Oké, próbálok felzárkózni a kéréseitekkel - igen ismét egy kérés fog következni. Sajnálom, hogy minden ilyen sokáig tart, őszintén! (Olyan napszúrásom volt napokig, azt hittem meghalok - szorri)
Szóval... ma azt fogom megosztani veletek, hogy mit gondolok a BTS MBMOL szériáról, amit elég sokan kértetek (utoljára tegnap), annak ellenére, hogy már több év is eltelt a megjelenés óta.
Ez nem egy a videó képsorai alapján készült teória, csak egy másik nézőpontja a dolgoknak. Nem a videó eseményeit akarom megmagyarázni, csak olyan szimbólumokat, amiket koreai szemmel másképp is lehet értemezni. Ettől még a többi, már kész teória lehet jó! Lehetséges, hogy egy ember halott, az is, hogy mindenki halott, az is, hogy senki. Én csak a szimbólumokról beszélek, semmi másról! Ezt kérlek tartsátok észben - mert egy teljesen másik oldalát akarom bemutatni a képeknek. Nem érintem a többi teóriát, nem foglalkozok velük, semmilyen formában. Ha tovább olvasod, tudnod kell, hogy nem a történetről fogok beszélni, hanem egy másik szemszögből vizsgálom meg a látott dolgokat - ettől még a többi teória igaz maradhat, a véleményem nem változtat semmin, mert nem ez a célom. Pusztán bemutatok néhány elemet, amit a történet nélkül is lehet értelmezni (ekkor pedig egy új történet is születhet). Ennyi.
Tényleg sajnálom, de... azt már észrevehettétek, hogy nem egészen úgy látom az ilyen dolgokat, ahogy azt kellene, vagy ahogy azt mások. Ez nem feltétlenül jelent gondot - mert szerintem nincs rossz válasz -, de mégis... sokan lesztek, akik ezt nem fogjátok értékelni.
Már most figyelmeztetlek titeket; nem azt fogom feszegetni, hogy melyikük él, melyikük hal meg, miért s hogyan. Nem néztem végig képkockánként a videókat, nem fejtegettem a titkos írásokat a falakon, nem vagdostam össze a japán-koreai verziókat, se a BS&T bemutató videóit. Szóval, semmi olyasmit nem tettem, amit elvárnátok tőlem. Tényleg sajnálom, ha ilyesmire gondoltatok, mikor ezt kértétek tőlem - lehet, hogy tényleg ezt kellett volna tennem.
Viszont az nem én lennék.
Tehát.
A 'teóriám' nem teória, csak egy ötlet - tehát nem próbálom megmagyarázni az MV-ket. Az elképzelésem alatt rezeg a léc, mivel nem tudom bebizonyítani miért is gondolom azt, amit. De! Emlékezzünk, nincs jó vagy rossz válasz - ez a művészet lényege, szerintem. A 'teórámban' óriási lyukak vannak, bevallom. Többnyire nem a képkockákra támaszkodik, így igaz. De... amikor először megnéztem (akkor még csak az INU-t), nekem ez jutott eszembe - s a későbbiek során se tudtam más felé kacsingatni, mert valamiért beleszerelmesedtem a saját elképzelésembe.
Őszintén megvallva, ezúttal (szerintem) nem pontosan az a lényeg, amit az arcunkba tolnak. Mert persze érdekes képsorokkal és 'történetszálakkal' mutatnak be dolgokat, de ha belegondoltok, az egész 'mindenki meghalt (vagy nem, de most nem ez a lényeg)' történetnek mégis mi a fene köze van az üzenetükhöz? Az album nem erről szól, az adott dal sem. (Ettől még maguknak a teóriáknak van értelme!) Mármint, nem lehetne egy kicsit eltekinteni attól amit látunk, és fokuszálni arra, amit nem? Nos, én erre kérlek titeket.
(Viszont, ha a többi teóriáról van szó - azokról, ahol minden apró mozzanatot meg kell vizsgálni, én úgy vélem a helyes az, melyben Jin az egyetlen túlélő, nem pedig fordítva. (Csak, hogy ennek is hangot adjak.)
Ez most lehet, hogy tényleg nagyon elrugaszkodottnak hangzik, de kérlek... hogy megérthessétek amit mondani szeretnék, próbáljátok meg elfelejteni azt a sok dolgot amit a videókban láttok, na meg azt a rengeteg teóriát is.
Miről is szól a TMBMIL? A fiatalságról, megmutatva, hogy milyen szenvedésen kell keresztülmennie egy-egy fiatalnak, miközben felnő... azaz elveszíti a fiatalságát. De a lényeg azon van, hogy mit éreznek miközben felnőnek - nem gyerekekről, de tinédzserekről és fiatal felnőttekről van szó, akikből felnőttek lesznek. Ezt ezerszer elmondták már. Úgy vélem, ebbe is bele kellene gondolnunk, ha teóriát írunk (mint mondtam, én nem igazán a klipben látható eseményeket fogom boncolgatni). Induljunk ki abból, amit maguk a fiúk mondtak. Ha az album, a 'trilógia' a fiatalságról, pontosabban annak elvesztéséről szól - ahogy ezt folytatja a BS&T -, nehezen hiszem, hogy tényleg mindenféle halálról kellene értekeznünk. Legalábbis nem szó szerint. Ezzel nem azt mondom, hogy ezek a teóriák nem jók, dehogy mondom! Nagyon is érdekesek, sőt helytállóbbak mint az enyém - de ahogy már írtam, én nem igazán arról az oldalról közelítem meg a dolgot, mint a többiek. Nem tudom, hogy van-e az enyémhez hasonló elképzelés, de... lehetséges, hogy ez őrültségnek fog hangzani... szóval előre is plízü, ne utálkozzatok, ez csak egy ötlet, semmi több!
Alapkérdés: Jinnek miért nincs párja?
Mert Jin a főszereplőnk - a többiek pedig az ő egyes részeit, érzéseit, a felnőtté válása egyes pontjait képviselik. Minden páros átél valamit, ami a felnőtté válást is kíséri, egy-egy érzelmet mutatnak meg nekünk - de a lényeg, hogy Jin mindezt egyszerre érzi (ahogy mindenki más is). Nehéz, igaz? Az ám. De lássuk csak:
Itt vannak nekünk a párosaink:
1. Suga + JK = önmagunk keresése, szexuális irányultságunk felismerése (elfogadása, vagy megtagadása)
2. RM + V = a felnőttek áldozatai, társadalmi nyomás (elleni lázadás)
3. JH + JK = szorongás, megfelelési kényszer (és bukás)
Jin ezt mind egyszerre érzi - szerintem -, ahogy minden egyes tinédzser is (és itt most koncentráljunk kicsit a koreai társadalomra, rendben? Persze a fiatalok életében bekövetkezett változások ebben a korban nemzetiségtől függetlenek, alapvetően akkor is más a helyzetük, ezt ne fedjük! Ezek alapján állítottam össze azt is - számomra - mit jelképez egy-egy páros. Próbálva megvizsgálni a koreai helyzetet is. (Szóval sajnálom, ha ti ezzel nem értetek egyet :/)
Hm, hogyan kezdjek ebbe bele - mert a lényeget már leírtam igazából... de gondolom valami hosszabb kifejtésre vágytatok, szóval... :D
Szerény személyem szerint a párosokat kétféleképp lehet értelmezni - vagy különálló személyként, vagy egy, azonos személyként - a másodikról majd később. Számomra mind a kettő értelmes, sőt mindegyiket logikusnak is találom, még ha meglepő is lehet. Mindegyiküknél ugyanazokat a szimbólumokat használják, de tökéletesen - ez pedig nem lehet véletlen, egyszerűen képtelenség. (Ha már annyira részletesen akarjuk megvizsgálni a dolgot.)
