비비드 | VIVID





Most, megtörve a hagyományt, nem egy debütáló bandáról szeretnék szót ejteni, sokkal inkább, egy régebben feltűnt együttesről, kik még mindig a rookie zónában ragadtak. Talán még nem beszéltem róluk sokat, de nagy rajongójuk vagyok, amióta debütáltak. Abban a percben, hogy megláttam őket, már tudtam, hogy kedvencekké fognak válni, de amikor meghallottam a Scary Story c. dalukat, rájöttem, hogy igazam is volt!

Nos, ezek a lányok - mint látom kisebb tagveszteséggel, de - visszatértek! Ennél nagyobb meglepetésben ritkán volt részem a kpop terén! Pedig már tényleg lemondtam róluk. [Na, most várhatom, hogy a Leader's visszatérjen. Hajaj.]


Lássuk akkor, hogy kik a tagok, egy picivel lejjebb pedig beszélek majd mindarról, ami senkit sem érdekel! Haha, hajrá!

Sajnos nem lehet sokat tudni róluk, ugyanis a népszerűtlenség egy elég gyenge megfogalmazás arra, mivel nekik kell szembenézniük.

Kedves Skinder! Pont akkor kommenteltél, mikor már végeztem ezzel a bejegyzéssel, de remélem segíteni fog! :)






Park SungHee | 박성희

"Érzelmes hang"

Született: 86-04-19
Magasság: 160 cm
Súly: 42 kg
Specialitás: Dalszöveg
Hobbi: graffiti (?)





Showking | 쇼킹

"Képzett hang"

Született: 1985-08-05
Magasság: 166 cm
Súly: 55 kg
Különlegesség: Musical
Hobbi: Ékszergyűjtés





Shin Areum | 신아름

"Gyönyörű hang"

Született: 1989-02-20
Magasság: 157.5 cm
Súly: 45 kg
Vércsoport:0
Specialitás: 
Hobbi: Manikűr készítés





Jeong Ayeong | 정 아영

" Erőteljes hang"

Született: 1989-07-04
Magasság: 161 cm
Súly: 44 kg
Vércsoport: 0
Hobbi: Levélírás
Specialitás: Aegyo



Tehát akkor, kezdjünk bele! A lányok 2012-ben debütáltak az NTree Entertainment szárnyai alatt, az Attention Me! című mini-albummal, hat taggal. Azóta valahogy kettő lemorzsolódott, amit nagy sajnálattal vettem tudomásul.

A lányok egyáltalán nem népszerűek, és soha nem is voltak azok, aminek oka egyáltalán nem a hangjukban keresendő, mert nagyon-nagyon tehetségesnek tartom őket. A cégük, nos, kicsit sem úszik a pénzben, ez pedig tudjuk, hogy mennyi kárt tud okozni. Emellett a klipek, amiket ezeknek a hölgyeknek készítettek, annyira botrányosak, hogy majdnem sírtam is miattuk.

Ezon kívül, mi volt az első támadás, ami érte őket?

A NEVÜK!

Hogy mernek olyan nevet viselni, amilyen egy JROCK banda is? URAM ISTEN, szóljunk az össze rajongónak és gyorsan szemétkedjük tele a videóik alatti helyet, hogy megtanítsuk nekik, nem alázhatnak meg minket! A rohadék Kpop bagázs! Ez már túlmegy mindenen! <-- ennél jobban nem tudom kifejezni a szánalmat, amit éreztem.

Nos tehát megjelent az Attention Me mini-album, mely öt, remek dalt tartalmazott. (Ezeket meg tudjátok hallgatni, ha rákattintotok a címekre, ahogy mindig is.)

2. 야이야 


A klipes dal a 딱 걸렸어 | Gotcha! lett, ami jó dal lett! A videó sem annyira vészes, el lehet nézegetni, bár az emlékezetembe nem nagyon itta be magát, hogy őszinte legyek. Egy kis bulizás, meg némi tánc, borzalmas vágásokkal és fényekkel. Ennyi. Viszont, a szám nagyon tetszett, még ha kiforratlan is volt.

A dance ver ITT található. 

Viszont ki kell emelnem egy dalt az első mini albumról! Ez pedig az All Right. Egyszerűen csodás, és a mai napig az egyik kedvencem az összes KPOP dal közül, amit hallottam! Érdemes szentelni rá egy kis figyelmet! (Valamint a Yaiya | 야이야  is nagyon jó lett, hallgassátok meg!)





『괜찮아 날 잊지마 내 걱정마
너와 있어서 행복했어 편안했었어
고마워 ... 고마워...』

Gwaenchanha, nal itjima, nae geokjeongma
Neowa isseoseo haengbokhaesseo pyeonanhaesseosseo
Gomawo ... gomawo...

Semmi baj, feledj el, ne aggódj miattam.
Boldog vagyok, hogy velem voltál, minden olyan békés volt.
Köszönöm...köszönöm...



Ezek után nem sokkal, meg is jelent a lányok első és második kislemeze is. Az első a 영화음악 | Filmzene című dal volt, mely egy OST és amióta letöltöttem, nem találok hozzá a youtube-on videót. Ezt sajnálom. Viszont! A második kislemezen található dal, a Scary Story valami csodálatos! Ezt nem hagyhatjátok ki!





『나를 막아줘, 나를 막아줘
너를 볼수 없도록 
생각조차 못하게, 내가 누군지도 모르게
제발 제발 제발...』

Nareul magajwo, nareul magajwo!
Nareul bolsu eopdorok, 
Saengakjocha mothage, Naega nugunji do moreuge
Jebal, jebal, jebal...

Állíts meg, állíts meg!
Nem láthatsz engem...
Gondolkodni sem vagyok képes, azt sem tudom, ki vagyok.
Kérlek, kérlek, kérlek...


