에이코어 | A.KOR


A következő friss banda-ismertetőm "áldozata" a címben is olvasható A.Kor lesz. Igen, az az A.Kor melyet annyian utálnak, megvetnek - megjegyzem, a semmiért. De erről majd a későbbiekben beszélek.

Lássuk kik is ezek a lányok!



Az A.Kor egy - most már - öt tagú lánybanda a Doo Republic Entertainment kezei között.

A banda az induláskor még csak három tagot számlált, ám második számuk megjelenésekor már bővült a számuk két új lánnyal. (Aminek én annyira nem örültem.)

Tehát, nézzük kik ők:



Jiyoung | 지영

Énekes és leader

Született: 1991-04-14 | Seoul
Születési név: Ahn Ji Young | 안지영
Magasság: 166 cm
Súly: 48 kg





Minju | 민주

Rapper és énekes

Született: 1992-01-17
Születési név: Guk Min Ju | 국민주
Magasság:168 cm
Régen modell volt






Kemy | 케미

Rapper & maknae

Született:1997-09-27
Születési név: Kim Kyeong Mi | 김경미
Magasság: 165 cm

Mielőtt jelenlegi cégéhez jelentkezett Stardom gyakornok volt 13 éves korától fogva!(3-4 év)
Jelenleg művészeti középiskolába jár Seoulban.



Tehát ők hárman alkották eleve a bandát:

Kemy | Minju | Jiyoung

Ezek után a következő két lány érkezett :



Taehee | 태희

Énekes

Született: 1990-11-23 | Busan
Születési név: Kim Taehee | 김태희
Vércsoport: A
Magasság: 165 cm
Mielőtt csatlakozott volna, egy 84LY |에잇폴리  nevű együttes tagja volt, a másik új lánnyal együtt. Az akkori színpadi neve Solip | 솔잎 volt.





Daya | 다야

Főénekes

Született: 1990-05-04
Születési név: Jung DaYa | 정다야
Vércsoport: 0
Magasság: 162 cm
Szintén a 84LY | 에잇폴리 tagja volt.




Nos tehát! A banda - akkor még három taggal - július 24-én debütált a Payday című dalukkal. A lányok neve "A.Kor" annyit takar, hogy "Top of Korea", tehát Korea legjobbjai, vagy valami ehhez hasonló magasztos megfogalmazás. 

Azonban, mielőtt bármi más történhetett volna, hatalmas botrány kerekedett az egyik tag, pontosabban Kemy körül. Na, itt, hogy őszinte legyek ismételten elkapott a hányinger egyes rajongók viselkedése miatt, s megkérdőjeleztem az épelméjűségüket. Úgy, őszintén. 

Tehát, mi is történt? Íme egy kis idézet abból a dalszövegből, amit állítólag Kemy írt. (Mert miért ne tette volna.)

"Arcod dagadt, duzzadt, mindegy mit kensz rá, nem nyeri el a tetszésed, végül csak egy öreg nő leszel, egy csúnya gyermek mellett. Már szinte a függés határán vagy! Elég! X vagy O? A válasz az X. Valaki hívjon orvost, valaki állítsa meg!
Lassan ugyanolyan vagy, mint a Gangnam Szépség (aki több mint 28 beavatkozáson volt túl), s olyan gyenge vagy, hogy drogokhoz menekülsz. Talán a drog is az ékszeres dobozodba hullott? A cikkek persze hamar eltűntek, a YG nem ismeri a viccet.
Biztos jó lehet, ha a rajongóid is eltakarjanak téged, s féltékeny vagyok, hogy a cégvezetőd egy kisregényt írt rólad.Elrejtőzöl a befolyásos neved mögé, majd visszatérsz, ha minden elcsendesedett."

Na most feltennék egy kérdést.

Nincs igaza?

...

A rajongók persze azonnali támadásba kezdtek, mintha legalábbis halálos sértés ért volna mindenkit, miközben olyan kommentekkel és megjegyzésekkel illették a lányt, mint - és most idézem:

"Remélem valaki elkap és megerőszakol."
" Remélem öngyilkos leszel." , 
"Tested a pokolban fog égni!"

