방탄소년단을왜싫어? | Miért utálom a BTS-t?





Miért utálom a BTS-t? Ez nagyon érdekes kérdés, amit már vagy százszor felvetettek nekem. Eddig nem igazán óhajtottam válaszolni, de most megteszem.

Nem is! Inkább egy kérdéssel felelnék. 

Mikor mondtam én, hogy utálom a BTS-t? Most komolyan, mikor írtam én le valaha olyasmit, amiből erre lehetett következtetni? Őszintén! Értem én, hogy itthon is durván nagy a népszerűsége a fiúknak, de ez azt kell jelentse, hogy minden egyes dalukat ugyanúgy kell szeretnem, sőt istenítenem?

Amit én tettem az mindössze annyi volt, hogy elmondtam a véleményem minden egyes dalukról, amikor azok megjelentek. Nem tudom kik olvassák a bejegyzéseket elég régóta ahhoz, hogy nyomon kövessék a bandával való kapcsolatom, de ha újak vagytok, akkor ideje elmondanom: 

ÉN.IMÁDNI.BTS. 

Remélem ez teljesen világos volt. Így, mikor legközelebb olyat írtok, hogy - és most idézem - "hogy lehetek ekkora köcsög kurva", legyetek szivesek utána nézni annak, hogy miről beszéltek. Mert, elismétlem:

ÉN.IMÁDNI.BTS. 


WoW még rajongókat is toboroztam nekik. Olyan embereket, akik addig nem is hallottak róluk. 
잘한 것 같아요. 하하 



EVERYONE'S SO WEIRD TODAY.



Most pedig nyugodjanak le a kedélyek, mert semmi kedvem ehhez az egészhez, nevetséges. Mégis mi a fene bajotok van? (Akiknek szól, érteni fogják!) Megértem, hogy szeretitek őket, de attól, hogy valaki más nem talál egy adott dalt elég jónak, vagy számára tetszőnek, még nem kell túlreagálni a dolgot. Nyugi van! Úgy csináltok, mintha valaki lopná az oppáitokat. 정신 차려! 

Na de, ebből a dologból annyi jó sült ki, hogy végre rávettem magam, hogy erről a bandáról is írjak egy keveset. Szoktam ilyet, de a BTS valahogy mindig kimaradt. Nem is értem, hogy miért, de valahogy mindig úgy alakult, hogy valami közbejött, aztán annyi. Kb. 

Szóval. Tudni illik, a BTS-t már a debüt óta nyomon követem. Sőt, különös, de emlékszem arra is, hogy mit gondoltam, mikor először néztem meg a No More Dream klipjét. Ugye az elején jönnek azzal a busszal, majd nekihajtanak a dobozoknak. Amint megláttam, megforgattam a szemem.



Majd jött a kis rész, mikor a tagok nevei feltűnnek. 







Nem tudom mikor néztétek vissza ezt a részt utoljára, de mikor először láttam, kicsúszott a számon: fúúú, de gáz, te jó ég! Ahogy ott hadonásztak a kezeikkel, mint valami gengszterek, miközben a pofijuk amolyan tizenhat éves kis idiótákról árulkodott. Istenem, annyira nevetnem kellett! És RM haja! Fetrengeni akartam a nevetéstől!

Azok a fejek, amiket a klipben vágtak, teljesen kicsináltak. Nevetségesnek találtam, még akkor is, ha taszító nem volt. Értettem mit szerettek volna képviselni. Mégis, valahogy nagyon szórakoztatott. 

A zene tetszett, de végül az élő fellépések győztek meg. A tagok tényleg jók voltak, mindenki tette a dolgát. Ám valaki kiemelkedett közülük. Az első élő felvétel alatt valaki majd kiszúrta a szemem - inkább a fülem, kiemelkedett a többiek közül, s szerintem sokkal jobban teljesített náluk. Még akkor is, mikor szinte láttam, hogy csak fél-gőzzel csinálja. Nos, itt kezdődött a szerelmem. Csak akkor még nem tudtam róla.

Ki tudjátok találni ki lehet ő? 하하 




Tehát. egy olyan bandáról van szó, akiket már debüt óta kedvelek. Így nagyon vártam  visszatérésüket - mertem remélni, hogy legalább még egy szám erejéig hallhatom őket. Nagyon szerettem a stílusukat, szóval mikor megérkezett a We Are Bulletproof, nem haboztam, meg is néztem. Nem kellett egy perc, én meg kb:



IRÜMÜNDZSONGUK! NEMÉRTEMMITMONDASZDEKIRÁLYULHANGZIK!



Emlékszem, hogy a húgaim a gép előtt ültek (miután az idősebbik kényszerítette a fiatalabbikat lolol), és most ne nevessetek, de azt játszották, hogy elindították a videót, elfordultak, majd aki előbb rávágta az adott résznél, hogy ki rappel vagy énekel, pontot nyert. Esélyem se lett volna elkerülni a fiúkat. Poén egyébként, hogy  kissebbik húgom, aki akkor még csak 14 volt, azt mondta, halálra idegesíteti a BTS. Jobban szerette a lányos zenéket egészen kicsi kora óta (nagy SNSD fan volt, ellenben az idősebb húgommal, aki mindig a hip-hop/rap vonalat imádta. Hé, most jövök rá mennyire kiegészítjük egymást! LOL. Én mindegyiket szeretem, de a keserűbb, szomorkásabb szövegű dalok / balladák fognak meg elsőre.) és megfogadta, hogy soha nem fogja szeretni ezt bandát.

Találgassatok, ki volt az, aki elsőnek kérte, hogy fordítsam le a dalt? Nehéz kitalálni. Ekkor jöttem rá, hogy ezzel a bandával bajok lesznek, nem lehet majd lerázni őket. Na de, az idősebb húgom imádta őket, szóval senki sem menekülhetett. Még apu se, aki csak 'megtűri' az ázsiai zenét. Amúgy neki sincs baja vele, ha együtt utazunk, hangosan hallgatok zenét a telefonomon. Ó, nem mondtam még? Az egész családom KPOP (stb) rajongó. Szó szerint az egész családom. Ezért persze én vagyok a hibás, de na, vessetek máglyára. 

Szóval, minekutána minden egyes tag nevét, korát, súlyát, magasságát, bandabeli szerepét megtanultam - nem akartam, de muszáj volt - én magam is "megkedveltem" őket. Kötelezően lefordítottam több műsorukat is, mert akkor épp ez szórakoztatta a kisebbeket, én pedig nem tudok nemet mondani nekik, mert a szemem fényei. Na szóval, így én magam is megtanultam ki-kicsoda, miért van a bandában stb. Ekkor történt, hogy kezdtem rájönni, miért is kedvelek egy bizonyos tagot sokkal jobban, mint a többieket. Igen, még mindig róla van szó. Itt szintúgy azt éreztem, hogy nem teljesít teljes gőzzel, mégis - és ez csak az én véleményem -, magasan az ő előadásmódját szerettem a legjobban. Ott állt a színpadon, s bár az összes tag vele volt, de mikor az ő része jött, le se tudtam venni róla a szemem. A hangja és az elsőprő tehetsége nem engedte. Ez most sértőnek tűnhet, de csak az őszinte véleményem próbálom elmondani nektek. Na de, később úgyis ki fog derülni kiről beszélek.