Haladjunk csak sorban - és kérlek, ne ragadjatok le mindenáron a videóban látott képek mellett, mert így tényleg csak hülyeségnek fog tűnni amit mondok. Próbáljatok meg belegondolni a hátterébe is a dolognak (még ha valóban csak zagyvának is tűnik mindez lol)
Suga + JK
Suga története 'ismeretlen' - viszont JK egy otthonról elszökött fiatal gyerek. Mint tudjuk Koreában nem "szöknek el" csak úgy a gyerekek, a szülők befolyása még mindig igen erős, hatalmas bátorság kell ahhoz, hogy valaki ellent merjen mondani a szüleinek és olyan útra lépjen, amilyenre az adott illető szeretne. (Nem véletlen a rengeteg öngyilkosság sem, már nagyon fiatal korban - nem azt mondom, hogy a szülők a hibásak, de úgy vélem hiba csúszott a rendszerbe. És nem, nem általánosítok, nem mondom, hogy minden felnőtt k.csög, csak azt mondom, hogy kicsit más az élet, mint itt - és ez csak az én véleményem.) Tehát JK valószínűleg olyasmin ment keresztül, amit már nem tudott elviselni, ez pedig valami igazán nagy dolog kellett hogy legyen (hisz még itthon is többet tűrnek el a gyerekek, mint amennyit kellene). Vagy, valami olyasmit tett, amit a szülők nem tudtak elviselni, és kivágták otthonról, hallottam már ilyenről (a saját fülemmel).
Menjünk végig a pontokon, amik nekem feltűntek:
1. Homoszexualitás?
Főképp a szexuális orientáció az, ami nagyon feltűnő volt számomra. Ez lehetséges, hogy érzékenyen érint egyeseket - akik így éreznek, kerüljék el a bejegyzés ezen részét! (Plízü!) A homoszexualitás tabu téma, még mindig, erről nem... lehet beszélni. Sokan próbálnak ezen változtatni, de egyelőre még várnunk kell (és igen, gondoljatok bele, a világ más részein is hasonlóképp van) erre. A fiatalok nagy része elfogadóan nyilatkozik (többnyire lányok, ahogy máshol is), és bár beszélni nem divat róla (ha csak nem valami vicces helyzet a téma, mint ahogy a drámák nagy részében is - persze akad egy-egy kivétel).
Miből következtettem erre?
- Suga egy motelban = Koreában a motel szinte egyenlő azokkal a helyekkel, ahová a párok összejárnak, hm, szórakozni, hiszen a házasságig sokan még mindig a szüleikkel élnek, oda pedig most na... nem viszel fel hancúrozni senkit! (Lol, nem hiszem el, hogy ezt leírtam.) + egyéb okok miatt is sokszor szinte azonnal erre asszociál az ember. + ha belegondol az ember, egy motel egy átmeneti megoldás - nem otthon, nem egy biztos pont, örökké nem maradhatunk egy motelban, hamar tovább kell állnunk. (véletlen?)
- A motel falán egy JK ingéhez megdöbbentően hasonló ruhadarab lóg (véletlen?)
- A két fiú közti kapcsolat az egyetlen ami történetesen félreérthetőre sikerült, sőt szinte erre volt kiélezve, még ha nem is olyan feltűnően, mint amilyen egy torta lenne az arcba. (véletlen?)
- A kék rózsa: 이루어질 수 없는 사랑이라는 의미를 지녔으나 = Lehetetlen szerelem, szerelem ami nem válhat valóra. + 중독, 치명적인 매력 = függőség, (testileg-lelkileg) ellenállhatatlan vonzalom. (forrás) (véletlen?)
- A fehér liliom: 순결, 바로 순수한 사랑, 깨끗한 사랑 = ártatlanság, ártatlan szeretet / szerelem, tiszta (mint ártatlan) szeretet / szerelem (forrás) (véletlen?)
- tűz: 불은 영혼의 상징으로 희생제의와 영혼의 정화의식과 밀접한 연관이 있다. [...] 죄의 정화를 위한 경우도 많았다. = A tűz a lélek szimbóluma, s erősen köthető a lélek megtisztítás folyamatához. [...] sok esetben a bűntől való megszabadulást jelképezi. (forrás) (véletlen?)
- a tükör (az egyértelmű jelentésen kívül): 거울에 관련된 속담도 많은데 “깨진 거울을 보면 재수가 없다”, “거울을 깨트리면 집안이 화를 당한다”, “꿈에 다른 사람이 거울에 비치면 흉하다”, “밤에 거울을 보면 쉬 늙는다” 따위처럼 거울에 관한 속담은 거의 부정적인 것이 많다. 한편 거울은 후대의 교훈이나 본보기가 되는 역사를 흔히 거울에 견주기도 하였는데 사감, 통감, 귀감에서 ‘감’이 거울을 나타내는 것에서도 알 수 있다. 심사정이 그린 ‘명경대’ 그림에 보면 대상을 여기에 비추어 그 아래에 그림자가 드리우는 것에 따라 죄의 유무를 판단했다니 예전의 ‘거울’은 단순한 거울 이상의 것이었음을 알 수 있다. 그만큼 귀하기도 했음이다. = Nagyon sok hiedelem él a tükrökkel kapcsolatban: "törött tükröt látni balszerencse", tükröt összetörni a családod haragját vonja maga után", " ha éjjel nézel a tükörbe, megöregszel". Rengeteg szólás-mondás kapcsolható a tükrökhöz, s többnyire negatív dolgok. Másrészről azonban, sokszor az idősebb generáció tanításainak példaként való felhozásaként említhatjük, valamint, a családfő (nem csak az apa lehet, de vegyük most úgy) szavának követéseként is tekinthetünk rá. [...] A 'Myeong Kyeongdae' képre gondolunk, melyet egy bíra készített, az ott látott tükör - sokkal több volt egy egyszerű tükörnél -, eszköze volt a bűnök megállapításának [...]. (véletlen?)
+ 우리가 간과하고 있는 사회적 환경의 일부분을 비추는 거울 본다 = tükör, mely megmutatja nekünk a társadalmi helyzet olyan darabkáit, melyeket figyelmen kívül hagyunk. (véletlen?)
