiket meg tudtam szeretni, szóval én rájuk szavaztam, de nem bántam a TWICE győzelmét sem. Megérdemelték.

    Legjobb tánc-fiúk:
    Ismétlem magam: HOL AZ INFINITE?! Az egyik legjobbak ha a koreográfiákról van szó. Hihetetlen de tényleg... Egyébként a listáról: Igen, ha már BTS, sokkal inkább a Fire. A Monsta X-nél szerintem jobb lett volna a Fighter (de leginkább a Stuck) A Vixxel egyetértek, a Seventeen-nek én is inkább a Very niceot mondanám. És szerintem a Hard carry is kellően bonyolult és látványos, hogy a jelöltek között legyen. Ezek közül a jelölések közül egyébként bárki győzelmének örültem volna.

    A lányok és a szóló kategóriában én is egyetértek.

    Legjobb eggyüttműködés:
    Számomra a MOBB - Hit me a legjobb, de Suzy és Baekhyun duettje - már bocsánat de nem tudok rá mást mondani - borzalmas.

    Legjobb együttes előadás:
    Nálam egyértelműen FT vagy Day6. Egyszerűen nem tudom megérteni miért imádják Koreában ennyire a CN Bluet. Jó, én is szeretem őket, de szerintem fel annyira se jók a számaik mint a másik két bandának. Legalábbis a promó számaik biztosan.

    Legjobb újonc banda:
    Fiúk: mindenképp a KNK, az ő számaik nekem sokkal jobban passzolnak az izlésemhez mint bármelyik NCT szám.
    Lányok: a jelöltekből én is azt mondom, hogy I.O.I. De őszintén szólva - inkább senki. 2016-ban egyik lánybanda se keltette fel igazán az érdeklődésem. Kitudja, talán idén majd meglepnek valamivel.

    Na és akkor a műsorokról. Csak azt tudom mondani amit te is. Egyszerűen szinte mind színvonalon aluli volt, sokkal többet vártam volna. Tavaly jóval érdekesebb volt. Mondjuk ez igaz az idei Gayo műsorokra is. Amennyire vártam azokat is, annyira semmilyenek voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Hű, köszönöm szépen a választ, nagyon jó volt végigolvasni a te listádat! Nem értettünk mindenben egyet - ezeket a pillanatokat különösen szeretem :D -, de sok helyen hasonló volt a véleményünk.

      Az EXO albummal kapcsolatban teljesen megértelek, valami pocsék volt amit kiadtak a kezeik közül. Még így, rajongóként is hallgathatatlannak tartom az albumot. Biztos vannak, akik szeretik minden számát - nyilván -, de egyszerűen kiábrándító volt. Sehol egy rendes dallam, vagy ritmus, a dalszöveg pedig ugyanaz minden egyes dalban! Hát könyörgöm! Amiket szeretek, azokat is sokat kellett hallgtni... (2 szám, teljesítmény).
      A Wings szövegileg sokkal jobb (mondjuk az EXO szövegeinél néha egy majom is jobbat írna.), de ott egy számot se találtam, amit megszerettem volna. :/ Lehet hogy velem van a baj, tényleg :D:D
      ÁÁÁ! Most hogy említed, az FT Island albuma tényleg remek volt! (hol hagytam az eszem, mikor bejegyzést írtam?)

      B1A4 Lie fanatikus vagyok! Az a szöveg csodásan lett összerakva! WOW! (Kár h későn jelent meg. Bár gyanítom amúgy se jelölték volna őket.)

      Igazad van. Az Infinite is megérdemelte volna a jelöléseket! Személy szerint nem szerettem annyira az idei visszatérésüket, de a közönség nagyon is! Ez ismét elgondolkodtató... mi alapján kapják a jelöléseket. Nagy fejtörés... :/

      nem tudom mi volt ezzel az évvel... Nekem sem tetszett egyik záró show sem...

      Még egyszer köszönöm a kommentet, tényleg jó volt olvasni! :)

      Törlés
  4. Szia ^^
    Nekem ez volt az első MAMA amibe belenéztem (későn vettem észre, hogy kezdődik és végig nézni se tudtam, mert az unokahúgomra mentem vigyázni, mert ott kb, amennyire nem akadazott telón próbáltam nézni). Remélem nem baj, ha én is megosztom a nézetemet ^^

    Év előadója:
    BTS. Nem csak mert ARMY vagyok, hanem mert szerintem tényleg megérdemelték.

    Év albuma:
    Itt is BTS, mert nekem azon az albumon az összes szám kivétel nélkül tetszett. Imádtam.