Szóval, ezután a megrázó BTS dózis után sem lélegezhettem fel, mert ugyebár nem kellett sokáig várni, és máris bombaként robbantak be. Ismét.

Ekkor érkezett meg a NO, amit a kisebbik húgom szeretett meg igazán - haha, a kis hülye. Még a táncát is megtanulta, mindössze egy nap alatt - egyébként nagyon tehetséges táncos, bármit elsajátít napokon belül, nagyon pontosan. Szinte gyakorolnia sem kell. Ehhez képest én... Még mindig élénken él bennem az élmény... Mikor kijött a Lovey Dovey, a húgom könyörgött, hogy tanuljam meg a táncot én is. Mivel túl jólelkű vagyok, és folyton kihasználnak, rábólintottam. Ez életem egyik legnagyobb hibája volt, ugyanis szembe kellett néznem azzal, hogy nem tudok táncolni. Egyáltalán. Egy kicsit sem. Még lötyögésre se vagyok képes. Ne viccelek, az első 20 másodpercet (!) tanultam nagyjából 20 percig. Aztán feladtam. És így néztem ki közben:




Ezt most nem viccből mondom. Olyan szinten vagyok béna, amilyet még nem láttatok. Ezt garantálom. Ha valaki látna, soha többé nem viccelődne RM vagy Jin tánctudásával. Soha

Szóval, akkor. a NO nagy sikert aratott nálunk, mindegyikünk szerette. A tánc itt ugyan nem tetszett annyira (a NMD látványosabb volt sztem), de a zene teljesen kárpótolt, nem panaszkodhattam miatta.
A másik dolog. Ugye ekkor jött ki a O!RUL8,2?, ami nagyon is kellemes csalódás volt, de egyelőre nem ragadott magával teljesen. Kivéve a 팔도강산 és a We On című dalokat. Na azokat imádtam!

Szerettem ezt a visszatérésüket, egyetlen rossz dolgot sem tudtam volna mondani róluk. Még mindig. 


De haladjunk. A következő mikor a BTS fiúkkal találkozhattunk, a Skool Luv Affair megjelenése volt. És igen, itt 하하  kínos, de itt estem végleg a BTS csapdájába. Kijött a 상남자 én pedig pont anyuval voltam a szobámban, mikor elindítottam. Most meg fogom mutatni, hogy néztünk ki, miután végignéztük. 



Mind a ketten úgy voltunk vele, hogy "oké, mindenki megszívta, retteghet a többi banda". Mert valóban nagyon király volt. Emlékszem, azt mondtam, hogy "ezek után már csak arra várok, hogy írjanak egy dalt, amiben ők maguk is elismerik, hogy mennyire menők." <-- Erre még visszatérek.

Aztán anyu kiment, én pedig egyedül maradtam. Újra rákattintottam a videóra és csak...



WENEMAMÜLHÜNDÜRÜNGONDE HÜNDÜNÜNGONDE HÜNDÜNÜNGONDE!

2014 volt már, szinte teljesen értettem a szöveget feliratok nélkül, szóval teljesen átéreztem, mennyire nagyon szerettek volna menő benyomást kelteni. A szöveg nagyon jól lett megírva - két napig gondolkodtam azon, miért vonnak össze kifejezéseket a koreaiak --> 되고파 a 되고 싶어 helyett pl. És arra a következtetésre jutottam, hogy csak velem akarnak kicseszni. Ez így is van. Higgyétek el. Az elején folyton ilyeneken akadtam fenn fordítás közben. Halálra idegesítettek. Eh. De jó hogy ennek az időszaknak vége! 

Na szóval, ez rohadt menő volt! Tényleg, akkoriban azt gondoltam, hogy wow, most tényleg betörnek a piacra, mert ez eszméletlen jó lett. Anyunak a mai napig ez az egyik kedvenc száma az összes KPOP szám közül - tőlük pedig tényleg a kedvence. Meg is történt a csoda: rengeteg, iszonyatosan sok külföldi rajongójuk lett, de sajnos Koreában még mindig mintha csukott fülekkel jártak volna az emberek. Voltak rajongóik, de sajnos nem elég

Á! El is felejtettem. Az album, igen az album! Ahogy az előzőnél említettem, az még nem nyerte el a tetszésem igazán. Na de ez! A Tomorrow és a Jump a mai napig... hát, azt a rohadt! Azok annyira nagyon, de nagyon jók, hogy nem találok szavakat! A zene, a szöveg, a minden! Tökéletes munka volt, tényleg, majdnem kifejezhetetlenül beleszerettem. Aztán persze a többi is a fülembe mászott (Just One Day!!! - ki nem állhatom az írásjegyhalomzást, de itt szükséges lol), és a mai napig nagyon erős lemeznek érzem.

Ekkora már mindenkinek kialakult a "ő az én kedvencem te szemééééét" rendszere. Engem ilyenbe nem nagyon szoktak bevenni, mert tudták hogy nem érdekel a dolog, de nektek elmondom mi lett az eredmény. (Ha a tesóim visszaolvassák ezt valaha is, megölnek. HELP)

Szóval, mivel az egész femili el lett varázsolva, és sokszor lett megnézve a klip is - na meg az élők -, mindneki rá tudott mutatni valakire, aki szimpi volt. Anyut nem érdeklik ilyesmik (még jó, Jézusom), de azt mondta (miután a húgom kényszerítette) "az a kis picike aranyos" --> a maknae. Mert olyannak tűnt, mint egy kisgyerek. (Miután rámutatott, kimenekült a szobából. Nem is értem miért...)

A fiatalabb húgom nagy kedvence lett J-Hope (máig), hisz imádja nézni miközben táncol, szerinte ő a legjobb táncos. Az idősebbik Jimin-t szereti a legjobban, mert *kínos, feháborodott és unott sóhaj* jól néz ki. Az öcsém (olyanom is van) szerint Rap Monster hangja nagyon jó, tehetségesen rappel. 

Én nem árultam el a sajátom, mert nem is kérdeztek, mert nem feltétlezték hogy nekem lehet kedvencem. Nagyon ritkán van ilyen, szóval nem is csodáltam, hogy kihagytak a dologból. 

Mint mondtam, a családom KPOP rajongókból áll. (És a barátaim is azok. Valami nagy baj van velem...aki csak a közelembe jön, elkapja tőlem ezt a vírust, szinte kivétel nélkül. Erőszakos volnék? :D)

Szóval ez a visszatérés végleg eloszlatta minden aggodalmam, tudtam hogy ez a banda fenn fog maradni és hamarosan az élre fog törni. Nem emlékszem, de biztos vagyok benne, hogy ezt veletek is megosztottam. Minden ilyesmit le szoktam írni.

Ezek után, mi sem természetesebb, jött az első album és vele együtt a Danger. Nekem pedig végem volt. Totál kiakadtam, napokig hallgattam a számot. Aztán persze kijött a War of Hormone is, ami csak feltette a pontot az i-re.