(A törött tükör emellett természetesen az önmagunk keresésére is utalhat, az összetört lélekre, meg még ezer dologra. De most nem kizárólag erről az oldalról vizsgálom.)
+ 우리가 간과하고 있는 사회적 환경의 일부분을 비추는 거울 본다 = tükör, mely megmutatja nekünk a társadalmi helyzet olyan darabkáit, melyeket figyelmen kívül hagyunk. (véletlen?)
(A törött tükör emellett természetesen az önmagunk keresésére is utalhat, az összetört lélekre, meg még ezer dologra. De most nem kizárólag erről az oldalról vizsgálom.)
Kicsit sok a véletlen egy olyan videóban, aminek minden kis milliméteréhez jelentést akarunk társítani, nem igaz?
Hogy mi történhetett? Ne haragudjatok, de talán nem is fontos. Persze, ott van a rengeteg teória, JK balesetben meghalt (szerintem nem, nem kell mindent szó szerint venni), Suga pedig megölte magát. Nem, ezzel nem értek egyet - persze a képeket tekintve helytálló, nem ezt mondom. Minden teória zseniális amit olvastam, hisz mennyi időt fektettek már bele az emberek (kivéve akik nem a saját gondolataikat írták le... khm.) Az én elméletem lényege pont az, hogy ne kifejezetten az eseményekre figyeljünk, hanem mögéjük lássunk (ami persze lehet totál hülyeség is - de legalább ezt az oldalát is látjuk, mert ugye ez az egész kapcsolódik a BS&T-hez is).
A lényeg pusztán annyi, hogy mi miatt kell küzdenie ennek a párosnak, és hogy birkózott meg vele (ugyanis a Young Forever arról szól, hogy... na jó, erről később). Vegyük nagyon egyszerűre a figurát: adott S. akit valahogy összehozott a sors J-vel. Nagyon jól kijönnek egymással - mindegyikük önmagát keresi, talán ugyanabból az okból kifolyólag (csak annyit tudunk, hogy JK elhagyta az otthonát, vagy kidobták onnan - én az arany középútra szavazok, eljött, mert nem látták szívesen), s egymásra találtak. Na most, el lehet képzelni, miképp viselkedik egy otthontalan gyerek, ahogy azt láthattuk is, ragaszkodik ahhoz, akitől végre figyelmet kap. Ez volna Suga. Akinek ez tetszik is és nem is - ugyanis rádöbben olyasmire, amire a társadalom szerint nagyon nem kellene, "bűn kísérti" - már ha ez bűn, talán ő maga se tudja. Mások szemében minden esetre az. Ha az én teóriám szerint haladunk, itt jelenik meg az öngyújtó, mely a bűntől való megszabadulás gondolatával való játszadozást jelképezi - aminek tűzét JK elfújja, amint észreveszi azt... Akarva, vagy akaratlanul, Suga szenved tovább, miatta (és valahol mégsem...).
Míg el nem jutunk a Run videójához. Mindenki kérdéses jelenete, a verekedés. Imádom Suga arcát, mikor JK megöleli, amolyan "aha, kösz b+, pont miattad szenvedek..." Ezek után összetöri a tükröt, amiben a kék rózsák képét látja: ellöki magától a másik fiút, nem bírva a tükörben látott bűnét, az el nem fogadott, tiltott szerelmet.
Aztán JK is rájön, hogy mi történik - a baleset számomra nem szó szerint értendő. Természetesen a többi teória fényében úgy is lehet érteni, de az enyém szerint nem. A valóság (a felnőtté válás terhe) pofon csapta. (Jin?)
Úgy vélem, JK nem bánja annyira a dolgot, mint azt 'kellene'. A fiú nem adja fel, annak ellenére sem, hogy Suga megpróbál elfeledkezni róla, "megtisztulni' a bűneitől (tűz). JK kezébe fogja a kék rózsát, darabokra morzsolja - ezzel pedig nem, nem a szerelemnek vet véget, hanem a bélyegnek, ami a szerelmet elfogadhatatlanná tette. Persze a másik eközben még mindig önmagával küzd, képtelen tükörbe nézni, még a törött darabokba sem. JK ekkor kezébe fogja az öngyújtót, s felgyújtja a liliomot.
Mit jelenthet ez? A tűz egyrészt Sugát jelenti, így vehetjük akképp is, hogy az ártatlansága S. által lett oda... de mivel maga JK gyújtja fel a virágot, inkább azt mondanám, hogy ő maga, (de Suga által) dobja el az ártatlanságát (és a másik fiúét is) - másrészt, a tűz a lélek megtisztulása a bűntől. Talán csak nem maga az ártatlanság (aki ártatlan, nem csak nem követett el bűnt, de (pl. koreaiul) gyermeki is, mások befolyásától terhes) okozta a legtöbb gondot? Talán ettől akar megszabadulni? Nem akar gyerek lenni többé, nem akarja, hogy mások befolyásolják, s döntsenek helyette, mi jó és mi rossz? Ki tudja...
Egyébként, meg kell jegyeznem: nem muszáj a homoszexualitásra asszociálnunk. Nehéz ugyan, mert túl sok jelkép szól mellette (továbbá a BS&T szövege is, ha már folytatásról beszélünk), de lehet szó egyszerűen a felébredt vonzalomról, ami szintén félelmetes dolog, főleg ha először érzi az ember.
2. JH + Jimin
A legkevésbé kidolgozott páros - mégis, annyit megértünk amennyit kell. Ezúttal is próbálom koreai szemmel megfogalmazni azokat a dolgokat, amik eszembe jutottak. (Azon kívül, ami egyértelmű.)
A víz: 물은 재생의 원천이다. 물에는 생명력과 정화력, 부정을 물리치는 힘이 있다. [...]이들이 산수욕에 몸을 적시는 것은 계욕이라는 정화 의식의 행위이다. 즉, 몸을 씻음으로써 세속의 욕망과 진구에서 벗어나 피안낙토에 부활하게 된다는 것이다. 이와같은 씻음은 정화력을 상징한다. = A víz a regeneráció forrása. A víznek hatalmas tisztító ereje van, mely segít leküzdeni a (minket ért) igazságtalanságokat is. [...] Szokás volt a test fürdőbe merítése. A fürdetés lényege a megtisztulás volt. Más szavakkal, test megmosdatása a bűnös vágyaktól és a tisztátalanságtól való megszabadulást jelenti. (forrás)
A tűz: fenn tárgyaltuk.
A híd: 이 길이란 것은 꼭 땅 위에만 있는 것은 아니다. 길은 물 위로도 이어진다. 물과 만난 길은 다리로 변신해 건너편으로 넘어간다. 생명은 강을 따라 흐르고.... [...] 다리는 그렇게 시대와 지역과 문화를 담아 우리를 비추는 숨어있는 거울로 인간과 함께 존재해왔다. [...]다리는 우리가 생각하는 것 이상으로 상징적이다. 다리는 그 자체로 지역과 시대, 문화를 대표한다.