    Év dala:
    Bármekkora is ARMY vagyok, én ezt a GFriend-nek adtam volna. Nagyon nem tudom megindolkolni, de nekem sokkal jobban tetszett, mint a többi felhozott dal (oké, kivétel a BT&S)

    Legjobb videóklipp:
    Nekem a BP-nek a Whistle videóklippje annyira nem tetszett. Én inkább Gain-nak adtam volna.

    Legjobb férfi előadó:
    - (nem igen hallgatok)

    Legjobb női előadó:
    Nem kérdés számomra, Ailee.

    Legjobb banda - fiúk:
    BTS

    Legjobb banda - lányok:
    Gfriend.

    Legjobb tánc - fiúk:
    BTS. Igen a Fire-nek a tánca nekem is jobban tetszett, de a BT&S is nagyon tetszett nekem. Főleg, amit Jungkook csinál annál a résznél amikor körbeállják az egyik tagot. Meg az az ugrálós rész. (wow ezt jól elmagyaráztam ><)

    Legjobb tánc - lányok:
    Nem kérdéses, hogy Gfriend - Rough.

    Legjobb tánc - szóló:
    Hiába imádom Hyuna-t ezaz a száma csak riszálásról szólt, így én inkább Jung Hyoseong-nak adtam volna. Nekem nagyon tetszett a tánca.

    Legjobb együttműködés:
    - (Eric Nam és Wendy-n kívül a többit nem hallottam )

    Legjobb ének hang - férfi :
    -

    Legjobb élő előadás - női :
    -

    Legjobb együttes fellépés:
    -

    Legjobb rap előadás :
    -

    Legjobb újonc banda - fiúk :
    -

    Legjobb újonc banda - lányok:
    IOI. Igen. Én is imádom őket.

    Ühm...Lehet kicsit elfogultabb vagyok a BTS-sel, mint azok akik nem fanok, de most a végére ha próbálok nem rajongói szemmel rájuk nézni akkor is őket mondanám. Oké lehet ebbe belejátszik az az ellenszenv is, amit még a BTS előtt is éreztem az Exo felé. ( nekem régebben is túlértékelt bandának tűnt.) Csak pár számuk tetszik (Monster, Lotto, Call me baby ) Egyébként mint emberek nincs velük bajom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Nincs azzal semmi baj, ha "elfogultnak érzed magad". Igazából természetes is, hogy ott mélyen belül - lolololol - mind a kedvenceinknek szurkolunk, mindegy mit csinálnak. (poénosnak érzem magam így esténként, bocsi) De egyébként a véleményedet olvasva, nem tűntél elfogultnak. Én is nagyon szeretem őket (nincs nagyon különbség az EXO-BTS szeretetem mértéke között), így értem az indokaidat.

      Egyébként jó volt hallani, hogy neked tetszett a Wings! Nem tudom mi van velem, de egyszerűen nem megy le a torkomon, és nem értem hogy miért. Eddig minden egyes számot szerettem tőlük (mindet!), de ez valahogy... nem. Lehet, hogy csak az én ízlésemmel van baj. De mondjuk az EXO-val is így vagyok, az EXACT... na, inkább hagyjuk :D

      Túlértékelt bandának tűnnek? Hm, ebben lehet valami a te szemszögedből. Most hogy ezt megemlítetted, beleírom a bejegyzésembe amit most készítek. :D

      Nagyon-nagyon köszönöm a hozzászólást, érdekes volt olvasni a véleményedet, így összehasonlítva az enyémmel. :)

      Remélem találsz még valamit ami elnyerheti a tetszésed! :)

      Törlés
  5. Szia :)

    Köszönöm, hogy azt mondtad, hogy nem baj,ha elfogult vagyok. Nekem is volt olyan számuk ami annyira nem nyerte el a tetszésemet hiába vagyok ARMY. De szerintem ez amúgy normális (úgy, ahogy neked se nyerheti el szerintem minden EXO dal a szívedet c: ) Nem tudom ,a Wings-t meghallgattam rajta a dalokat és imádom. - utána néztem mert nem mindig vagyok ezekben biztos- de nekem az egyéni számaik annyira tetszett. Remélem nem vetted rossz néven,hogy túlértekelt bandának neveztem az EXO-t, és tényleg esküszöm ezt még a BTS előtt is így gondoltam. De amúgy (hú engem nagyon sokan utálnának,ha ezt minden veterán elolvasná) de én az SNSD-vel, Big Banggel és a 2NE1-nal is így vagyok. Lehet azért, mert mindehol őket sztárolják és én nehezen veszem be azt ami így túl van sztárolva. Akár okkal akár ok nélkül. A BTS-t meg még a nagy berobbanása előtt szerettem meg. Egyébként egyáltalán nem örülök neki amikor az ARMY-k és az EXO-L egymásnak esnek (lényegtelen ki kezdte), mert én láttam a BTS-ről és az EXO-ról videót együtt és nagyon jól elvannak. Főleg a MAMA után, amikor ott ölelgették egymást. Szóval róluk kéne példát vennie néhány rajongónak. Oh...bocsánat elkalandoztam >< Egyébként bocsánat, hogy én nem tudtam úgy megindokolni, hogy kinek miért adtam volna oda a díjat igazából ez csak úgy szívből jött.