Valamint... gyerekek a BTS Cypher PT.3 : KILLER még ma is kísérti az álmaimat, imádom!

De ami igazán elrabolta a szívem, az a Let Me Know volt. Az a szám... a szövege, maga a zene, a... Úr Isten, minden tökéletes! A mai napig a kedvenceim közt tartom számon. Emlékszem, hogy mikor először meghallgattam sötét volt, azt hiszem hajnali kettő lehetett - nálam ez nem furcsa, minden megjegyzek zenékkel kapcsolatban. Kár, hogy a töri évszámokkal nincs így. -, én meg csak feküdtem az ágyamban, a fülhallgató a fülemben, a plafont bámultam. A szövege megütött, pofonként ért, mert a mondanivalóját akkoriban nagyon közel éreztem magamhoz. Most visszagondolva már nevetséges, de ez tök mindegy, akkor úgy gondoltam, s csak ez a fontos. Nem tudtam lekapcsolni a zenét, végül kimerültségemben erre aludtam el. Ezt soha nem fogom elfelejteni. 


*


Ezek után hamar el is jött a 2015, a fiúk pedig azonnal megkezdték a támadásukat. Nekem pedig végem is lett. Kijött az I Need You, engem pedig úgy éreztem magam, mintha egy ütvefúró alá feküdtem volna. Nem túlzok, nagyon-nagyon szerettem ezt az időszakot, ahogy a Run-t is. Ezt a kettőt nem nagyon tudom elkülöníteni, és szerintem nem is kell

Ami a Let Me Know esetében megkezdődött, az itt folytatódott. Néhány dal szó szerint meghatott. Nem úgy értem ezt, hogy sírva fakadtam, de tényleg megérintett némelyikük. Nehéz elérni, és nagyon kevés előadó képes rá. Az ilyesmit nem lehet megtanulni, ez a tehetség. Szerintem

Ezt a két lemezt én mindig egyként kezeltem. Így most is ezt teszem. Tehát itt van nekünk az I Need You és a Run. Eddig ezeket szeretem a legjobban a BTS klipes dalai közül. Úgy hiszem, tökéletesek, tényleg szépek, jelentőségteljesek klip nélkül is. Azzal pedig csak még szebbek. Amikor megnéztem őket így egyben, lenyűgözött hogy pénz hiányában mire képesek. Ez vett le talán a legjobban a lábamról, mert ez tényleg az ő erőfeszítésüknek köszönhető, nem pedig ilyen-olyan drága effekteknek. A kedvenc pillanatom pedig...




Aztán persze ott van maga az album is. Never Mind & Dead Leaves흥탄소년단 ... Csodálatosak. Élettel van tele mindegyik, szinte érezni, hogy valóságosak, hogy élmények húzódnak mögöttük. Újabb dalok kerültem a kedvenceim közé. Aztán végül nagyon megszerettem a 뱁새 című számot is, amit elsőre nem értettem. Majdnem az őrületbe kergetett, s csak órákig tartó böngészés után találtam meg a szólást, ami ihlette a számot. És meglepetésemre, magyarul is van egy majdnem ugyanilyen: "Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka." Nagyon meglepődtem a hasonlóságon! Emiatt szerettem bele azt hiszem - bár a remek hangzás se nehezítette meg a dolgom mit ne mondjak. A szövege zseniális, csupa irónia, meghalok tőle! Ehhez nagyon értenek. 


Na aztán... a 쩔어! Emlékeztek még mit mondtam, mikor kijött a 상남자

"Ezek után már csak arra várok, hogy írjanak egy dalt, amiben ők maguk is elismerik, hogy mennyire menők." 

És tessék, meg is érkezett a dal. A 쩔어 annyit tesz: eszméletlen király, menő, csodás. Majdnem elröhögtem magam, így legyen igazam mindenben! Egyébként a dal imádnivaló, nagyon felvillanyozott, képes volt megnevettetni, főleg a szövege. Nagyon jól van összerakva, még ha nem is szeretem az olyan számokat amikben nincs konkrét refrén. Ha már vannak énekeseid, akkor használd őket alapon. De ezt tényleg nagyon szerettem!


2015 BTS éve volt. Nem az EXO vagy a BigBang éve, csakis a BTS-é. És innentől már tudtam, nincs megállás. De ki panaszkodhat? Megérdemelték! Tényleg megérdemelték.


Végül átléptünk 2016-ba. A fiúk soha nem pihennek, ismét visszatértek - persze azt nem kérdezték meg, hogy én készen állok-e. Nem ám! Kidobták a The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever-t, ami ugye így összesíti az elő két minit. Ezzel együtt kijött a Young Forever, nekem pedig végem volt. Itt tényleg végem volt. Nem csak a zene, a klip is gyönyörű! És ehhez sem kellett túl sok pénz, mindössze a kreativitásuk és a tehetségük. Nekik és mindazoknak, akik segítették őket!






Aztán jött a Fire. És. Imádtam.



  FÁJÖÖÖÖR!




Nagyon szórakoztató volt, és energiával teli. A klip vidám és lekötött miközben néztem - még a mai napig így vagyok vele. Viszont. Nem szeretem annyira mint a Young Forever-t, közel sem. És kicsit zavart az is, hogy megint olyan számot kaptam, amiben nincs refrén. Mármint, helló! Tök jó énekesek vannak a bandában, használjátok őket! Erre az érzésre pedig csak rátett egy lapáttal a Save Me. Ne értsetek félre, imádom a dalt (ez se közelíti meg mondjuk a YF-t), de na, ne már! Gyönyörű dal minden szempontból, de a szöveget nem érzem annyira őszintének, és megint nincs refrén. Ettől függetlenül szeretem ezt az időszakot is - YOUNG FOREVER!

Ezek után pedig megérkezett a nagy visszatérés, amire mindenki várt - én is. De elég nagyot csalódtam. Nem tudnám megmondani, hogy mi volt az oka, de nem szeretem kifejezetten a BST-t. A klip szép, persze, de valahol reméltem, hogy ismét valami kreatívat fogok látni, nem csak táncot és megfejthetetlen képsorokat, amik ahelyett hogy felkeltették volna az érdeklődésem, elvették a kedvem az egésztől. Gyönyörű, persze hogy az... de nekem kicsit sok. Ez a legszebb és legdrágább klipjük is - hasonlítsuk össze pl. a WAB videójával. Bárki láthatja hová jutottak, és honnan jöttek. Ez csodálatos, és gratulálok is hozzá. Most sem szeretem kevésbé őket, mint eddig, csak ez nem jött be, ennyi. Mást vártam. Ismét nincs refrén, hiányzik a hip-hop stílus, néhol azzal a sötét vonallal. 

Maga az album sem tetszett igazán. Nem rossz, de annyira nem az én ízlésem. A szövegek jók, de zeneileg annyira nem jön be. Kivéve kettő számot: CYPHER PT.4, First Love. Ezeket nagyon szeretem. 

És most kb. itt tartunk. Nagyon szeretem a bandát, figyelemmel kísértem őket a debüt óta. Nem szalasztottam el semmit sem, amióta csak megjelentek.



