ALBUM AJÁNLÓ ~ Jane Huang 黃美珍 - Tamalakao


Ezúttal egy olyan albumot ajánlanék nektek, amilyenhez hasonlót nagyon régen hallottam. Őszintén szólva, csodálatos. Minden egyes dal remek, így, ahogy mondom, ez pedig ritkaságszámba megy, mindegy milyen nyelvrű énekesről essen szó. Ha ezt meghallgatjátok egy kéménybe-felírós élményben lehet részetek. Az anyag mentes a töltelékdaloktól, a kliséktől és az érzelemmentes, csillogó, dübörgő, menő popdaloktól. Ez messze nem tartozik az átlagos kategóriába. Ehhez fogható minőséggel tényleg ritkán futok össze...

Na de, mielőtt ódákat zengenék róla, inkább vágjunk bele a bemutatóba.

01 - Intro -大巴六九 | Tamalakao
02 - 歸屬感 | Sense of Belonging "A hovatartozás érzése"
03 - 小塵埃 | Small Dust "Apró porszem"
04 - 在你眼裡 | In Your Eyes "A szemedben"
05 - 超市夜未眠 | The Supermarket to Night Isn't Sleep "Az üzlet, mely éjjel sem alszik"
06 - 想讓你驕傲 | Want To Make You Proud "Szeretném, ha büszke lennél rám"
07 - 懂了 | Understand "Megértem."
08 - 無聲抗議 | Silent Protest "Csendes tiltakozás"
09 - 不要讓我太瘋狂 |Don't Keep Me Too Crazy "Ne engedd, hogy elveszítsem az eszem"
10 - 我愛你 I Love You "Szeretlek"
11 - Outro - Come Back Home

Hogy mit tudok elmondani erről az albumról, anélkül, hogy sorozatosan ismételném a fenti sorokat? Nem sok dolgot. Valóban csodálatos, és igazán meglepően élethű, igaz érzelmeket ad át, pusztán azzal, hogy hallgatjuk az énekeső élénk hangját. A hölgy nem pusztán gyönyörű, de nagyon tehetséges is. A hangja képes nekünk mesélni, mindegy, hogy egy balladáról, egy ütemes popdalról, vagy egy rock érzetű számról beszélek is - mert mindegyikük megtalálható a lemezen. Hogy melyek a kedvenceim? Nagyon nehéz lenne választani, mert mint mondtam, valóban minden egyes szerzemény kaphatna klipet, és ki lehetne állni bármelyikkel a színpadra.

De ha a személyes véleményemről van szó, akkor a kedvenc darabom... Na jó, többet kell felsorolnom, mert döntésképtelen vagyok.

Először is, az albumon lévő 4. dal az, ami az egyik favorit, ez a 在你眼裡 | In Your Eyes. Egyszerűen csodálatos, tényleg. Nem kötelező még a klipet sem nézni, hisz ahogy említettem, elegendő a popmpás zene és a hölgy élettel teli hangja, ahhoz, hogy máris remekül érezzük magunkat. Nem tehetek róla, de sok ponton hasonlóságokat látok közte és YUI között. Talán az érzés miatt, amit kivált, talán a zene miatt, amit játszik. Ki tudja.
Viszont, ha megtkekintitek a videót, még jobban kiegészül a kép, amit róla, és a dalról akottok. Tényleg csak ajánlani tudom, mert elragadó.




A következő a  超市夜未眠 | The Supermarket to Night Isn't Sleep, melyhez nem készült klip, pedig én erősen ajánlottam volna, számomra ez a legerősebb dal. Rockként tudom csak említeni, amihez ez a hang annyira nagyon illik, hogy hirtelen mást el sem tudok képzelni. Nekem ez a kedvenc erről a lemezről, még ha csak egy hajszálnyival is emelkedik a többi felé.

Ezek után a 想讓你驕傲 | Want To Make You Proud - Szeretném, ha büszke lennél rám, címűt említeném, hisz ehhez is készítettek videót. Megható, tényleg megató dal, melyet érdemes meghallgatni, a klip megtekintése pedig...itt, szinte kötelező, mert gyönyörű, valóban szívbe markoló.





無聲抗議 | Silent Protest című dal és klip pedig valami olyasmit mesél el, amit nagyon ritkán hallhatunk és láthatunk ebben a világban. Engem a hideg rázott miközben megnéztem a videót. Érdemes mindenkinek legalább egyszer belepillantania.



Végül pedig, egy szintén olyan számot mutatok, melyhez nem készült videó, de nekem nagyon elnyerte a tetszésem. 歸屬感 | Sense of Belonging "A hovatartozás érzése"

Én mindenkinek tényleg csak ajánlani tudom ezt a lemezt, mert kivételesen csodálatos!