Ám, nekem van erről egy kis teóriám. Nem kell vele egyet érteni, csak annyit kérek, hogy gondolkodjatok el! Nem olyan nagy dolog, s eleve megrémített, hogy erre egy Blackjack sem gondolt. (Igazából nem is gondolkodtak, már ahogy én észrevettem.)

Szerintetek melyik debütáló kislány cége engedte volna meg, hogy az magától nyilvánosság elé hozzon egy ilyen anyagot, mely természetesen olyan mértékű gyűlölködést vált ki, mint azt tapasztalhattuk is?

Valószinüleg egy épelméjű cégvezető sem. 

Ebből mi következik?

Nagyon valószínű, hogy a cég erről tudott, vagy, ők maguk intézték így a dolgokat. 

Miért?

Hát, hallott már valaki erről a híres neves cégről? Kétlem. 
Mivel lehet gyorsan hírnévre szert tenni? --> Botránnyal. 

Azt hiszem az egész dolgot megfejtettük, s nem is kellett hozzá sok idő. 

Itt van a cég nyilatkozata. Ők maguk sem tűnnek nagyon...zaklatottnak:

"Ez csak egy rap volt, ami egy versenyre készült, se több, se kevesebb. Ezért is maradtunk csendben ezzel a témával kapcsolatban. És bár ez a 18 éves [17] lány most nagyjából sokkot kapott a dolgok miatt, befejezzük a heti programjainkat a megbeszélt időpontok szerint."

Érdekes. Tényleg így viselkedik egy cég, ha meglepetésként éri, hogy az új bandájuk egy tagja veszélybe sodorta a saját és társai jövőjét egy ballépésével, amiről még a legidiótább ember is tudhatta, hogy mekkora felelőtlenség? Nem hinném. 

Ám, visszatérve magára a témára, amit minden 2NE1 rajongó annyira a szívügyének gondolt, ezért felhatalmazva érezte magát, hogy a fentiekhez hasonló megjegyzéseket tegyen. Mi volt abban hazugság amit Kemy mondott? Én nem találtam egy sort sem, amin megütköztem volna, vagy azt mondhattam volna, hogy "ez túlzás". 

Mikor beszélgetni kezdtem egy 2NE1 rajongóval erről a témáról, s mondtam, hogy szerintem felesleges ekkora botrányt csinálni, ő annyit felelt:

"Ne mentegesd a lányt, nem érdekel ha fiatal és ha ez csak egy ballépés volt. Ők egy rookie banda, tudniuk kellett volna, hogy ez lesz, ha így viselkednek. Ez a 2NE1."

Ó! És Park Bom nem tudta, hogy meg fogják szólni?

Nos, nem érdekel a kérdés, de...a rajongók eme kérdése :

"Hogy gondolta azt Kemy, hogy így igazi idol lehet, hogy mutat így példát?" 

...egy kicsit ironikus

Kijelenteném, én sem értek egyet azzal, hogy valaki problémáiból nyilvánosan beszéljenek, ez esetben 'rappeljenek'. De nem meglepő módon, a rajongók pontosan úgy viselkedtek, mint anno a T-ARA esetében. "Gyűlöljük a bántalmazást, de mi is bántalmazzuk a tagokat." Hah.

Ha feltételezzük, hogy valóban ő hozta nyilvánosságra a dalt, amiről a cég nem tudott, s ha tudott volna, azonnal széttépik, megsemmisítik, akkor is ilyesmit érdemel?

Nos, mindegy is, ez számomra egy teljesen lezárt téma, és nem is érdekel különösebben, egyszerűen hozzátartozott a dologhoz. 

Szóval, a lányok.

Miután debütáltak, természetesen az összes videójuk gyűlölködés tárgya lett, annak ellenére, hogy tehetséges fiatalokról van szó, kik, mintha mi sem történt volna, felléptek és jól is szerepeltek.



A fellépéseik - az én megítélsem szerint - jók voltak, mindegyiket élveztem! Tehetségesek, aranyosak, fiatalok és mindazok ellenére ami természetesen érintette a másik két lányt is, teljes erőbedobással haladtak tovább. Nem mindenki mondhatja ezt el magáról, ennyi biztos. Engem a továbbiakban olyan szinten hagy hidegen a 2NE1 rajongók véleménye, hogy azt leírni sem tudom. Szerintem a banda jó volt, és most is az.

