컴백시간! 스탠딩 에그 | 갓세븐 | 이달의 소녀 | 하이라이트 | 씨엔블루 | 지민 등등...





Sziasztok! Ismét eljött az ideje, hogy átnézzük mi is történt a KPOP világában!

Ezúttal kiket hallgatunk meg?

GOT7, Loona, Six Bomb, Highlight, J-min, Monsta X.

Hát na szóval, rengeteg előadót! Ugorjunk neki!





Ahogy azt kell, kezdjük a hölgyekkel!


Az első legyen, hm, mondjuk a Loona.

A lányokról még soha nem írtam, ám figyelemmel követtem a "debütálásukat". Eddig a pontig nem találtam túlzottan érdekesnek őket - mondjuk az egész procedúra ami a debüthöz vezet, igen érdekes -, de ezúttal úgy érzem, nem hagyhatom figyelmen kívül őket.




A banda neve eredetileg 이달의 소녀, ami annyit tesz, hogy "Ezen Hold (vagyis hónap) leánya | A leány, aki ebben a hónapban született", ami utal arra, miképp is debütál az együttes. Minden hónapban felfednek egy új tagot, Összesen tizenketten lesznek - oké, értelemszerűen -, amit ismét sokallok, de legalább ötletesen vezetik be az egész bandát. 

지금, 좋아해 vagyis Most, szeretlek című dal pedig meglepően jól sikerült. Nem mintha a többi rossz lett volna, de ez annyira nagyon emlékeztetett a "régi kpop" világra, hogy nem tudtam nem megszeretni. Bájos, totálisan a kétezres évek hangzását adja vissza, ami egyszerűen elrabolta a szívem. 

Nem mondom, hogy igazán szeretem. Lehetséges, hogy egy hét múlva magamtól rá se keresnék, de mégis úgy éreztem, hogy meg kell említenem, hátha akad köztetek olyan, aki nem ismeri a lányokat. 

Én nem akarom azt mondani, hogy... na jó, de...

Összességében, hm, nagyon aranyosak meg minden, de még mindig nem találok bennük semmit, semmit az ég egy adta világon, amire rámutathatnék, és azt mondhatnám, hogy "na, ilyen még nem volt". A debüt procedúra kivételével nem találok bennük semmi különelegeset, semmi olyat, amitől akár jó, akár rossz (minden reklám reklám alapon) értelemben akadna fenn a szemem. Egyetlen egy dolgot sem. Aranyosak, cuki a hangjuk, de nem hallom hogy jobbak volnának mint a legtöbben. Kedvesen táncikálnak, de nem kiemelkedően. Akkor mégis mire mondhatom, hogy na ez a Loona? Egyelőre semmire sem. Bocsássatok meg, ha Ti már rajongók vagytok, de én még nem láttam bennük semmi érdekeset.

Ez a dal nagyon fülbemászóra sikeredett, s a klip is meglepően szép lett, de itt sem mondhatom egyikre sem, hogy "Úr Isten, ilyet még soha!", sőt, ha nem keltette volna fel az érdeklődésem a debütre való készülődésük, talán csak legyintettem volna egyet. Bár, az is igaz, hogy minden bizonnyal a rendes debüt ütősebb lesz - ha már ennyire látványosan mutogatják, hogy van pénzük minden hónapban akár több, kifejezetten szép videót leforgatni + élvezetes dalt vásárolni hozzá. Épp ezért akartam felhívni rájuk a figyelmeteket, hisz, ki tudja. 

A mini albumról azonban nem sok jót tudok elmondani. Nekem unalmas volt, olyan kis kellemes, de semmi extra. Nem rossz, de nem is kaptam fel a fejem. Azért hallgassátok meg, hátha:





A dal: 
10/9
Összességében:
10/9




A következő legyen J-Min. Jó ég, jó ég, jóóóóóó ég! Ha visszatérő olvasók vagytok, akkor pontosan tudjátok, hogy kb. a kedvenc hangom az egész KPOP iparon belül. Ez a hölgy annyira tehetséges, hogy arra szavak sincsenek. Imádom, kész, imádom. Annyira boldog voltam, hogy végre visszatérhetett!