A következő évben jelent meg az első nagylemezük is, ami számomra hatalmas öröm volt! Viszont a legnagyobb csalódás is ért, amire nem is számítottam.

Hogy mi volt az a hatalmas csalódás? Itt van, ez lenne:



Mi ez? MI EZ? Hogy képzelte bárki, hogy ez segít majd a karrierjükön? EZ VOLT, AMI ELTEMETTE ŐKET oda, ahol most vannak! Ezek a tehetséges lányok tényleg EZT érdemlik? Most komolyan? Mintha én forgattam volna egy olcsó kézikamerával! MI EZ?

Ez ugye 2013-ban volt, én pedig  még mindig annyira mérges vagyok, ha szóba jön, vagy meglátom, hogy nehéz igazi kritikát írnom. Ez egyszerűen sz@r, ahogy van, kukába kellene vetni. A dal nem való promós slágernek, max az album kezdő számának menne el, de még mindig jobb, mint a videó. Az egy szimpla szégyen, még a tizenéves gyerekerek is jobbat tudnak forgatni. PONT.


Tehát - túltéve magam a sokkon -, itt van a Breathless című album dallistája:

1. Vivid
2. Breathless
3. 빠라바라밤
4. Da Da Da
5. 땡땡땡
6. 24 Hour 7 Days
7. Que Sera Sera
8. 있을때잘해 | Good Luck Then
9. And
10. Play Girl
11. Hurt Heart


Na, ez a lemez is csalódás volt. Az egész mintha valami fél electro, fél ki tudja mi lenne. Első hallgatásra ki akartam tépni a hajam! KI VOLT AZ A BAROM, aki ezt tette a lányok szép hangjával? Szinte hallani sem lehet belőle semmit! Könyörgöm, valaki pofozza fel helyettem a cég vezetőjét!

Nem elég, hogy a számok majdnem ugyanolyanok, de még a legrosszabb számot is sikerült kiválasztani a kliphez. DE! Ennek ellenére akadnak jó számok is, mint : Play Girl, Hurt Heart, 24 Hours 7 Days. Ezekhez kellett volna klipet csinálni, mert kellemes hallgatni őket, valamennyire bele is illenek az akkori KPOP világba, van egy hangyányi dallam is bennük, na meg ÉNEK! Szeretem ezt a dalt.

Kedvelem még: And, 있을때잘해 | Good Luck Then, Que Sera Sera (ezen kellett volna még NAGYON sokat dolgozni, s elhagyni a háttérzajt - mert másnak nem tudom hívni...).

A többiről nem nagyon tudok nyilatkozni. Sajnos. Hatalmas csalódás volt, s az a kis kezdeti érdeklődés is hanyatlani kezdett, ami addig fenn állt. NEM CSODÁLOM. Ha nem szerettem volna meg őket anno, akkor én is elfordultam volna. 

De, ha valaki másodszor meghallgatja a dalokat, érzi, hogy mit szerettek volna csinálni, csak az...nem jött össze. Nagyon nem! Azon dalok pedig, miket szeretek az albumról...kár volt értük. Kellett volna még dolgozni kicsit, vagy egy ügyesebb ember kezébe adni a félkész dalokat, mert így nagy pocsékolás volt...

Hát, ezek után mintha észbe kapott volna a cég, s egy teljesen más stílusba kezdtek bele. Ennek jegyében készült el a harmadik kislemez, a SAVE IT (katt és hallgasd meg!) Egy édes, kis nyári dalocska, nyilvánvalóan a cuki stílus jegyeit hordozva, amolyan biztonsági játékként, tesztelve, ez jobban bejön-e a népnek. Sajna az előző album csalódását nem tudta feledtetni. Ennek ellenére én szeretem.


Ezzel léptünk át 2014-be. És beütött a csoda! Ha a Breathless elkedvetlenített, ez életet adott, valamit újra feldühített, hogy mégis...ilyen hangokat, hogyan mertek olyan megalázóan nevetséges dalokkal elcsúfítani! 

Ayeong | 아영 kiadott egy szóló dalt, ami nagyon szép lett. A hangja is az! Ez a Hello | 안녕.




『내곁을 떠나갔지만,
언젠가 다시 만날 그 날을 기다려...』

Nae gyoteun tteonagassjiman,
Eonjenga dasi mannal keu nareun gidaryo...

Ha el is hagysz,
Várni fogok a napra, mikor újra találkozhatunk.


Ezek után, még ebben az éveben egy nem is tudom minek nevezett dallal jöttek ki (illetve csak három tag), mely inkább valami gyermek-dalnak felelt meg. Biztosan okkal csinálták, de szinte semmiféle cikket sem találtam, ami az okokat fejtegetné. Nos, ez a PoB Song. Mondjuk erősen emlékeztet a Gwiyomi Song-ra, s talán ez nem is véletlen.



Ezek után pedig elértünk ide, 2015-be! Ekkor már csak négy lány maradt a hatból, ami szomorúvá tett, de...nagy örömmel tölt el, hogy VÉGRE egy egészen jó dalt hallhatok, ami reménnyel tölt el! Ez a Don't Lie To Me | 거짓말하지마!

A klip ugyan még nem jött ki, de itt van a teaser:



A dalt persze már le is fordítottam, és nagyon kellemes, kedves lett. Persze ez nem elég ahhoz, hogy hatalmas rajongótábort toborozzanak, de nekem egy hatalamas meglepetés volt, és nagy örömmel töltött el. Remélem még sokat hallhatok róluk!

Nektek is csak ajánlani tudom őket, mert tehetségesek, s arról sajnos nem tehetnek, hogy milyen céghez kerültek.


Hivatalos oldalak:

Youtube
Ntree Entertainment - VIVID


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...