Az út nem feltétlenül kell, hogy a talajon helyezkedjen el. Az út, mely vízzel találkozik híddá válik, s átvezet a túloldalra. Az élet a folyóval rohan tova. [...] A hídnak mélyebb jelentése van, mint hinnénk. [...] A híd őrzi az időt, a hitet, a kultúránkat, egy bennünk rejtőző tükör, melyben magunkat láthatjuk viszont. [...] De van más jelentése is; a remény. Ha átkelsz a hídon, egy jobb helyen találhatod magad. Néhány hídon nehéz átkelni, kihívást jelent, rémisztő és próbára tesz. Jelképezhetik a bennünk élő nehézségeinket, melyek a túloldalon véget érnek. (forrás) + a híd szintén egy átmeneti hely, nem lehet tartós "helyként" gondolni rá. Haladunk rajta, elvezet egyik helyről a másikra, de nem egy olyan pont, ahol huzamosabb ideig tartózkodunk. Akár Suga 'szobája'...
JH és Jimin szenved. Egyrészt, a felnőtté válás útján járnak (ami az egész trilógia fő témája), ami rémisztő, mindenki menekül előle, így vagy úgy. A felelősség a védtelenség megnő, ahogy a társadalom elvárásai is - ha még nem volt elég nagy addig is. "A víznek hatalmas tisztító ereje van, mely segít leküzdeni a (minket ért) igazságtalanságokat is." Ezt a sort párhuzamba vonva Jimin fürdőkádas jelenetével, arra következtethetünk, hogy a társadalom (vagy akárki) áltat őt ért igazságtalanságok, fájdalom elől akar menekülni. Nem kifejezetten a halált látom ebben - persze azt is lehet, ha másik oldalról vizsgáljuk, mint mondtam, nincs rossz válasz - s annál jobb, minél többféle gondolatunk támad.
JH-nál láthatunk pirulákat, de én ebben sem a halált látom, csak a menekülést, főképp ha azt is figyelembe vesszük, hogy azok után veszi elő őket, miután a tükörbe bámult (erről pedig fent beszéltem). Ha "szó szerint" nézzük a videót, akkor persze, igen, ezt jelentheti, de én nem így nézem, próbálom átvitt értelemben feltérképezni a klip jelentését. JH egy hídon sétál, ami, mint olvastuk, jelképezi a nehézségeit, amiken túl kell jutnia, tükrözi azt, amit érez (egyébként víz felett halad - de nem merülhet bele). Bírja-e a súlyát annak, ami rá vár, át tud-e jutni a másik oldalra, ahol a megkönnyebbülés várja? Én azt mondom, igen. Mert akárhogy nézzük, a végén magához tér (persze, igen, ha a szó szerinti értelmezésen alapuló teóriákat vesszük figyelembe, lehetséges, hogy meghalt.), tovább fog indulni, mert maradni nem maradhat.
A tűz... érdekesnek tartom, hogy a szimbólumok visszautalnak az előző párosunkra: megtisztulni a bűneinktől, könnyíteni a lelkünkön. JH a tűzbe veti a piruláit, Jimin eléget valamit (valószínüleg egy kép, de hogy mit árbázol...) Hogy mi az, talán nem is fontos. A lényeg annyi, hogy érezzük amit éreztetni akarnak velünk. Jimin talán egy gyermek (nyilván sokkal fiatalabb, mint JH, nem véletlenül választották meg így a párokat - ugyanazt a problémát más szemszögből, kezdeti és előrehaladott állapotban is bemutatják), s mint tudjuk, a gyerekek legnagyobb százalékban az iskola miatt szoronganak (már 12-13 évesek közt is gyakori az öngyilkosság), a szülők véleménye rettenetes félelmet táplál bennük, a csalódás amit okoznak, a megfelelési kényszer (és rengeteg esetben a meg nem felelés - mert ezeknek a követelményeknek nem minden gyerek képes megfelelni)... De ez csak egy példa, bármit mögé láthatunk, amit csak akarunk, és ez a szép benne.
A tollak, ó igen a tollak, majdnem elfelejtettem: JH és Jimin jeleneteinél rengetegszer láthatunk tollakat, jelentésük: 흰색의 깃털은 젊은 아까운 청춘을 전쟁에 참여시켜서는 안 된다는 평화를 의미하고 있답니다. = a fehér tollak azt jelentik, hogy a fiataloknak nem lenne szabad átélniük a háborút. Tehát, mondhatjuk, hogy a békét (itt lelki) jelképezik, azzal a háborúval szemben, amit minden fiatal átél.
3. RM és V
Szintén nem túl kidolgozott. J + JH volt a legkevésbé, de ez sem bővelkedik túl sok szimbólummal, ami nem is baj, hiszen - szerintem - érhető mit akartak mondani.
Először is, itt van nekünk RM, aki nem túl meglepő módon szintén egy olyan helyen tartózkodik, mint JH és Suga. Egy benzinkúton láthatjuk, ahol az emberek csak megállnak, s amint végeztek a dolgukkal tovább is állnak, pont ahogy az előző két esetben is láthattuk. Huzamosabb ideig van ott, mint a többiek (a felnőttek), ahogy a másik két fiú is, de végül így is úgy is tovább kell állnia, mert itt nem maradhat. Találkozik azzal, amivel a legtöbb fiatal - lenézik és nem tisztelik.
Először egy nyalókát láthatunk nála (melyről nekem a gyerekkor jut eszembe), de mikor átéli azt az igen csak megalázó helyzetet (a pénzzel, ami ugye mozgató rugója a felnőttek életének... khm, csak mellékes megjegyzés), a nyalókája már égő cigarettaként ér földet, ami előszeretettel okoz tüzet, (rosszabb esetben robbanást). Elutasítást érzek, a fiú próbál megszabadulni ettől az egésztől, nem rajong túlzottan a felnőtté válásért, főleg, ha ez azt jelenti, hogy neki is olyannak kell lennie, mint annak a k.csögnek. (Jin?)
V helyzete már sokkal tisztább. Bár nem "mondják ki", de egészen egyértelmű (ha szó szerint vesszük), hogy a családi helyzete nem a legfényesebb, pont mint JK esetében. Az apja egy részeges állat, amit a fiú nem tud tovább tűrni, megöli. Ezt sem kötelező szó szerint venni (persze az üzenet megmarad, mert ez egy elég nagy probléma, nem véletlenül választották ki, de mint mondtam, egy kicsit gondoljunk mögé.)
De mit jelent ez?
Legjobb tudomásom szerint, az apakép Koreában nagyon erős. Nem csak a család fenntartója (míg az anya az összetartója), de tágabb értelemben véve a törvények hozója, aki kiszabja az utad, akinek a szava szent. Tehát olyan valaki, aki megmondja mit tegyél, mikor és hogyan. Ő áll felül, te pedig alul - azzal pedig, hogy V megszabadul tőle, ő kerül felülre, felnőtté válik, nincs már senki aki megmondaná mit tegyen (de ezzel a védelem is eltűnik - oké, a képek szerint itt erről így szó sem volt, de gondoljunk bele egy kicsit jobban), a saját maga ura lesz. Ami valahol rémisztő...