Aztán rápillantottam a nézettségszámlálóra, és konkrét lejöttem az életről...




Tényleg? Tényleg...


J-Min hangja az egyik legjobb amit valaha hallottam. Minden dala jelentőségteljes, gyönyörű és szövegei legtöbbjét ő maga írja, saját tapasztalataiból merítve. Miért, miért nem szeretik az emberek? Már a japán albuma is olyan szinten csodás volt, hogy a mai napig az egyik kedvenc lemezem. Valaha. Csak hallgassátok meg, legalább az első dalt! A hangja eszméletlen, az én szememben bőven jobb mint pl. Taeyeon vagy akár Hyorin. (Bocsássatok meg az összehasonlításért, de ez az igazság, az én igazságom.)




Adjatok neki egy esélyt, biztos vagyok benne, hogy nem fogjátok megbánni! A stílusa alapján többnyire pop-rock kategóriába sorolható, de nem kevés balladát is adott már nekünk, rajongóknak - és mennyire imádom őket! Örök kedvencem a Sorry és a Hoo, ezeket nem lehet megunni, annyira gyönyörűek. Ám, az új dala, a fenn látható Alive szépen lassan kúszik egyre mélyebbre a szívemben, mert annyira szép, annyira erőteljes, annyira csodálatos, hogy ah, csak na!
Még egyszer: adjatok neki egy esélyt! Ha kell, koreaiul is könyörgök: 그녀를 기회를 줘! (Észrevette már valaki, hogy milyen pofátlanul letegezlek benneteket? Mintha közeli ismerősök lennénk... Upsz. Direkt volt.)

Annyira, annyira szomorú, hogy a legtöbb ember még csak nem is hallott róla, nem csak itthon, de Koreában sem. Oké, a hölgy javarészt Japánban tevékenykedett eddig, de akkor is! A koreai megjelenései csodálatosak. Csak egy példa: Stand Up! Nem létezik, hogy ezt a dalt egyszer sem hallottátok! Hát mégis mennyire csodálatos, mennyire szép üzenete van? Plusz a zene... Hát pompás, frissítő! Bár a sorozatot nem láttam (már hosszú évekkel azelőtt láttam az eredeti verziót, amit anno imádtam, így inkább meg se nézem a koreai változatot. Főképp, hogy nem vagyok valami nagy Minho fan.), de a zene! 

De komolyan, ez a vissztérése is csodás lett. A hangja remek, ahogy mindig is. Fáj látnom, hogy mennyire kevés ember figyel rá, még annak ellenére is, hogy egy SM előadó!


A dal: 
10/10




Most következzék a SIX BOMB. Oké, oké. Próbálok objektív véleményt írni az egész dologról, A lényeg annyi volna, hogy a lányok ezen visszatérése nagy port kavart. Röviden: a tagok plasztikai sebészhez fordultak, s ez, nos, ez a visszatérés koncepciója. 

예뻐지는 중입니다 tehát: "Szépülés közben (vagyok)". Ez a címe az egész folyamatnak, a lemeznek, a visszatérésnek.





 Két videó született, az egyik még a műtétek előtt: 



A másik pedig a műtét után: 




A műtétekre közel 3 millió forintot költöttek, ami nem is olyan sok négy lányra leosztva.

Nos, mit is tudok elmondani? A dal pocsék, a klip iszonyatos, a ruhák és a díszletek szintén. Még a sminkre sem tudom azt mondani, hogy találó lett volna. A szám maga fülbemászó egyébként, de a maga olcsó módján. 

Jöhet a kérdés. Miért nem a zenére költötték ezt a rohadt sok pénzt? Legalább egy rendes számot vehettek volna rajta, ha már mást nem. Azt gondolták, hogy ezzel a koncepcióval majd befutnak? Sajnos ez nem elég, ha mellé minden más pocsék. Komolyan nem értem, hogy mégis mit gondoltak. 

Tényleg, fogalmam sincs róla. 

Most megpróbálom szépen, nyugodtan elmondani mit is gondolok. 