Mégsem vagyok ARMY, nem vagyok kifejezett BTS rajongó. Ennek pedig az egyik tag az oka, mégpedig a kedvencem.



Ha még nem jöttetek volna rá - ami mondjuk lehetetlen, akkor elárulom végre. Az a tag, akit a legjobban szeretek... nem, nem szeretek, csodálok:




Így van.

 'Min Suga. Zseni. Ez a két szó elég is kell, hogy legyen."

Én nem kifejezetten ARMY vagyok, hanem Suga rajongó, de olyan szinten, hogy azt nehéz lenne szavakba öntenem. Ez már régen elkezdődött, de mióta hallottam az első számot, amit ő készített, végleg beleszerettem a tehetségébe. Kevesen tudnak olyan jó zenét csinálni, mint ez a férfi. Amikor kijött egy-egy BTS album, mindig az ő dalait hagytam utoljára, nem hallgattam meg őket egy egész napig, mert esélyt akartam adni a többinek. Mindezek ellenére mindig az általa készített darabokat szerettem meg, kivétel nélkül. Mélyen csodáltam mindig is, de aztán... aztán... 2016 elhozta azt, amit a legjobban vártam, a férfi első "albumát". Erről sajnos a megjelenéskor nem tudtam beszélni, mert épp nem fértem hozzá a bloghoz - köszi ismét, bárki voltál -, de most megragadom a lehetőséget. 


A Mixtape egy olyan csoda volt, amilyenhez foghatót abban az évben nem hallottam, sőt, ki tudja mikor volt ilyenhez szerencsém. A 2016 MAMA bejegyzésben sem írtam róla, mert ugye nem volt ez 'album', így nem kaphatott díjat érte. 2016-os áttekintést pedig ebben az évben még nem csináltam - most jut eszembe egyébként -, szóval sehol se írhattam róla. Elmesélem mi is történt velem mikor meghallgattam.

Kijött az Agust D és a Give it to me. Meghaltam, oké, erre számítottam. Őszinte szavakra s ilyen hangzásra. De azért az agyam nem dobtam el tőle, jó volt mint mindig. Aztán végre a telefonomon volt az egész album. Elsőnek az tűnt fel, ami hülyeségnek tűnhet, hogy milyen szép a borító. Csak wow. Tényleg, nagyon tetszik - így visszagondolva pedig nagyon találó is.



Aztán!

Aztán...

Meghallgattam az egész lemezt. Meghaltam, többször egymás után. 

Random kattintottam a dalokra (most azokat emelném ki, melyek a legjobban megérintettek), először jött a 724148, ami végre, azt a k.va, letépte a hajam a helyéről! Imádtam. Teljesen őszinte volt, és igen, ezt várom egy ilyen 'albumtól'. Egy valós történet, szinte odaképzeltem magam a helyszínekre amiket említett! Láttam az egészet a szemem előtt. Gratulálok, ez valami hihetetlen volt!

Ezt követte a 140503 at Dawn , én pedig megálltam egy pillanatra. Bámultam a szöveget és próbáltam rájönni, hogy ez most így mennyire komoly. Voltak benne kifejezések, amik elkezdtek szíven ütni. Rendben, gondoltam, ennek is eljött az ideje, fogadd el, dolgozd fel, ne gondolj rá.

Tovább mentem, s megnyitottam a Far Away címűt. "Jajj hát milyen kis kellemes dallam, ó micsoda édes-keserű melódia, ezt biztos szeretni fogom!" Gondoltam én, kis naív. Aztán egy percen belül döbbenten meredtem a telefonomra, s a dalszövegre. Félelmetes volt, szinte tényleg félelmetes. Egyrészt gyönyörű, másrészt olyan szinten szomorú, és reményvesztett, hogy én magam is azzá váltam tőle.

Végül pedig...

Utoljára hagytam ezt a darabot, mert jó ötletnek gondoltam, ha már a címe is az, hogy The Last.

Nem volt jó ötlet. 



Mikor először hallgattam meg, csak addig a részig jutottam el, hogy az orvos megkérdezte tőle, próbált-e már öngyilkos lenni. Aztán elsírtam magam, és leállítottam. Szégyen, nem szégyen, úgy elkapott a sírás, hogy nem bírtam abbahagyni. Kellett egy kis idő, mire végig tudtam hallgatni a dalt. Továbbra is pityeregtem, s a félelmetes nyomasztó érzés nem akart alább hagyni, annak ellenére hogy a dal vége már inkább pozitív mint negatív. 

Ott ültem a sötétben és a mellkasomra szorított tenyérrel bámultam magam elé. Egy pillanatig nem gondoltam semmire, telejsen üres volt a fejem, és szörnyen rosszul éreztem magam. Mintha valami iszonyatosan rossz dolog történt volna velem, mintha az elevenembe vágtak volna. És nem csak a szöveg miatt, de Suga hangja és előadásmódja miatt is. Mintha tényleg az emberrel szemben állna, és az arcába ordítaná, hogy: Igen, ez van, az élet szar, mégis mit képzeltél?Meg akartam halni, jól hallottad. Mindenki szart a fejemre, lenéztek, rettegek az emberektől, félek kilépni az utcára. Debütáltam ugyan, de nem úgy ahogy akartam, idolnak hívnak, de nem akarok az lenni, mégsem lehetek olyan előadó, amilyen lenni akarok. Kilógok mindkét világból. És ennek ellenére, továbbra is megteszek mindent ami tőlem telik. Meglátjuk elég lesz-e...
Olyan depresszióba estem tőle, hogy napokig nem tudtam újra meghallgatni. A többi dalt pedig átértékeltem ennek fényében. Addig csak azt hittem, hogy értem mennyire őszinték voltak, de ezután már tényleg éreztem, hogy azok voltak. Finomabbak mint ez, de igazak. 

Napok teltek el, én pedig szerettem volna tudni, mit gondolnak mások. Kerestem bejegyzést, de nem nagyon találtam, így a youtube-ra mentem, hátha ott lesz valami. Találtam magyar fordítást, így engedtem a kísértésnek és újra meghallgattam a dalt, de - és könyörgöm ne nézzetek valaki bunkónak, tényleg, semmi rossz szándék nincs bennem, őszintén -, néhol elcsúszott egy nagyon picit a fordítás. Biztosan az angol szöveg miatt - ó, ha én visszaolvasom néha amiket fordítottam, mikor még nem tudtam koreaiul. Hát, kiröhögöm magam, rosszabb voltam, mint bárki ezen a világon! - lehetett, de emiatt egy nagyon kicsit más sült ki a dologból, vagyis, inkább... nem volt olyan súlyos és durva, mint az eredeti koreai szöveg. Így hát én is lefordítottam, legjobb tudásom szerint.