Erre utal az a kép is, amit nála láthatunk - egy gyerekről és az anyjáról, melyet összegyűr, vége, nem gyermek többé.
Ó, áttérve a Prologue-ra. Itt el kell mondanom, hogy mit gondolok ennek a rengeteg videónak az időrendi (?) felépítéséről. INU - RUN egy időben játszódik, nem feltétlenül egymás után, de össze-vissza történnek bennük az események (mintegy magyarázatként) - Prologue előtte, közben és utána, magyarázatként szolgál. A japán verziók szintén csak kiegészítésként funkcionálnak, nem sok dolgot adnak hozzá a történetekhez, de sokat élesítenek a képen (de se időben, se lényegileg nem változtatnak semmin - szerintem). Young Forever - a vége a történetnek. (bizonyos értelemben)
Kis megjegyzés:
살아 남아야 한다 - Egyrészt: túl kell élnem(nünk), másrészt: át kell élnem(nünk) harmadszor: túl kell jutnom(jutnunk) rajta. De a logikus valóban az "életben kell maradni" volna, hisz 살다 (élni) 남다 (maradni) 야 하다 (kell). Ám nem árt, ha átgondoljuk a többi árnyalt, finomított jelentést is (főleg, ha párhuzamot vonunk a jelentések és az albumok üzenete közt). Nem kötelező ennyire szóóóóóóó szerint venni mindet. A többi jelentés sokat csiszol az összképen...
Összességében véve, nem tudom mit mondhatnék még el. Számomra... valahol érthető, hogy miért fejtegetitek ennyire a képsorok jelentését (bár szerintem nem lehet őket megfejteni, minden teóriába bele lehet kötni valahol, s talán ez nem is véletlen), hiszen nagyon érdekes, és kifejezetten jól választották meg azokat a problémákat, amikkel a fiatalok küzdenek. Viszont, nem igazán rajongok az ilyen elemzésekért - annak ellenére, hogy mindegyik zseniális, ne értsetek félre -, de nem tudom mi köze van mindenki halálának az egész üzenethez. Nem látom benne az értelmet. Nem mintha az én magyarázatomban sok lenne...
Én annyit gondolok, hogy a képeken, még ha átvitt értelemben is, de azt láthattuk, ahogy a fiúk túlesnek a felnőtté válás rémisztő, és sokszor nehéz döntésekkel járó folyamatán. Azon, amin mindannyian.
Jin pedig - lehet, hogy nehéz így gondolni a dologra, hiszen nagyon erős a képi világ -, a szememben mindezeknek a megtestesítője, tehát... mi vagyunk. Ő maga éli át mindazt, amit láthatunk, amit mi is. A liliom szirmai a szívében - az ártatlanságát jelképezik nem pedig kifejezetten a fiúkat. Azokat a pillanatokat, amiktől meg kellett szabadulnia, ha akart, ha nem. Nem, nem akart, ezért is kapaszkodik olyan erősen beléjük... de végül ő már egy teljesen más ember, hiába akarja újra átélni a fiatal korának minden könnyedségét, bűntelenségét (BS&T!). A Prologue végén hallott dal pedig:
Non, Je ne regrette rien - Nem, nem bánok semmit. Mert Jin visszatekint arra amin keresztül ment... és úgy dönt, hogy igen, ideje tovább haladni, megbánás nélkül. House Of Cards (Je Ne Regrette Rien Mix)
Van itt minden, ami érintheti a fiatalokat. Vonzalom (mindegy ki felé), félelem, csalódottság, menekülés, megfelelés, útkeresés, magunk keresése, lázadás stb. És igen, a valóságban Jin mindezt egyszerre, egy időben érezte, s amint képes volt megbékélni a sorsával (mert mindenkinek ez a sorsa), amit először valóban félelmetesnek talált (állandó sötétség vette körül, ez az utalás pedig rengetegszer tért vissza, pl: a kártyavár építése a sötétben, Suga szobája körüli sötétség, a benzinkút körüli sötétség, a telefonfülke körüli sötétség, az alagútból kiérve is csak sötétség várja őket (de ekkor már Jin megvilágítja az utat).
Jin megannyiszor próbál menekülni, belekapaszkodni a gyermekkora ártatlanságába, de minden alkalommal megbukik. Suga és Jimin se szabadul meg a "bűnétől, terhétől", s később (nem bánok semmit utalás) rájön, hogy nem is kellett megszabadulnia semmitől, V ellent mond, "megöli az apját", fellázad, felnőtté válik - összedönti a kártyavárat -, RM nyalókája cigarettává válik, JK elégeti a liliomot, "összetöri" a kék rózsát, JH kinyitja a szemeit, halad tovább (feltételezem), tűzbe veti a menekülésének eszközét.
Végül eljut a tengerhez (erről már írtam korábban):
Tenger: 바다가 상징하는 의미는 다양하다. 과거에 대한 생각,불확실한 미래와 자기 인생, 사후의 세계 등을상징하지만 [...] 힘든 상황이다. 침착하게 참고 견디며 노력해야 한다는 암시이기도 합니다. 마음 내키는 대로 경솔하게 행동하다가는 더욱 악화된 상황에 처하게 됩니다. 실제상황이 아니라 내면의 갈등이 극심함을 표현하는 꿈일 수도 있습니다. 자신을 그만큼 힘들게 하고 있는 것이 무엇인지 객관화시켜 관찰하고 스스로를 치유하는 노력이 필요합니다. = "A tenger jelentése sokféle lehet. Megtestesíti a múltba merengést, a bizonytalan jövőképet. [...] Kemény, fájdalmas helyzet. Azt is sugallja, hogy igyekeznünk kell nyugodtan tűrni, s így (nyugodtan, higgadtan) tenni erőfeszítéseket. Ha forró fejjel cselekszünk, csak rontunk a helyzeten. Lehet azonban szó arról is, hogy ez az extrém konfliktus sokkal inkább a lélekben zajlik, mint a külvilágban. Ahhoz hogy rájöjjünk mi is a probléma, meg kell azt vizsgálnunk, s gyógyírt keresni arra." (forrás)
Amit láttunk, nem történt meg, vagy nem szó szerint úgy, ahogy a képsorok mutatták. Sokkal inkább átvitt értelemben kell megvizsgálnunk a dolgot - mit is érez az ember, mikor felnőtté válik. Ismeretlen, bizonytalan és félelmetes terület ez (sötétség és a tenger). Mikor pedig "mindenki" beleegyezik, hogy elmenjenek a tengerhez, amit Jin vet fel ugye (készen áll), végül eltűnik a képekről... ő átkelt, megbékélt a helyzettel. A többiek csak emlékei annak az időszaknak, amit a fiú megélt, ők meg is maradnak, de Jin már más (még ha azokat az időket megbánás nélkül őrzi is magában tovább - Young Forever!). A legvégén, Jimin elégeti a képet - jelezve, mindennek vége (és meg sem történt...)
+ Az I NEED U dalszövege (a refrént kivéve)... a képekkel összevetve elég érdekes! Csak figyeljétek meg.