Ez a kpop mélypontja. Ilyen mélyre még soha nem láttam süllyedni, pedig elég régóta magába szippantott már. El kell mondjam, hogy talán még egyszer sem kapott el hányinger tőle. Ez olyan szinten gusztustalan, hogy arra szavak nincsenek. 

Hadd magyarázzam el mégis miért gondolom ezt. 

A lányok a cég pénzén szabatták át magukat. Mit gondoltok, akkor olyan arcot és testet kaptak amilyet akartak? Ne legyünk naivak, ha a cég ennyit fizet valamiért, akkor a cég mondja meg, hogy mi milyen legyen. 

A lányok egy comeback kedvéért szabatták át magukat. Ez több szempontból is felháborító. Először is, szomorú, hogy az, ami másoknak tényleg az életét jelenti - lelkileg nem bírják a nyomást, amit a társadalom helyez a vállukra, vagy tényleg képetelenek azzal az arccal élni, ami nekik jutott -, egy egyszerű reklámfogássá jelentéktelenítettek. Semmi többé. Egy olyan dolgot, ami miatt más emberek szenvednek, akár fél életükön keresztül. Küzdenek azzal ahogy kinéznek, küzdenek a társadalom elvárásaival, próbálva valahol mégis megfelelni önmaguknak. Ez most szinte semmissé vált. 

Másodszor. Eleve szörnyű a helyzet a jelenlegi sztárok miatt is, akik hófehérek, tökéletes az arcbőrük, csontsoványak (nagy részük gyanítom, hogy étkezési zavarral küzd), tehát a koreai szépségideál megtestesítői. Ez alapvetően is nagy kárt okoz a fiatalok lelki világában. A fiúk az ilyen lányokat keresik majd az utcán, a lányok az ilyen fiúkra vadásznak mindenütt. Természetesen az elvárások nem találkoznak a valósággal. A benső értékek hangúlyozása valahol elveszik a csinos pofik és márkás ruhák közt. Ez pedig nagyon, nagyon káros. Ezért (is) választják sokan a plasztikai műtétek nyújtotta segítséget - ami a munkahelyen is nagyon sokat nyom a latban. Ennek ellenére, hiába mondja mindenki, hogy ez "természetes" Koreában, nem, nem az. A műtéten átesettek kilencven százaléka letagadja azt. Még erősen sminkelni se divat, mert a természetes szépség a szépség.

Harmadszor. Mindenki tudja, hogy nem normális a helyzet, mégis, akkora a nyomás, hogy engednek neki. Boldogulni akarnak, boldogok akarnak lenni - de vajon boldog lehetsz, ha örök tagadásban élsz? Szégyelled a kinézeted, majd megváltoztatod, aztán pedig azt szégyelled? Nem, ez így nekem nem tűnik egészségesnek. Persze ki vagyok én, hogy ítélkezzek? Senki.

De tudjátok, nagyon szomorú, hogy olyan emberek, akiknek akár ezrek hallják a hangját, ahelyett, hogy próbálnának változtatni a jelenlegi helyzeten, még tetézik is azt, egy koncepció kedvéért. Ez egyszerűen gyomorforgató a számomra. 

Csak hogy tisztázzuk: nekem nem a műtétekkel van bajom. Ha nem tudsz úgy élni, ahogy megszülettél, ha tényleg ebben látod a boldogságod egyetlen forrását, akkor hajrá! Tedd meg! Örülni fogok az utána megszerzett lelki egyensúlyodnak. De az, hogy egy olcsó reklámfogás kedvéért reklámozz ilyesmit, túlmegy minden határon. 

Ettől reméltek sikert? Mármint zenészként, gondolom. Ismétlem: zenészként. Nem ironikus kicsit? 

A dal: 
10/1


Most pedig jönnek az urak! 


Az első a Highlight! Ááá, el sem hiszem, hogy a fiúk visszatértek! Olyan meglepetés volt ez, amire nem igazán számítottam. Mármint, nem voltam nagy rajongója a Beast-nek, így nem is követtem nagy figyelemmel őket. Voltak számok amik bejöttek, voltak amik nem. De én abban a hitben voltam, hogy ó, hát szegények akkor biztos feloszlanak. De nem! Tessék, visszatértek, és még hogy! 