Láttam, hogy másokat is megdöbbentett, de mivel mindenki dicsérte, idiótának éreztem magam, amiért ilyen nagy hatással volt rám ez a szám. Mindegyik jó ugyan, de ez szinte megijesztett. Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel az érzéssel, de én szó szerint féltem újra meghallgatni. Ez nevetséges lehet, de annyira valóságos volt az egész, hogy nem tudtam mit kezdeni vele. Persze, tudom, ez csak zene, igen. De akkor is ezt éreztem, és kész. A mai napig szörnyű érzés kerít hatalmába, ennek ellenére... imádom. Egy mestermű az egész album az... de ez... 

Őszinte, megismerhetjük azt amin az szerző tényleg átment, az életét, a nehézségeit. Ez pedig miért is jó? Neki jó, mert kiadhatja magából, nekünk jó, mert láthatjuk, hogy senkinek se tökéletes az élete - bár ez eddig is világos volt -, a TV-ben mosolygó embereknek meg aztán pláne nem. De hallani ezt, olyan mint mikor valaki valóban panaszkodik neked, te pedig ott állsz és nem tudsz mit mondani, fogalmad sincs miféle tanácsot adhatnál. Vagy azért, mert tudod milyen, vagy mert soha nem mentél keresztül semmi ilyesmin. Szar érzés.

Halljuk beszélni komoly problémákról: megfelelési kényszer, félelmek, elutasítás, öngyilkossági kísérlet, pszichiátria, mások kétkedése, vágyakozás a siker után. Aztán persze a siker hatása... reakció a támadásokra (pl. B-Free), ismételt megfelelési kényszer. Végül láthatunk valamiféle megkönnyebülést, de aztán persze ki tudja... 

Szóval igen. Ma már imádom a számot, de sokáig tartott mire többször is képes voltam meghallgatni. Megrázó élmény volt... amit szintén nem fogok elfelejteni.



*
Tehát. Ez lenne az én mini - regényméretű -, BTS bejegyzésem. Azt hiszem elég világos hogy nem, nem utálom a bandát. Nem is értem miért érzik ezt egyesek, de tényleg. Nem hogy nem utálom, de egyenesen szeretem az együttest, és ilyen nem sok van. Az igaz, hogy Suga jelenléte megnehezíti hogy a bandát így egészben szeressem - jó ég, ez de hülyén hangzik! -, mert ugyan nagy rajongó vagyok, de a csodálatom a férfi felé zeneszerőként és rapperként is túl nagy. Sajnálom ha ez sért valakit, de csak őszinte vagyok.

Annyit elmondhatok, hogy alig várom a visszatérésüket, még ha sajnálatos is, hogy nem tudnak eleget pihenni emiatt. 
És most megyek, hallgatok valami nagyon vidám számot. TOPSECRET - SHE :D
Jó éjt nektek! 

21 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia ^^

    A cím először meglepett, de aztán végigolvastam a bejegyzést és megnyugodtam. Először próbáltam megtippelni ki lehet a kedvenced, de amikor kiderült, hogy Yoongi jó érzés volt. Nekem ő a biasom, valamint a példaképen. Legfőképp, azért mert nyíltan beszél a problémájáról és mert a problémáiban nagyon hasonlítunk. Miután ezt megírtam megkeresem azokat amiket te fordítottál le, mert sajnos nem mindig jön át abban a fordításban ami yt-n van. Egyébként szerintem nincs olyan, hogy mindig minden daluk tetszen még akkor se ha ARMY vagy. Vagy attól már nem leszel az? Egyébként nagyon szép, összeszedett bejegyzés volt ^^ Ahogy az tőled megszokott :)

    További szép napot :)

    (aah srry, hogy kitöröltem az előző komimat, de még ide akartam írni ><)

    Egyébként igen, most így visszanézve a NMD-et én is jót kuncogok rajtuk, hogy milyen kis babapofijuk van és közben keménynek akarnak látszani, és belőlem rögtön az tör ki, hogy de édesek! Monie haja pedig megér egy misét, mi az az ecset haj? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Haha, igen a címe direkt ilyen. Sokan voltak (meglepően sokan), akik azzal jöttek, hogy utálom őket (az EXO-t i egyébként, ami azért... elég fura.). Gondoltam, hadd örüljenek egy percig. :'D

      A yt. csatornámon találsz tőlük fordításokat - azok már frissek, biztosak. :)

      Neked is Yoongi a kedvenced? Hát ez csodás! Bár mindenki figyelmét felkeltené! Bár, nem kételkedek benne, hogy ez meg fog történni. Nagyon csodálatos amit véghez tudott vinni, mindazok ellenére, amiken keresztül ment. Van köztünk hasonlóság, talán ezért is érintett meg ennyire a szöveg, na meg az, ahogy előadta az egészet.

      És igen, szinte lehetetlen hogy minden daluk tetszen, akkor sem ha az ember egy adott banda rajongója.

      Jajj a NMD! :D Még mindig imádom :D

      Köszönöm a kommentet, és hogy olvastad a bejegyzést!

      Törlés
    2. Szia ^^

      Igen, már rátaláltam a csatornádra, nézegettem pár videót és nagyon jól fordítasz :) Igen, kár hogy sokan nem veszik észre a hyung line-t :c (nem mintha a maknae line-nal bajom lenne :D ) Yoongi sorai (amit a csatornádon találtam fordításban) "Az önundor, majd felemésztett" "De az emberektől való félelmem miatt, Senkivel sem tudtam kapcsolatot kialakítani" "Ki se léptem a lakásból, ami szinte a börtönömmé vált." na jó igazából az egész 140503 at Dawn, mintha rólam is szólna. Szóval. Nem csak elképesztő ember Yoongi, hanem elképesztő szövegíró is.

      Törlés
    3. Ó, azért jól nem fordítok, bőőőőven van még fejlődni magyarítás terén (anélkül, hogy csak a saját szavaimmal fogalmaznám meg...:D). De csak várjatok, várjatok! :D
      Yoongi... csodás dalszövegíró. Tényleg az! Nem csak kifejező, de koreaiul gyönyörűen hangzik amit leír. A szavak amiket megválaszt csodásak, a rímek nem közhelyesek. Nagyon okos embernek gondolom, hatalmas szókinccsel - a kifejezései pedig csodálatosak, érzéseket váltanak ki másokból.

      Az egy csodás dal valóban. Azt nem mondom, hogy örülök annak hogy igaz rád, mert nem! De én magam is így (hasonlóképp) érzek néha, szóval hajrá és fel a fejjel, muszáj menni tovább, még ha nehéz is sokszor. Ha bármit is jelent, hogy nem vagy egyedül, akkor: Nem vagy egyedül!