Egyébként, még egy gondolat ütött szöget a fejemben régebben. Ez már tényleg valóságtól elrugaszkodott, de valahol... van benne valami.
Igen, minden teória azzal kezdődik, hogy "na van a hét fiú, s Jin kivételével mindegyikük párban áll, és..." Nos, itt mondom azt, hogy STOP.
Gondolkodtatok már azon, hogy miért vannak párban? Mármint, őszintén! Minden lehetséges kis apró feliratra ráközelítettetek, mindent ezerszer megvizsgáltatok, ebben biztos vagyok - és jól is tettétek! -, de belegondoltatok már, hogy miért döntöttek úgy, hogy párba fogják állítani a fiúkat? Miért volt pont erre szükség? Mert akár 3-4 fős csoportokat is alkothattak volna, hisz az elképzelések szerint mind jó barátok, s csak akkor érzik a boldogságot, ha együtt vannak. Akkor nem mindegy?
Nem tartjátok lehetségesnek, hogy direkt rakták őket párba? Nem arra gondolok, hogy direkt azt az adott két tagot állították egymás mellé valamiért, hanem arra, hogy egyáltalán miért állították őket párba.
Ezen alapszik az én elképzelésem. Hisz, ha már ott tartunk, hogy ezekben a videókban minden okkal történik, mindennek van jelentése, akkor ennek miért ne lenne? Vagy miért ne lenne ez 'sorsdöntő'?
Mi van, ha a párosok tagjai egy embert képviselnek? Egyikük a gyermekkori én, a másik a felnőtté válás határán lévő én. Ezért nincs az idősebbeknek kidolgozott története, ezért látjuk sokkal többet a fiatalabbakat - akik megmutatják miért is viselkedik úgy a "felnőtt én, ahogy". Suga történetét JK magyarázza (nincs otthona, se életcélja, semmi), JH történetét Jimin (a megfelelési kényszer, az elbukás, az emberek véleményének a terhe - ezért is nyúl ahhoz, amihez), RM-ét pedig V. (De ettől függetlenül, még Jin a főszereplőnk.)
A WINGS rövid filmjeinek szövegei is utalhatnak erre. De persze, ez már csak az én hülyeségem. ^^
Ha pedig halálról kell beszélni, akkor a fiatalabbak halála, a gyerekkor elengedése lehetne... talán.
Nem tudom, hogy mennyire volt érthető amit leírtam (a fejemben mindig jól hangzik lol), remélem nem lett zavaros. (Tuti az lett...) Még ezernyi dolgot lehetne hozzáadni, más oldalról megvizsgálni stb. Nekem ezt jelenti, de ettől még nem kell, hogy igaz legyen! Csak megosztottam a gondolataimat, ennyi. :)
Ember... ember vagy te?
VálaszTörlésMikor utoljára ellenőriztem, még az voltam. :D Köszönöm, hogy olvastad! :)
TörlésSzia Manami. Érdekes teória már sok ilyen bejedzésedet olvastam mindegyik nagyon összfüg(ez az én gondolatom, mert amiket eddig olvastam bts teóriákat tőled az nagyon összefüg, az én szememben) mert a felnőtté válás,nagyon nehéz időszak. A fiatalság elvesztését néhányan nehezen fogadják el...... Na mindegy köszi a bejegyzést és gyógyulj meg.
VálaszTörlésSzia! :) Örülök, hogy összefüggőnek tartottad az elemzéseket! :) És igen, felnőni nagyon félelmetes... nehéz elfogadni, nem is kicsit!
TörlésKöszönöm, hogy olvastad! :) És igyekszem. :)
Wow... Lesokkoltam �� de ez a teória sokkal jobban tetszik, mint az eddigiek
VálaszTörlésHű, köszönöm szépen, hogy elolvastad! Nagyon örülök, ha tetszett! :) :)
TörlésVoltak részek amik tetszettek de voltak amik nagyon nem. Én meg ebben nem értem a logikát. Miért lenne Jungkook és Suga homokosak? Ez nagyon durva... Ezt például honnan vetted? Ha nem úgy gondolták akkor minek mutatták hogy meghalnak? Akkor miért van a Young foreverben annyi utalás a halálukra. Ha a sötétbe mennek az alagút után akkor miért mosolyog Jungkook? Nagyon sok minden van amit szerintem elnéztél. De nem volt rossz amúgy.
VálaszTörlésSzia! Örülök, hogy voltak részek, amik tetszettek. Azt sajnálom, hogy volt ami nem jött át világosan (ezek szerint). Nem, nem kötelező egyből a homoszexuális témára koncentrálni, ahogy mondtam is, bár a felsorolt 'szombólumok' nekem ezt jelentik, és őszintén... nem lepne meg, ha erre akartak volna utalni. Valóban, a szó szerinti értelmezés lehet az, hogy meghaltak - lehetséges, hogy én tévedek. JK mosolya (szerintem) pusztán azt jelenti, hogy ő volt az első, aki 'felnőtt', s az egyetlen, aki saját akaratából tette, mert így határozott (vicces, hogy a legfiatalabb tette, s nem a legidősebb), ő már érti Jint. Ezzel egy része "eltűnt, megkönnyebbült", talán annyit tesz, "nem, nem lesz semmi baj". De ahogy mondtam is, nem kifejezetten a videó szó szerinti értelmezését vettem alapul. :)
TörlésEnnyi idő után könnyű. Akik akkor csinálták nem volt meg mindenük és még úgy is jók a mai napig amit kitaláltak..
VálaszTörlésEzt nem is vonta kétségbe senki :)
TörlésHali! Jó lett megint, nagyon érdekes volt olvasni:)))) Amúgy nem tudom mi a durva meleg szálon...abszolút lenne értelme és lehet valóság alapja...és ha arról szól?:))) Simán elképzelhető:))) De nem biztos tényleg lehet barátság vagy testvériség is.:)) Szerintem azért sem konkrétak a karakterek, mert szerintem azt akarták hogy minél több néző tudjon legalább egy kicsit azonosulni a karakterekkel vagy a történésekkel....vagy nem tom ki tudja xdddddd
VálaszTörlésSzia! :) Örülök ha tetszett, tényleg.
TörlésÉn se igazán értem mi a baj a meleg "oldalával" a dolognak, ez is benne van a pakliban. De igen, az is lehetséges, hogy pusztán barátságról van szó - ezt szerintem soha nem fogjuk megtudni (amíg fel nem keresem a bandát és addig nem ütöm őket, míg el nem mondják. khm.). :D És igazad van, szerintem is ez lehet az oka, egy kicsit sem lepne meg! Annál jobb, minél többen át tudják érezni. Valóban így lehet.
Tényleg köszönöm, hogy elolvastad, és a véleményed is megosztottad! :) :)
Oké, csak most jutottam el odáig, hogy elolvassam, pedig már amióta kitetted, azóta tervben van. Az írásaid meg egyébként is üdítőek, csak inkább papíralapon szeretek olvasni, mint máshogy - emiatt remélem nem haragszol, a lényeg a lényeg, hogy elolvastam.