진짜. 대박. 세상에. 오마이갓. 미쳤나봐


Jó ég! Ez iszonyatosan jó lett! Imádom, imádom, imádom!  Most komolyan! Ti számítottatok erre? 
Mert éééén nem. A klip nagyon szép, színes és szórakoztató + Gikwang haja végre nem olyan, mintha a fodrász elkapott volna egy patkányt a sarokból, majd azzal szaladt volna végig szegény férfin. Fúúú az idősebbik húgom mennyire imádta a férfit, júj, ne tudjátok meg mennyit hallgattam tőle, hogy "jajj de helyes, jó ég, miért nem kap rendes részeket, jajj ÓMÁJGÁD". Ezek az apró emlékek... Ma már nevetek rajta, de akkoriban az agyamra ment vele. haha


Na de! Nem elég ez a dal, de nem ám! Meg kell hallgatnotok az egész albumot. Nem viccelek, annyira, de annyira, de annyira, de annyira jó lett, hogy csak na! Nem vártam, hogy ilyen robbanásszerűen csapnak pofon (új hasonlatokat gyártok, csak figyeljetek), de mégis! 




Bár mindegyiket szeretem, de legjobb szám egyértelműen (Can You Feel It mellett) a Danger lett. Attól totál kész vagyok, órákig képes vagyok csak ezt hallgatni. Ó te jó ég! A hangok, a zene, a szöveg (ami kicsit azért merész lett), mind csodálatos. 




És inkább ne is képzeljétek el, ahogy énekelem: Béjbi júúú, negen neon neomu wiheomhae...jú béjb. A végén még rémálmaitok lesznek.

Ez egyszerűen asdfghjjkl. Nem nagyon szoktam ennyire lelkesedni valamiért, de ez a szám viszi nálam a pálmát. Az alap gyönyörű, a hangok tökéletesek, a dallam csak úgy lebeg a füleim felé, majd lekúszik a szívemig, amit nem szégyell megmelengetni. 

A szöveg ugyan merész - s gondolom ezért nem lett promós -, de olyan jól vannak megválogatva a szavak, hogy egyáltalán nem sértő, sőt, szinte simogatja az ember füleit. Nekem nagyon tetszik, jobban mint bármelyik másik. Ah, ennyire nem szerettem "Beast" dalt a Sad Movie óta, ami azért elég régen volt. Tényleg csak ajánlani tudom, mert remek, imádnivaló, s a kedvenc dalom lesz egy jó ideig. Az a gitár... A fiúk tényleg tudják, hogy kell hangulatot teremteni. Upsz

A dal: 
10/10

Összességében: 
10/10 
+ 1 a Danger miatt. Csak mert csodás. 




A következő legyen a Got7. Ehm. Nem vagyok oda ezért az együttesért. Hogy is mondjam? Áh, kimondom és kész. Próbáltam, erősen próbáltam megszeretni őket, mindent megtettem, de eddig még soha, de soha nem adtak ki olyan dalt, amit kedveltem volna, a debütként piacra dobott Girls Girls Girls óta. Én igyekeztem, de nem ment... És mivel a számok alapján ítélem meg az együtteseket, így őket sem tudtam megkedvelni. Ez sajnálom, őszintén, de nem tudok mit tenni vele. 

Ahogy minden egyes alkalommal, most is vártam a visszatérést, és remélem, hogy ezúttal majd végre képes leszek megszeretni őket. Lássuk mit kaptunk: 


좋아하려고 노력했어. 열심히노력했어,하지만.미안해.



Elindítottam a videót. És elámultam: Jó ég! Micsoda hangzás ez? Mi ez? Imádom!

Aztán...

Aztán jött a refrén. Az a fura hang, az az "oooóóóó, never ever..." nekem pedig összetört minden reményem, ismét. Én annyira szeretném kedvelni ezt az együttest, hisz tehetségesek, mindent beleadnak amit csak tudnak, de egyszerűen nem megy. Ez már a második eset, mikor csak kicsin múlott. A refrénen kívül minden egyes részt imádok, ha csak kicsit változtattak volna rajta, térdre borulnék előttük, de... nem tudom megtenni. Pedig többi rész annyira nagyon jó... 