      Mind küzdünk valamivel, valakivel. De addig jó, amig küzdünk. :) Igaz, nem valami nagy vigasz, de akkor is. Kitartást!! <3

      Törlés
    4. Nekem tetszik ahogy fordítasz ^^ Neked is fel a fejjel és Kitartást <3

      Törlés
  3. Kedves Vikim, azt sem tudtam hova kapjam a fejem mikor olvastam a cìmet :))

    Nagyon sokat nevettem ezen a bejegyzésen. Tudtam, hogy szereted a zenéjük, de hogy ennyire azt sosem mondtad.
    ÓÓÓÓÓÓÓ és én is Yoongis vagyok, bár durva, hogy mikor kezdtem őket hallgatni ki nem állhattam szegényt (fogalmam nincs már miért utáltam), aztán megnéztem egy Bangtan Bombot amiben a Taeyang ENL c. dalát ,,énekelték,, és rájöttem, hogy Suga egy hihetetlen humorral van megáldva, aztáőn kezdtem csak rá figyelni, hogy húúúúúhaaaaa ez az emberke valamit tud és azt aztán nagyon nagyon jól.
    Örvendek nagyon, hogy te is így látod.
    Azt hiszem sosem leszek egy bandának sem akkora rajongója, mint ezeknek a srácoknak, egyszerűen nem csak a zenéjük, hanem a személyiségük és az életútjuk is megfogott. Milyen fiatalok és máris mennyit küzdöttek, szenvedtek, de ténylegesen éltek, és alkottak valamit, ami embereknek számít, nem is kicsit.

    Na befejezem ezt a kisregényt. Most átgondolva azt hiszem ez nálam is megfog érni egy blogbejegyzést! :)
    Puszillak :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Igen-igen. A cím félrevezető, de direkt. Hadd örüljenek, akik szerint mindig a BTS fiúkon gúnyolódok. :D

      Nem, talán tényleg nem mondtam. *a gondolataiba mélyed* Talán azért mert nem szoktam nagyon áradozni ilyenekről? Hmmmmmm ez is lehet, nem tudom. Talán azért, mert Yoongi elnyomta a többieket a szememben? Haha, fogalmam sincs. :D Itthon se nagyon szoktam erről beszélni, a tesóim elnyomnak teljesen. :D

      TE IS YOONGIS VAGY?! URAM ISTEN! Én pedig ezt nem tudtam. De nagyon jó hallani, mert eddig úgy vettem észre, hogy kevesebb rajongója van mint a többieknek. De lehet hogy csak én nem ismerek túl sokat. :)

      Nem baj az, hogy így éreztél eleinte vele kapcsolatban. Az ilyen ellen nem tud mit tenni az ember. :) A lényeg a most! :D

      A személyiségükről nagyon nem tudnék nyilatkozni, de amennyit láttam belőlük az aranyos volt. Úgy tűnik valóban szeretik egymást. Remélem ez tényleg így is van!:) És igen, amit alkottak... az sok embert érintett meg. Nem csak a pofijuk, hanem ahogy te is mondtad, amit letettek az asztalra. Erre pedig büszkék lehetnek. :)

      Azért csendesen megjegyzem, remélem Yoongi idén is alkot nekünk valami szépet!

      Ó, alig várom a bejegyzésed! (Nem tudok belépni fb-ra, szóval... majd csekkolom a blogodon. :D)

      Szééééééép napot! :D

      Törlés
  4. Szia!

    Engem még nem ismersz, de már évek óta látogatom az oldaladat és olvasom. Mikor először olvastam a címet, tudtam hogy nem kell rosszra gondolnom, hisz az eddigi írásaid alapján te nagyon is kedveled a BTS-t, szóval engem nem vertél át lol:). Nagyon szeretem a bandát és a zenéjüket is egyaránt, ha együtt, ha szólóban nyomják. Ami a legközelebb áll hozzám az a Rain c. daluk, a hangzás világa és a szövege is az én stílusom. Amin nemrég csodálkoztam az az hogy eddig nem mondtál semmit Agust D-ről és írni is akartam,hogy mi a véleményed róla, de mikor az oldaladon megláttam az egyik dalát amit te fordítottál, úgy voltam vele, hogy jó, oké, nincs több kérdésem:):) és itt ez a cikk és most már mindenre választ is kaptam. Egyáltalán nem tartom nevetségesnek, amit éreztél a The Last iránt, mikor írtad hogy mit váltott ki belőled, én tök természetesnek vettem, hiszen ez tényleg egy mély dal, ne érezd magad idiótának. Suga nekem is felkeltette az érdeklődésemet, valóban egy zseni és nagyon különleges ember. Én mindig is elképesztőnek tartottam a 3 rappelt, de nagyon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Először is, köszönöm hogy elolvastad a bejegyzést, és hogy kommentet is hagytál! Mindig jó őket olvasni, és megtudni mit gondolnak mások egy adott témáról. Ha egyezik a véleményünk, ha nem.

      Á! Fene, nem sikerült mindenkit átvernem! Ugye-ugye? Nem vagyok olyan szemétláda, mint amilyennek egyesek tartanak. Ahh, néhány rajongó... :D

      A Rain-t én is szeretem, főleg a szövege miatt! Nem nagyon van olyan daluk amit ne szeretnék. :) Igaz, direkt emeltem mi a Suga által írt dalok ennyire, reméltem hogy könnyebben rá fog jönni mindenki, hogy ő kedvencem. De így visszaolvasva több jelet kellett volna hagynom. :D Sebaj, már mindegy.

      Agust D, ah igen, igen. Érett volna amúgy is egy bejegyzés, de ugye amikor megjelent nem fértem hozzá a bloghoz, aztán meg jött a MAMA, az év vége stb. De most...végre kijött minden.

      Jó ég, köszönöm hogy megérted a dolgot. Még én is össze voltam zavarodva a dolog miatt, ott ültem az ágyamon, és bőgtem mint egy idióta. De visszagondolva se hiszem, hogy másképp tudnék reagálni. Még mindig megüt néha.

      Igen, mind a három rapper (meg persze a többiek is) zseniális! Csak remélni tudom, hogy egyszer élőben látom őket. Sajnos ez még soha nem sikerült. De akkor ott, meghalok. :D

      Évek óta látogatod az oldalt? Jó ég, hát mit mondjak... köszönöm! Ez nagyon kedves tőled! Remélem a továbbiakban sem fogok csalódást okozni! :) Tényleg köszönöm a hozzászólást, nagyon jól esett! :)

      Törlés
  5. Hello!

    Valahol sejtettem hogy Suga lesz a kedvenced. Mást nem is vártam régóta olvasom a blogodat és megfigyeltem hogy kifejezetten szereted ezeket a különc embereket. Én nagy bts rajongó vagyok így kicsit fájt olvasni ahogy a többieket semmi vetted. Gondoltam hogy suga lesz akit a legjobban szeretsz de azért a többiek is ugyanúgy megszenvedtek a sikerért. Nem hiszem hogy kevesebbet teljesítenek... Én mondjuk nem tudom megérteni mitől ennyire népszerű. Akármelyik másik előadó énekelhetne arról hogy neki milyen rossz volt az élete, ezer ilyen van. Ez pl még nem ok arra hogy ennyire sokan tényleg zseninek hívják. Szerintem még bandán belül is vannak olyan jó rapperek mint ő, talán még jobbak is. A többi tag sokkal többet foglalkozik a rajongókkal. kedvesek és odafigyelnek a rajongóikra. Oké neked ő a kedvenced de nem értek egyet azzal hogy jobb lenne mint a többiek. Főleg hogy a bts nélkül senki se lenne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Örülök, hogy ilyen régóta olvasod a gondolataimat! :)

      Azért nem mondanám, hogy különc embereket szeretek, az ízlésem egészen átlagos, szerintem. :D A többieket sem veszem semmibe, hidd el. Szeretem őket, az pedig, hogy Suga előadásmódja jobban bejön, már csak az én ízlésemet minősíti (?). Ennek semmi köze ahhoz, hogy a többiek mit teljesítenek, vagy mennyire jók. Mások a többi tagok szeretik jobban, ennyi az egész.