4 megjegyzés:

  1. Szia.
    Csak szeretném megkérdezni, hogy ezeknek a daloknak nem készíted el a magyar fordítását? Nagyon magával ragdott az album. Pedig én is ritkán mondok ilyet. Egyszerűen csodálatos!!! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Nagyon örülök, ha tetszettek a dalok, őszintén. :) Az igazság az, hogy kínaiul még csak vartyogni tudok, így egyenest az eredeti nyelvről nagyon nehéz. DE! Már én is gondoltam rá, és már neki is estem (kínairól >.<) csak elég sok időt vesz igénybe. Kettő-három úgy ahogy megvan, de kutatok angol fordítások után is, s mivel a hölgy nálunk (Európa stb.) nem nagyon ismert, elég nehéz. Sajnos a kínai zene nagyon háttérbe van szorítva, na meg nem is nagyon érdekeli az embereket, még a Korea - Japán rajongókat sem. (Épp ezért is örülök annyira, hogy neked tetszett!)

      Ha tényleg érdekel, akkor ismét nekiesek, és hamarosan felteszem az oldalra! :)

      Köszönöm a látogatást és a kommentet! :)

      Törlés
    2. Szia Ismét. :)

      Nagyon őszinte leszek veled. :)

      Ilyen remek bloggal még soha, ismétlem SOHA nem találkoztam!

      Precízen kidolgoztál MINDENT nem csak összecsapod és lesz ami lesz. Nagyon igényesek a munkái. Véleményt írsz egy egy albumról, új előadókról ezzel sem találkoztam még sehol és ez nekem NAGYON tetszik.
      Összefoglalót írsz az adott év eseményeiről. Istenem de rég vártam már, hogy valaki ilyet is készítsen vagy legalább valamit próbálkozzon. De Te!!!!!!!! Egyszerűen felülmúltad a várakozásaimat.
      Közvetlenek az írásaid, nem ítélkezel egy egy banda/dal felett, de megírod róla az őszinte véleményed. Ezzel nem befolyásolod az olvasót, hanem arra ösztönzöd, hogy ő is nézze meg és járjon utána, majd alkosson úgy véleményt.
      Ha nem írod meg ezt az ajánlót lehet, hogy soha nem hallgatom meg ezeket a zenéket. Most pedig epekedve várom, hogy a fordítását elkészítsd, mert tudom, hogy Te remek munkát fogsz végezni! ^^
      Tényleg nagyon nagyon nagyon *és még vagy millió nagyon* elvarázsoltál a munkáiddal.
      Végre egy blog, amely azt mondja a látogatóinak, hogy "Igen én ezt szeretem csinálni és nem csak összedobálok nektek valamit, hogy meglegyen a napi bejegyzés."

      Gratulálok engem a függőddé tettél. :)

      ~ Dobi ~

      Törlés
    3. Úr Isten!

      Remélem tudod, hogy egy percig csak néztem magam elé, miután elolvastam a hozzászólásod. Nekem vannak rendszeres olvasóim, tudom jól - és nagyon szeretem őket, akkor is ha épp nem szólnak hozzá a bejegyzésekhez. Látom, hogy naponta sokan látogatnak, de nagyon ritkán kapok olyan bíztató szavakat, mint amilyenek a tiéid. Ezek tényleg jól estek.

      Tudod, nem vagyok már annyira gyors, mint régen, mikor akár naponta frissíthettem, mert egyetemre járok és mert tényleg nagyon sok a dolgom, de ennek ellenére igyekszek mindig valami érdekessel kedveskedni. Ha már egy embernek is tetszik, akkor tényleg megéri.

      Én tényleg sok munkát ölök bele az oldalba, ennek ellenére sokszor hibázok s nem is vagyok a legjobb, hidd el nekem. De ha te szereted az írásaimat, akkor már megérte! Az is megéri, hogy az olvasóim egy része lusta és néha még a "Tetszik-Nem tetszik" gombot sem képesek megnyomni. Ezt el is fogadom, hisz ismerem őket, rengeteg "néha olvasó" akad. Bár ez el tudja venni a kedvet rendesen - hisz nem csak magamért vezetem a blogot, s akkor, ha egy-egy bejegyzést ennyien olvasnak, azért szíven tud ütni.:D -, de ettől még szeretem csinálni amit csinálok. :)

      Tényleg köszönöm a szavaidat, mert nagyon jól estek és őszintén ösztönzőek voltak. Remélem látlak még itt, ha igen, akkor sikerül majd egy kicsit ismét szórakoztatnom téged! :) Mindent meg fogok tenni ennek érdekében!

      Köszönöm! :)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...