Áh, úgy tűnik nekem ez soha nem fog menni. 

Viszont! Hallottátok az albumot? Hát az valami zseniális lett! Tényleg! Vannak dalok, melyek nem kifejezetten nekem készültek, de vannak olyanok, amelyek rendesen megleptek, mert telibe találtak. 




Ó kedveseim, ez csodás lett! Hallgassátok, nem bánjátok meg. Tényleg remek munka, nagyon összeszedett, tökéletesen összeillő dalok, mégsem egyformák. És imádom! Nem hittem, hogy ilyet fogok mondani egy G7 albumra, de ez valóban zseniális. Tehát, ehelyett, hogy egy dalt kedveltem volna meg tőlük, egyből hetet sikerült megszeretnem! Komolyan... ez annyira jó érzés, hogy szinte hihetetlen. Végre én is képes vagyok értékelni egy olyan együttest, amiről mélyen belül tudom, hogy megérdemli a szeretetet, hisz tehetséges srácokkal van tele.


Nincsenek unalmas, töltelékdalok, mindegyik hozzátesz valamit az összhatáshoz. Ó, elég ritkák az ilyen lemezek - tőlük pedig nem is vártam. Annyira gonosznak érzem magam ilyenkor, de higgyétek el, nem leszólni akarom őket, egyszerűen nem az én stílusom a banda. Upsz, eddig nem volt az én stílusom. Most már kezdem közelebb érezni őket magamhoz. Ez pedig remek érzés. 

A kedvencem a Paradise lett, szinte azonnal le is fordítottam: 



Kicsit csalódott vagyok, hogy nem ez lett a promós dal, de hát... talán nem olyan figyelemfelkeltő mint kellene. Fogalmam sincs. Annyit tudok, hogy egyértelműen ez a kedvencem, évek óra az első G7 dal, amit tényleg, szívből szeretek. 

A szöveg. Ó erről akartam beszélni. A szöveg szörnyű. Vért izzadtam sok helyen, mire értelmet tudtam nyögdösni belé. Nem tudom ki írta, de néhol a koreai sorokba csak úgy oda lett vágva egy angol kifejezés, én meg néztem, hogy "akkor most mi a fene...". Nagyon kiakasztott, egy egész napig fordítottam! (A szobatársaim már meg akartak ölni, annyit nyávogtam miatta.) Nem azt mondom, hogy nehezen érthető volt a szöveg, egyszerűen, értelmetlen. Nem csak ez a dal, de sok másik is. Imádtam, kihívás volt, de amit láttok, az sok helyen az én szüleményem, mert ha úgy hagytam volna ahogy volt, nos, érdekes lett volna...

Ééés, ennek ellenére is imdátam. Ami azért nagyon nagy szó! 

A dal: 
10/9 
Összességében: 
10/10


A következő legyen a Monsta X. Őszintén szólva, ma délelőtt még nem voltam biztos abban, hogy mit kellene írnom a visszatérésükkel kapcsolatban. Kedvelem a bandát. Nem szeretem őket, de nem is hagynak hidegen. Fúúú de tudom ragozni a dologokat... Kedvelem őket, kész. A múlt évi visszatéréseik nem nagyon tetszettek, kivéve a White Girl - ami nem azt jelenti, hogy Fehér lány, hanem, hogy Ártatlan! -, azt nagyon megszerettem. Ez fura lehet, tudom, sokan imádtátok a dalaikat. Sajnálom. 
De persze vártam őket, nagyon is. Lássuk mit kaptunk! 
"널 갖고 싶어..."


Hm, oké. Még mindig nem tudom pontosan, mit érzek a dallal kapcsolatban. Most már tetszik, ennyit elmondhatok. Vannak részek, amik zavarnak, mint mondjuk a refrén, és az azelőtti rész, ahol kicsit erőteljesebb éneket vártam volna a rap után. Így furcsa, de azt érezem, hogy nagyobb a hangsúly a rap részeken, mint a refrénen. Ez kicsit, nem is tudom, zavaró. 