VálaszTörlésA szörnyű igazság az, hogy kicsit későn toppantam be ebbe a teória világba, tulajdonképpen akkor kezdett el érdekelni a dolog, mikor elolvastam, Hermann Hesse Demian c. művét, amin a BS&T (meg elvileg ez az egész) is alapszik. Eddig hallottam persze a teóriákról, olvasgattam, de annyira nem nyűgöztek le - egy idő után csak marketingnek találtam őket, semmi másnak, elvégre a Big Hitnek az a célja, hogy minél inkább piacképesek legyenek a srácok. Egyébként ami teóriákat olvastam, mindben találtam igazságot, őszintén megmondom, szerintem ahogyan mindenkinek megvan a saját igazsága, úgy van ez a teóriákkal is, szóval nincs egyetlenegy jó, mindenkinek meg van a sajátja, amiben hisz. (Bár hallottam, hogy Namjoon, vagyis RM mondta, hogy olvasgattak teóriák után, némelyik közel állt az igazsághoz, de meggyőződésem, hogy a BTS célja a gondolkodtatás, nem az "igazságtétel"). A kövi részben spoilermentes tartalom lesz, előre szólok hehi
Szóval, röviden-tömören Hermann Hesse regénye, a Demian tulajdonképpen Emil Sinclair fejlődéslélektanáról szól, önmagát keresi. Két részre oszlott a világ, a jóra és a rosszra, és a jót a szülők, az otthon és az iskola jelenti, a rosszat pedig értelemszerűen a bűnbeesés, továbbá a nemiség is. Továbbá olyan elemzést is olvastam (gyakorta olvasok szépirodalmat, szokásom több perspektíva után kutatni, más-más jelentésekre, ettől érzem magam fejlődőképesnek regények terén), hogy Emil Sinclair (ami ugye az írói álneve (is) Herman Hessének) alteregója tulajdonképpen Demian, aki egyébként a mindenséget foglalja magába, amolyan hatalom (elvégre hatalma van Sinclair felett, hiszen követnie kell őt, hogy eljusson a lelki békéjéhez). Szóval a Demian erősen érzékelteti a jó-rossz világot, az arany középutat, miszerint nem Isten van, hanem Abraxas az Isten (a karvaly) aki a világ nem csak jó, hanem jó _és_ rossz részét is birtokolja, de leginkább a lelki fejlődést, a felnövést mutatja. Egyébként Sinclair, Demian és Eva asszony (aki kb a lelki béke, mint fogalom, megtestesítője), épp, mint Káin, "megbélyegezettek". Ugye a Bibliában Káin a bűnös, de Demian szerint minden csak nézőpont kérdése, és Káin nem a rossz, csak mivel megbélyegzett, ezért "hatalmas" és félnek tőle.
Szóval valamennyire, vagyis nagyon valamennyire, egyet tudok érteni a te teóriáddal, miszerint a fiúk esetleg egymás alteregói, vagyis múlt-jelenbeli énjei, a jóval és rosszal, szóval számomra elég érthető és köszönöm, hogy ezt megosztottad velem/velünk. (Imádom azt, ahogyan hangult is írsz, annyira más, mintha csak egy sima teóriát olvasnék!)
Szia! :)
TörlésTeljesen megértem, én is imádok olvasni - milyen jó is az! :)
Őszintén szólva, én is azt érzem amit te. Egy bizonyos oldalról nézve marketing az egész. Más részről tényleg van benne valami. A Demian, hm... én úgy érezem, hogy az INU egy kész, kidolgozott történet volt (önmagában állva is), s talán ennyiben is maradt volna a dolog, ám a sikerre való tekintettel tovább ragozták (amit meg is értek, teljesen). Itt még nem érzem annyira erőteljesnek a mű hatását (amit szintén megértek, hisz a rajongók nagy része túl fiatal), a BS&T ezt már rényleg sokkal erőteljesebben 'boncolgatja'. Ha valóban innen vették az ötletet az INU-hoz is (véleményem szerint így lehetett), még elég finomra vették a figurát (aztán jött a sok kiegészítés, na meg a folytatás) - elég erős a gyanúm, hogy eleinte pusztán annyit vettek át, ami a felnőtté válást érinti, ezt pedig (de ez tényleg csak az én véleményem) sokkal inkább koreai jelképekkel mutatták be (hisz a célközönségük a koreai fiatalság volt, általánosságban véve). Ezért próbáltam meg ezekere a szimbólumokra választ találni, ahelyett, hogy arra figyeltem volna, hogy ki és hogyan halt meg. Igyekeztem erről az oldalról megközelíteni a dolgot. :)
És igen, igazad van teljesen! Minden teória remek a maga módján, s mindegyiknek igaza van, pusztán a megközelítésünk más. Ami egyébként egy csodálatos dolog!
Örülök, hogy valamennyire egyet tudtál érteni a teóriámmal, tényleg! És nagyon köszönöm, hogy elolvastad - ráadásul még a véleményed is elmondtad. Hálás vagyok érte, nagyon jó érzés megosztani a gondolataimat, de még jobb mások is elmondják asaját nézőpontjukat. :) (Nagyon örülök, ha tetszik a koreai szöveg beemelése a bejegyzésekbe!)
Még egyszer: köszönöm, hogy elolvastad! :) Szép estét!
Csak annyit visszaírok, hogy az INU-t nem szerettem, NAGYON NEM, hiányzott a golyóálló BTS, RapMon Fantasticje tette meg nálam a hatást, szóval az INU nem, nem igazán a kedvencem - máig nem, és sok BTS számot nem is igen szeretek - a Runt imádtam, és soha nem gondoltam volna, hogy a Blood Sweat and Tears mvvel és számmal ennyire megfognak majd a srácok, mert én is ezt tekintem amolyan nagyon művészi munkának.
TörlésAbban pedig igazad lehet, hogy koreai jelképek, szimbólumok vannak inkább, mint másfélék, mert azt hiszem Namjoon is mondta, bár inkább a dalszövegeikre, hogy nem fog angol dalokat gyártani, csak azért, mert világhírűek.
Egyébként olyan vicces, hogy egy csomóan nem értékelik ezt a teóriát, holott te azért egy kicsit más szemmel nézed ezt az egészet, mivel jelenleg kint élsz, tudtommal, rendszeresen kommunikálsz koreaiakkal.... Szóval én komolyan nem értem.:D
Én nagyon szerettem az INU-t és a Run-t is, s bár zavaró volt a hirtelen jött változás, valahol kényszernek éreztem. Ha megmaradnak olyannak amilyenek voltak, talán már rég feloszlottak volna. Szomorú, de azt hiszem ez az igazság. Elsősorban Koreában kellett befutniuk (még ha külföldön szerették is őket - a nyugati rajongók nem sokat költenek a koreai együttesekre (mondjuk nevetséges díjakkal pakolják meg az albumokat, ez igaz), s az addig készített zenék / szövegek (főképp az elején), nem igazán számíottak pozitívnak (sajnos, de nem túl meglepő módon). Nekem is hiányzik az a korszakuk, de sajnos azt kell mondjam, jól tették, hogy alkalmazkodtak az elvárásokhoz. :/ Viszont ezeket a videókat alapvetően kicsit jobban értékelem, mint a BS&T klipjét, pusztán azért, mert ezeket kb. semipénzből csinálták, az utóbbira pedig már volt bőven mit költeni. (Ettől függetlenül valóban a BS&T lett jobb, ez tagadhatatlan.)