Tehát, minekután lezajlottak a népszerűsítési fellépések, a lányok nem sokkal később, immár kibővülve a két új taggal, vissza is tértek, méghozzá a But Go című számukkal.
Erről el kell mondanom, hogy sokkal érdekesebb dal lett, mint amilyen a Payday volt, de nem feltétlenül tartom jobbnak is. A klipje kissé, nos, furcsa, s sokan zavarónak érzik, mégis, van benne valami különleges.

Ami a Payday klipjénél annyira feltűnő volt, az a pénztelenség. Itt már annyira nem jellemző ez, vagy csak a jelenetek ennyire sikeresen terelik el a figyelmünket. Fogalmam sincs, de nekem tetszett s sokszor hallgattam vissza a számot.

Az élő fellépések szintén olyan jól sikerültek, mint a debüt során, s itt már a közönség is reagált rájuk, amit vehetünk egy kis pozitívumnak is.




És! Hála az összes eszetlenül gyűlölködő rajongónak, csak annyit sikerült bebizonyítaniuk, hogy az A.Kor az egyik legerősebb banda ha a múlt évről beszélünk.

Remélem nemsokára mindenki belátja, hogy semmire sem mennek ezzel a viselkedéssel. Sokak szemében ugyanis pont az tette pozitívvá a lányok helyzetét, hogy ilyen szintű gusztustalan [pont annyira gusztustalan, mint amivel a lányt vádolták!] viselkedés áldozatai lettek. Gratulálok.

Én szurkolok nekik, és remélem ezek után ebben az évben is láthatom a visszatérésüket, méghozzá ezeknél is sokkal jobb számokkal!



2 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem az A.KOR-t. Alapból szerettem őket, engem csak a zene érdekel és az nagyon jó! Én eddig se voltam nagy 2ne1 rajongó, és hogy Kemy ki merte mondani a véleményét (az igazat...) így még jobban megszerettem őket és az A.KOR lett a második kedvenc csapatom (a T-ARA után ^^)
    Egyébként nekem mint emberek is nagyon szimpatikusak. Nagyon viccesek és Kemy a videókban meglepően csendes :) A színpadon nagyon vad, azt gondoltam talán a valóságban is vidám és hangoskodó lesz :D
    Nagyon örülök, hogy nem fogta őket vissza ez az egész, és töretlenül haladnak előre. És egyre többen szeretik meg őket és a fellépéseiken is egyre többet lehet hallani a közönséget is ^^

    Egyébként én a szöveggel egyet értettem teljesen.. Hirtelen mindenki annyira ki áll Bom mellett, ő meg szépen elsunnyogott és csendben maradt.. Kemy legalább még a botrány után is ki állt nyíltan (I'll fly című száma). Bom-ot mindenki védi/ ki áll mellette, de az én szememben (bár tudom hogy ez nem számít sokat) egy senki.. Pl. a stylist-ja cseszete le Kemy-t.. pff..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a hozzászólást!

      Egyet kell, hogy értsek veled. Én magam sem vagyok egy hatalmas 2NE1 rajongó, s szerintem nem is leszek soha. Számaikkal nagy bajom nincs, de valahogy nem kedvelem őket. Az A.Kor egy tehetséges lányokból álló együttes, kik megmutatták, hogy akkor is megtesznek mindent, amikor a legnagyobb bajban vannak.

      Nemsokára vissza is térnek, már alig várom!

      A szöveg igaz volt, teljesen. Érdekes, mikor a T-ara rajongók álltak a T-ara mellé, akkor mindenki azt mondta, hogy pont ez a legidegesítőbb bennünk, hogy "védjük" őket. Holott ott nem lehetett bizonyítani semmit sem.

      Itt igen.

      Nem mondom, hogy minden rajongójuk ilyen lenne, mert persze, hogy nem. De akkor is, a viselkedésük szégyenteljes volt, s itt még nagyon finoman fogalmaztam.

      Nem ítélem el amit Bom tett, nem ismerem az indokait és az életét, de ami történt, érdekes. Minden esetre, Kemy szövege őszinte volt. Talán ez fájt mindenkinek a legjobban.

      Még egyszer köszönöm, hogy benéztél, látogass vissza bármikor! :)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...