    Köszönöm, hogy válaszoltál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ez tényleg nem baj, sőt normális. Nyilván azért a kedvenceid, mert jobban megszeretted őket, mint más bandákat. Ebből kiindulva jobbnak is kell gondolnod őket valamilyen szinten, valamilyen szempontból. Ezt pedig érthető, teljesen. :)

      Nem, nem vettem rossz néven, mindenki úgy érez velük kapcsolatban ahogy csak akar. Van akinek tetszik a zenéjük, van akinek nem, de ez így normális. Fura is lenne, ha minden embernek ugyanaz tetszene, eltűnne az összes zenei stílus. :D És valahol értem is miért mondják sokan, mert tényleg sok embernek ez a véleménye, hogy túlértékeltek. A cég miatt van - szerintem -, hisz nagyon sok pénzzel segítik őket, azt sem kétlem, hogy sok díjat pénzzel vettek meg nekik. A SM promójával nagyon nehéz felvenni a versenyt, ha ők be akarnak futattni valakit, akkor be is fognak. Szinte hihetetlen, hogy a BTS (pl.) ilyen világban képes volt ennyire "rövid" idő alatt az élre törni. Az én szememben ez nagyon becsülendő, ez az egyik oka annak, hogy én is rajongójuk vagyok. Viszont alapjáraton nem gondolom az EXO-t túlértékeltnek, azért is, mert őket is szemmel tartottam a debüt óta - nem tudom olvastad-e, de pl. a WOLF számomra a valaha volt legrosszabb KPOP szám -, s nekik is volt rengeteg nehézségük, annak ellenére, hogy egy nagy cégtől jöttek, vagy talán pont azért. Szeretnének ők is dalt írni, s mikor megpróbálják értékes darabok születnek - szerintem -, de ezt nem minden cég engedi meg, mert félnek a pénzkieséstől. Megvan a saját zeneszerzőjük, dalszövegírójuk, akikről köztudott, hogy nagy slágereket gyárt. Felesleges kockáztatniuk. A lemezen oké, megjelenhet pár, de csak megvgdosva és a rajongói s a közízléshez igazítva. Ez persze csak az én meglátásom. Többször mondták már, hogy mennyire szeretnének ezt meg azt csinálni, de "nem lehet", emiatt persze sok negatív kritikát kapnak, és ezt valahol meg is értem, ha logikusan nézem.

      Szerintem meg senki se utáljon a véleményed miatt! Mindenki szabadon gondolkodhat és mondhat véleményt, amig az kulturáltan képes leírni/elmondani. Mi ez, valami KPOP diktatúra? Gyűlölöm, mikor az embert azért támadják, mert van véleménye. Én nem szeretem a BB-et se a 2NE1-t. Nem szeretem igazán a zenéjüket, se a hangjukat, se a rapjüket. Nem tudom miért, de nem jön be. Ettől nem lesz senki rossz ember, szóval hát jah. Az SNSD-vel nagy bajom nincs, de évek óta nem adtak ki olyan zenét, amit igazán megszerettem volna.

      Én se szeretem ezeket a fanháborúkat, gyerekes az egész. Eleve miért kell ezt csinálni? Ettől jobb lesz a te kedvencednek vagy az enyémnek? Nagy részük még csak nem is törtődik azzal, hogy mit csinálnak a rajongók..., ha meg valaha visszajut hozzájuk (nyilván a koreai rajongók közti harc, rólunk még csak nem is tudnak), max szégyellik magukat, hogy mekkora idióták a rajongóik, hisz közben (pl.) a BTS és az EXO is jóban van. Így volt ez, mikor a Big Bang és az EXO rajongók halálos fenyegetéseket küldtek egymásnak (és a bandáknak is). Ebből az lett, hogy Seungri Sehun ölében végezte egy előadás alatt, hogy lehűtsék a rajongókat. Soha nem értettem ezt az egészet... erre semmi szükség. Mindenki azt a bandát, stílust szereti, amelyiket szereti, történet vége.

      Ugyan, értettem én miért ennek vagy annak ítélted a díjat. Minenféle indoklás nélkül is köszönöm, hogy egyáltalán hozzászóltál. :)

      Oké, nem te kalandoztál el, hanem én... :D

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...