      Az, hogy Suga nem foglalkozik a rajongókkal, nos, azt nem tartom helytállónak. Valóban hűvösnek tűnhet néha, de szerintem ennek teljesen más oka van. Képzeld el, hogy egy csomó vinnyigó idióta kiabálja, hogy menj hozzájuk feleségül - minden nap -, és neked állandóan mosolyognod kell rájuk. Az se lehet könnyű. Úgy látod, hogy a többieknek ez jobban megy? Lehetséges. Szerintem mind ugyanúgy törődnek a rajongókkal, csak mindenki a maga módján.

      Ugyan, nem lenne semmi a BTS nélkül? Nem a BTS csinálta őket, ők csinálták a BTS-t. A tagok az együttes megalakulása nélkül valahol máshol kötöttek volna ki, ők lettek volna "valakik", csak épp BTS nem létezne. De ha ennyire szeretik ezt az életet, akkor így is, úgy is zenészek lettek volna. De aztán ki tudja.

      Törlés
  6. Egy egy faszság.

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Hát, ez a cikk sem ma volt, de az a helyzet, hogy most muszáj kiírnom a gondolataimat :D
    Igazából főleg Yoongi miatt írok, bár... Szerintem feleannyira sem tudom szépen megfogalmazni majd a mondandómat, mint te, de sebaj, belevágok :D
    Igazából sokszor szégyellem magam, amiért én csak az "újabb fajta" rajongó vagyok, mivel az ilyenekre sütik sokszor rá, hogy csak divatból hallgatja őket(WTF? Tudom, hogy vannak ilyen emberek, de nekem mindig olyan érthetetlen volt... Divatból? :D)
    Az a helyzet, hogy legalább egy fél évet halasztottam azzal, hogy fan legyek, előtte még idegenkedtem egy sort, utána meg a GOT7-t szerettem meg, a kpopos barátaim hiába bíztattak (kényszerítettek :D), hogy hallgassak BTS-t. Szóval, én csak az a fajta új keletű rajongó vagyok :( :D
    The last... Na igen, végül is erről akartam írni...
    Nos hát... Suga hatásosan felgyújtotta a szívem (értsd: bultaurone /nincs koreai billentyűzetem, szenvedhetek a latin betűkkel :D/), de igazából annak is örülök, hogy nem vettem észre azonnal, mert így tudtam a dalszövegekre koncentrálni az "oppahajkurászás" helyett :D
    Na de egy csöppet elkalandoztam... Annak örültem, hogy nem csak én reagáltam érzékenyen a The last-ra... Tudniillik, engem egy zene csak nagyon kivételes esetben tud megríkatni. Egy nagyon szomorú szerelmes szám csak akkor tud két könnyet kicsikarni belőlem, ha alapból nagyon szarul érzem magam... :D Nos, a The last (annyira idegesít, hogy az "a" és a "the" egymás mellett van:D) konkrétan egyévi könnyraktáramat ürítette ki... Én is néztem a komment szekciót, csak én meg kiabáltam a gépemmel, hogy "mi az, hogy nagyon jó, hát ez a szöveg egyszerűen egy mestermű!" :D
    Igazság szerint ez a szám bármikor meg tud ríkatni... Emlékszem, valamikor mostanában olvastam egy rajongó megnyilvánulását, aki azt írta, hogy "azért szereti Sugát, mert olyan cuki" ��
    Bocsesz a regényért, és szép estét neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ugyan, nincs azon semmi szégyellnivaló, hogy "új rajongó" vagy. Mindenki új egyszer, senki se kpop lemezekkel a karjában jön világra - ezt pedig a többi rajongónak is tudnia kellene! Ahelyett, hogy sértegetik az újakat, kedvesek is lehetnének velük... Szóval, köszöntünk! <3 Mindig örülök, ha egy új ember véleményét is hallhatom, szóval nagyon köszönöm, hogy elmondtad azt!

      Nagyon örülök, hogy ezt hallom! A The Last (most, hogy mondod... tényleg szörnyű :D) olyan dal, ami remélem, hogy sok embert megérint. Volt szerencsém nekem is olyanokat olvasni, hogy Suga egy tündérbogyó, túrós mazsola (idéztem!), s ezért a kedvencük. El is szomorodtam, mikor egyes helyeken, mondjuk yt kommentek között is alig akadt olyan, aki a tényleges szöveggel foglalkozott volna, vagy a dal mélységével. Mert Suga nem csak zseniális előadó, de író is - ezt pedig nem látja mindenki, sajnos. Pedig a The Last nem csak mély, de formabontó is, olyan szöveggel, ami nagyjából tabu témákat feszeget. Tényleg sajnálom, hogy sokan csak a cuki pofit látják benne. :/

      Még egyszer köszönöm a hozzászólást, hog megosztottad velem a véleményedet! Mindig sokat jelent! :) :) Neked is szép estét! :)

      Törlés
    2. Na jó... Ezen a tündérbogyós túrós mazsolán lesokkolódtam... Főleg, hogy utálom a mazsolát... :D

      Törlés
  8. Tudom, hogy a cikk januári, de úgy érzem, kommentelnem kell ide.
    Véletlenül dobta ki a keresőm a cikket, én pedig - a cím hatására - természetesen azonnal rákattintottam. Kíváncsi voltam, hogy mit írt már megint egy névtelen utálkozó a BTS-ről, amivel azt gondolja, szétolthatja őket a világhálón.
    Tudom, szörnyen előítéletes.
    Aztán elkezdtem olvasni.
    És önmagamat láttam a történetben, amit leírtál.
    Szándékosan nem fejtem ki az embereknek igazán soha, hogy miért mondom azt az embert a biasomnak, akit. Viszont névtelenül megvan bennem a bátorság, ami egyébként hiányzik belőlem, és le merem írni.

    2016 ősz elején ismertem meg a BTS-t. Azóta rágódom rajta, hogy miért csak ekkor, de talán jobb is, hogy nem olyan fiatal fejjel ismertem fel a zenéjüket.
    A legelső zene amit hallottam tőlük, az a Fire volt. Az mv-vel együtt azonnal megállapítottam: ez a 7 srác komplett idióta.
    Előítéletesség ismét, I know.

    Aztán beszippantottak. Sorra kezdtem el hallgatni a zenéiket, olvasni a tagokról információkat, fordítani angolról a dalszövegjeiket...
    Talán két hónap kellett ahhoz, hogy rájöjjek kikkel állok szemben valójában. Hogy ők nem csak hét darab csodás hangú idol, akik belecsöppentek a médiába, és élvezik minden pillanatát.
    Rájöttem, hogy mennyi munka, szenvedés, és erőfeszítés áll mindaz mögött, amik őt művelnek.
    Akkoriban nem volt még konkrét kedvencem. Senkit nem mondtam a biasomnak, lehetetlennek tartottam a választást közülük.