Ettől függetlenül, a szám rendben van. Minél többet hallgatom, annál jobbnak tűnik - ez jó jel, mindig így kezdődik a szerelem. A hangzása remek, fülbemászó, és érdekes is. 

A szövegen fennakadt a szemem néhol, főleg a videó alatt idézett "neol ga(j)go sipeo | akarlak" részen, ami szexuális jellegű kijelentés is lehet, tekintve, hogy szó szerint azt jelenti, hogy "szeretnélek megkapni"... főleg ilyen szövegkörnyezetben: "egyre nagyobb, nagyobb (lololol), függő vagyok, Mikor megérintesz, a testem minden porcikája reagál, Minden nap, minden éjjel érezhetlek" . 

Persze nem kell szó szerint venni, szövegkörnyezettől függ, de akkor is, aki érti a nyelvet, az, nos, érti. Mindezek mellett, ezzel az igével fejezzük ki, ha hmmm, szexuális kapcsolatba akarunk kerülni valakivel (vagy abban vagyunk, voltunk stb.). Csak egy példa, amiből egyből vágni fogjátok a dolgot. Még ha igyekeztek is a műsor készítői ártatlannak beállítani a dolgot, hm érteni fogjátok (ha megtalálom a videót...)





Ez azért egy promós dalban fura. Tőlem azt tesznek az album egyéb számaiba amit csak akarnak, de ez azért érdekes volt. És nem, nem zavar, emlékezzetek csak az NCT lázamra! lololol. Az egyetlen dolog ami nem tetszik ebben, hogy a promós dalban tűnik fel. Hiszen ezt mindenhol leadják, a tv-ben, a rádióban, ahol fiatalabbak is hallják, ráadásul szabadon. Nem azt mondom, hogy pl. youtube-on nem fogják meghallani, azt mondom, hogy van különbség abban, hogy megpróbálsz-e helyes szöveget írni, és ráhagyni a közönségre, hogy maguktól hallgassák meg egyéb dalaidat, vagy csak úgy odavágod eléjük, mert miért ne. Van különbség. De tekintve, hogy nem kötelező szó szerint érteni a dolgot, nem mondhatok semmi rosszat. Nem tetszik különösebben a szóhasználat - sokkal inkább annak szövegben való elhelyezése -, de nem kötelező úgy érteni, ahogy most én magyaráztam. Simán elmehetünk mellette. Ezért nem vonok le pontot, csak szerettem volna beszélni róla egy kicsit. 

Na de, hallgassuk meg az egész albumot! :) 



Hű, ez nagyon bejött! Szeretem, ahogy egyazon stílus húzódik meg a háttérben, ami néhol hangzásilag is visszaköszön, és mégsem lesz unalmas a lemez. 

Értékelem az erőfeszítéseiket, tényleg jó lemez. A kedvencem az Incomarable - ahol szintén megjelenik a "neol ga(j)go sipeo", és látjátok, itt nem zavar egy kicsit sem -, Miss You, Calm Down, az All I Do és... á nem sorolom, imádom az albumot!



A dal: 
10/8
Összességében: 
10/9

Ennyi lenne mára... Huh, elfáradtam. Komolyan. :D


Nektek mi a véleményetek? 

ui: gyorsan javítottam a gépelési hibákat (kiesik a szemem, olyan fáradt vagyok, bocsánat). :D

2 megjegyzés:

  1. Nem értem miért írja mindenki hogy a plasztikai műtétek ennyire rosszak. Mi van ha ők akarták így? Akkor így akarták és kész. Ebből nem kell olyan nagy ügyet csinálni főleg hogy ők legalább nem tagadják le mint a többi idol. Nevetséges hogy mennyien utálják őket csak ezért. Közben ők legalább őszinték nem úgy mint a többi idol.
    A Monsta X meg nem tudom mit zavar ha más daloknál nem volt ezzel baj. Miről énekeljenek arról hogy szeretnek lányok haját simogatni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A véleményét írta le, mint mindig... Hogy promos dalban ez nem illik, ennyi. A plasztikàt is arra értette, hogy ezzel adjàk el a dalt. És nem azt, hogy baj ha valaki plasztikàztatja magàt...

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...