TörlésÓ, nem baj ha nem értékelik! :) Mindenki azt szeret, amit csak akar. De örülök, hogy sokan olvasták (több mint 900 ember), legalább egy másik szempontot is bemutathattam! :)
Még egyszer köszönöm hogy olvastad, és a kommentet is! :)
Ne haragudj de ez nagyon hülyeség.
VálaszTörlésÉn se annyira értem
TörlésKöszönöm, hogy elolvastátok, minden vélemény fontos. :) Sajnálom, ha nem láttátok érthetőnek, majd legközelebb jobban fogok igyekezni. :)
TörlésSzia!
VálaszTörlésEngem sosem érdekeltek a teóriák :D Haha... Mindet elolvastam, de sose kezdtem el elemzeni, most akkor mi is van, sosem szerkesztgettem / hasonlítottam össze az MV-ket, nem néztem meg minden képkockát, ahogy írtad te is.
Szerintem ezek a megállapítások is helyesek, ugyanis, általában a dalszöveg és az MV kapcsolódik egymáshoz, valamilyen szinten a teória is, jogosnak tartom, hogy azt írtad, hogy a mögöttes tartalmat kell nézni, mivel a szöveg nem a halálról szól.
Szépen összeírtad, és nem tudom miért kapsz mindig ilyen nemtetsző megjegyzéseket, szerintem szimplán csak utálnak páran, már elnézést...
Ha azt írja, hogy szar az elemzésed, akkor kontrázzon rá, mivel indokolja, indok nélkül eléggé semmit mondó a kommentje az ilyen embereknek.
Szóltál is, hogy miket fogsz boncolgatni és ha ezt valaki nem szereti, ugorja át.
A nemtetszést nem muszáj kifejezni, én általában szólok a másiknak, miben nem értek egyet, de meg is indokolom miért, mert mindenki máshogy látja a dolgokat, más az ízlése, más a szájíze stb.
Az, hogy megemlítettél egy homoszexuális tartalmat ebben semmi rossz nincsen, teljesen helytálló a szemszögedből, elolvastam és megértettem miért is írtad le, így nem is lepett meg és tényleg magasztos tartalma van a képkockák, történésekhez kapcsolódva.
Még mindig elvakult társadalomban élünk, ahol sokan ezeket nem veszik észre vagy csak utálják.
Nekem egyáltalán nincs bajom az ilyen tartalmakkal, teljesen elfogadó vagyok.
Sose értettem, hogy egy meleg miben lenne más, mint egy "normális" ember.
Még ha azzal érvelt(ek) volna, hogy a BTS fiúk nem buzik, akkor azt mondom ok, de te alapból nem ezt írtad, az MV-ben színészkedés van, mint mindig, a fiúk meg eléggé nyitottak a világra, akár ezzel a témával is foglalkozhatnak, úgy, hogy ne legyen túl feltűnő, mert a cenzúra dolog eléggé kemények ott, és ha nyíltan közölnének egy ilyen témát, valószínűleg sok ellenségük akadna, esetlegesen a dalaikat is beszüntetnék.
A poén, hogy sokkal több meleg van körülöttünk, mint az el tudnánk gondolni, ugyanolyan átlagos emberek, valakiből ki se lehet nézni, hogy meleg. Valakit, akit esetleg melegnek nézünk, meg olyan hetero, hogy csak na.
Koreában nem nagy divat bevallani, ha valaki meleg, mégis annyian vannak, hogy csak na.
És őszintén? A meleg kérdéssel is kell foglalkoznia valakinek, nem ez lenne az egyetlen MV / dal, ami foglalkozott a dologgal az évek alatt.
Szépen, rejtélyesen is lehet publikálni egy ilyen dalt, hogy ne toljuk 100%-osan a néző arcába, hogy ez már pedig arról szól.
Bocsánat, hogy szinte csak erre a vonalra fókuszáltam, mert a lelki terror, meg elnyomás szerintem a meleg téma mellett háttérbe szorul, hisz az előbbieket az emberiség nagyja átéli, akár elfogadóbb is, mivel semmit nem tesz ellene, ha látja mással mit művelnek, de egy meleget meg simán elkönyvelnek és becsmérlik őket.
És nem, nem vagyok meleg, totál heteró vagyok, nem azért "védem" őket, mert társadalmilag hátrányban szenvednek, vagy mert elesettek, mint egy ma született bárány, hanem azért, mert sokan ok nélkül ítélkeznek.
Ugyanolyan ember az is, mint mi vagyunk, semmi rossz nincs benne.
Szóval a lényeg az, hogy örülök, hogy ilyet is beleírtál, és nem rejtegetted el, és nagyon, nagyon szépen leírtad az összes véleményedet, tényleg tetszett.
Több ilyen felfogású ember kellene, aki nem viszolyog egy egy témától. És nem köntörfalaz a dolgot illetően.
Szia! :) Hm, nem lep meg, hogy ennyi ember fejezte ki a nemtetszését. Nehéz elfogadni azt, hogy lehet mögöttes tartalma is egy igen egyszerűnek (na jó, nagyon nem egyszerű, de na) tűnő 'történetnek'. Pedig a lényege a bejegyzésemnek annyi, hogy bizonyos elemeket koreai szemmel is megvizsgálok. Ettől még (ahogy mondtam is sokszor), a többi teória igaz lehet - ezeket nem is érintettem. (Ebből a szempontból pedig nem értem mi a baj azzal amit leírtam. Csak egy másik szemszöget kínáltam az emebreknek. Ettől még a többi teória igaz maradhat. Nem kell még az sem, hogy az én elképzelésem és másoké találkozzon. :D
TörlésŐszintén? Engem se érdekeltek túlzottan a teóriák, ezt is kérésre csináltam, ahogy a többit is. Van elképzelésem, amikor látom a videót, de nem kell hogy igazam legyen, nem is posztolom öt percenként amit gondolok. :) (Ismét, nem értem a negatív dolgot.)
Szerintem is lehet szó rejtett üzenetként a melegekről. Mert lehet. Nem kell, hogy erről szóljon (de megérteném, ha erre fektették volna a hangsúlyt, hisz hogy el is rejtsék és mégis érthetővé tegyék, elég sok jelkép kell), de erről is szólhat. Nem kell elzárkózni semmi elől. :)
De már megszoktam, sokszor csinálják ezt emberek. Valamivel nem értenek egyet, és akkor ok nélkül is az embernek esnek. :) Vannak ilyen emberek.
Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, és hagytál magad után kommentet is! Nagyon hálás vagyok érte! :)