    Aztán egyszer a youtube egy új , legalábbis számomra új számot dobott fel, az Agust D-t. Szerelem volt első hallásra.
    Rólam tudni kell, hogy mindigis utáltam a rappet.
    Eddig.
    Mondanom sem kell, innentől máshogy álltam az egészhez.

    Aztán sorra hallgattam meg a mixtape zenéit. Körülbelül negyedik számként rábukkantam arra, ami óriási hatással volt rám. Bebújt a fejembe, befolyásolta a mindennapjaimat, és nem hagyott nyugodni.

    The Last.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azonnal magyar felirattal néztem, mert nem bírtam a tudatlanságot, amit akkor éreztem, mikor először hallottam a szöveg koreai sorait.
      Megérintett. De úgy igazán.
      Belemart a lelkembe, és nem hagyott nyugodni.
      Én is az orvosos részig bírtam körülbelül. És annál a pontnál eluralkodott rajtam egy visszafolythatatlan zokogás, miközben csak bámultam a telefonom képernyőjén a leállított videón szereplő sorokat, vastag könnyfátyollal a szememen. A fájdalom nem csak a szövegből üvöltött, hanem akkor már átjárta a testem minden porcikáját. Életemben nem volt még rám zene ekkora hatással. De ennek belegondolva millió oka lehetett. Talán amiatt, mert ekkor realizáltam, hogy az idolok élete nem csak rózsaszín vattacukorból áll. Talán amiatt, mert nyíltan és őszintén beszél azokról a gondokról, amiket átélt. Vagy talán azért, mert én magam is átéltem mindazt, amit a szövegben leírt. Akkoriban másfél éve küzdöttem mentális betegségekkel. Szorongva rettegtem az emberek véleményétől, úgy éreztem senki nem áll mellettem, éheztettem magam a tökéletesség elérése érdekénen, és szívből gyűlöltem az embereket, de közülük is leginkább önmagamat.
      De ez a komment Sugáról szól, korántsem rólam. Éreztem, hogy nem fogom tudni egyhamar kiheverni azt, amit akkor átéltem, és igazam lett, ugyanis a mai napig ott pihen a lelkemben az egész, akit akkor átéltem.
      Kimondhatatlan tiszteletet érzeg Yoongi iránt. És akkor, aznap visszavonhatatlanul belelopta magát a szívembe.
      Hogyha megkapom a kérdést, hogy ki a biasom a BTS-ből, a mai napig azonnal rávágom a nevét, de a szívem mélyén mindigis éreztem, hogy ő nem teljesen olyan számomra mint egy bias. Van biasom sok más bandából is, viszont senki iránt sem érzek úgy, mint ő iránta.

      Törlés
    2. Úgy érzem, ezt nem lehet szavakban megfogalmazni, legalábbis én nem vagyok képes rá. Viszont azt tudom, hogy szeretem őt, amennyire csak az ember egy idolt szerethet. Tisztelem, felnézek rá, és a példaképemnek tekintem őt. Mindent megtett, hogy elérje az álmát, miközben semmi támogatást nem kapott erre a szüleitől, és mentálisan szörnyű állapotban volt.
      És mikor reményvesztetten gondolkodtam az öngyilkosságon, és hogy nem akarom ezt az egészet folytatni, ő volt az, aki segített felállni. Mert ő meg tudta csinálni. És brutális különbség van aközött, hogy milyen volt neki akkor, és milyen neki most. De ő felállt. Nem engedte, hogy a mentális betegsége legyőzze. Erős volt. És szépen lassan...elérte az álmait. Nem tudom, valójában mennyire igaz amit látunk belőle a kamerákon át, de mindenképp azt tudom róla mondani, hogy felszabadultabb, mint valaha.
      Legalább is az én nézőpontom szerint.

      És így utólag ne haragudj a novella hosszúságú kommeteimért, amikben csak három részletben fért el az irományom, csak...a blogod megfogott, mert önmagamat láttam benne, bármennyire is furcsán hangzik.
      Köszönöm, hogy megosztottad mindezt, és hogy leírhattam ezt :)

      Törlés
    3. Szia! :) Nagyon örülök, hogy leírtad a véleményedet, őszintén. Kicsit furcsa, de mégis megható olvasni. Valóban, nagyon hasonlóan látjuk a bandát - Suga pedig valahol pontosan ugyanazért a kedvencünk. Valahol meglepett, hogy ennyire őszintén tudott beszélni biztonyos dolgokról. Ezek témák fel-felmerültek már korábbi dalokban is, már azokban a részekben, amiknek ő írta a szövegét, már ott is furcsának tűntek, de mikor a The Last szembejött velem, nos igen, úgy reagáltam mint te. A legfurcsább az egészben az volt, hogy valójában még csak furcsának se találom, hogy ez történt. Én kicsit másképp, de, hm, hogy is mondjam, átmentem valami hasonlón így ezért is megérintett, na meg azért is, mert azt amit ő, soha nem éreztem. Mind a két oldal, az hogy tudtam miről beszél, és az is, hogy nem tudtam miről beszél, nagyon kellemetlen volt. Fájó tud lenni mindegyik.

      Abban igazad van, hogy most sokkal jobban néz ki. Persze nem tudhatjuk, hogy ki ő, de amit a kamerák előtt látunk, arról mondhatunk véleményt. És igen, sokkal... nem is tudom, jobban néz ki. Többet nevet, sokkal nyitottabbnak néz ki. Ennek örülök, és remélem ez így is marad! :)

      Ne viccelj, hogy haragudnék a kommented miatt? Sokkal inkább örülök neki! Sőt, még egyszer köszönöm! :)

      Legyen szép napod! :)

      Törlés
  9. Úgy látom, megalapíthatnánk a Min Yoongi/Suga/Agust D rajongói klubot. Nekem is ő a kedvencem az együttesből. A többiek is nagyon tehetségesek, de ő egy igazi zseni, akinek valóban kevés egy kategória. Én teljesen megdöbbentem, hogy mit tudott csinálni a Samsung csengőhanggal Over the horizon címmel. Olyan szomorú vagyok, amikor azt mondja, hogy sok ötletét visszautasítja a cég, mert nem fér bele a koncepciójukba. Például a Seesaw is egy BTS dal lett volna eredetileg, de nem hagyták, így legalább van egy ilyen kicsit szomorkás, romantikus saját dala is. Nekem nagyon tetszenek a saját kollaborációi is, például a Song request és a Girl of my dreams is gyönyörű és szívbemarkoló. Sajnálom, hogy már nem nagyon írsz a blogra, mert ezekről mind nagyon szívesen olvasnám a véleményedet és a fordításaidat. Egyébként teljesen jogos a kritika a többi fordító kapcsán. A legtöbben csak az angol szöveget fordítják le, ami már alapból tartalmaz félrefordításokat. A te fordításaid minőségiek és az is nagyon jó, amikor elmagyarázod, hogy egy-egy kifejezésnek hány különféle értelme van.

    VálaszTörlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...