Egy EX SM Gyakornok "vallomása"


Keresgéltem egy kicsit, hátha rálelek egy-két ex gyakornokra, de az első ami a szemem elé került, ez volt. Nem igazán erre számítottam, de olvasás közben elkezdett érdekelni a dolog, így elhatároztam, hogy lefordítom. Remélem nektek is "tetszeni fog". Nem tudom mennyi lehet igaz belőle ( vagy, hogy egyáltalán igaz-e bármi ebből...), de én érdekesnek találtam, szóval...:D

"Egy SM gyakornok vallomása

Szóval, igen én egy SM gyakornok voltam. Van néhány dolog, amit tudnotok kell, mielőtt belekezdek a történetembe. Egy 22 éves amerikai-japán fiú vagyok és  több végig voltam gyakornok, de soha nem kaptam lehetőséget a debütálásra.

Középiskolás koromban Koreában tanultam egy rövid ideig, mivel még korábban felhívták a figyelmem egy programra, aminek segítségével külföldön tölthetek bizonyos időt nyelvtanulás céljából. Én és jó néhány társam  is érdekelt volt, így belevágtunk a dologba s a két koreai tanárunk is elkísért bennünket. 

Június végétől augusztus elejéig maradtunk ott, de iszonyatosan sok szabadidőnk volt, nem is értettem a dolgot. Mindig is érdekelt a Kpop és rengeteget táncoltam meg énekeltem, emiatt kezdtem el koreai órákat venni igazából. Volt egy barátom, aki szintén nagy rajongója volt a koreai zenének, ő hívta fel a figyelmem az SM válogatójára is, mely "sorsszerűen" alig pár háztömbnyire volt megtartva a szállásunktól. Iszonyatosan izgatott lettem. Hát eldöntöttem, hogy el fogok menni.

Meg is jelentem a megadott időpontban a meghallgatásra szánt épületben. ( Nem, nem a híres "SM Épületben" tartották, bár először erre számítottam.)Nagy meglepetésemre alig volt ott 30 ember, pedig tényleg azt hittem, hogy zsúfolásig leszünk majd. Mindannyian türelmesen vártunk, hogy behívjanak minket, senki sem szólt egy szót sem, pedig arra gondoltam, hogy mindenki próbálni fog majd. Igazán kínos volt a csend. Néha megszólalt egy-egy SM előadó dala, de egyébként tényleg mély csend uralkodott. Nem sokkal később feltűnt valaki a lépcsőkön ( mi az első emeleten várakoztunk), s azt mondta, hogy bárkinek is mondja a nevét, annak követnie kell őt. A legfiatalabb jelentkező talán még 14 éves sem volt, a legidősebb nagyon magas és vékony volt, olyan 21 éves lehetett.
Körülbelül fél órát vártam, mire végre én következtem. A vezeték nevem amerikai míg a kereszt nevem japán. Amint kimondták a nevem, mindenki egyszerre fordult felém, hatalmas zavart pillantásokkal méregetve. Én pedig, olyan " Hát...oké..." érzéssel indultam el.Bementem és meghallgattak, kiénekeltem a szívem hisz az éneklés az én specialitásom. A zsűrik mosolyogtak, majd angolul kérdezték meg, hogy " Mióta énekelsz?" és, hogy " Japánon belül hol születtél?". A többire nem nagyon emlékszem. Miután feleltem a kérdésekre, elhagytam a szobát, méghozzá elég elkeseredetten, mert úgy éltem, nem voltam elég jó, s nem tettem jó benyomást a bírákra.

Ezek után, talán 4 nappal felhívtak az SM-től,hogy szeretnének jobban "megismerni", így menjek el a következő meghallgatásra. Belementem a dologba és átmentem mind a három fordulón. Már augusztus volt, mikor végre kézhez kaptam a szerződésem, s tényleg mindent elmagyaráztak nekem azzal kapcsolatban, így biztos voltam abban, hogy mit akarok tenni. Habozás nélkül aláírtam.

Mivel külföldi voltam és ez volt az utolsó évem a középiskolában, azt javasolták, folytassam a tanulmányaimat ott, ahol elkezdtem, majd ha leérettségiztem, térjek vissza. Így is tettem. Viszont nagyon szerettem volna egyetemre menni, de ezt a cég nem nézte jó szemmel...így lemondtam róla. (Ez volt a legnagyobb hibám.)

Itt kezd a dolog érdekes lenni.

Belekezdtem hát az intenzív képzésbe. Az SM-en belül különböző szintek vannak minden kategóriának, mint például az ének, a tánc, a színészet, rap, nyelvek ( angol, japán, kínai, koreai), és a hangszerek. A szintek 1-től 6-ig terjednek. Mikor én beléptem én így kezdtem: Ének :3, Tánc:2, Színészet: 1, Rap : 1, Koreai nyelv :1, Japán nyelv : 3, Angol nyelv: 6, hangszerek ( szaxofon) : 3.
Az SM arra ösztönzött bennünket, hogy a sajátosságainkra fektessük a hangsúlyt, de a többit se hanyagoljuk el. Én ezért az énekre, a táncra és a nyelvekre gyúrtam, a többire nem figyeltem annyira.

Nem volt olyan nap, mikor ne gyakoroltam volna. Intenzív vokál tréning reggeltől délig, ezután tánc gyakorlatok vacsoraidő utánig. Ezek után azt csináltunk, amit csak akartunk. Általában az énekre koncentráltam leginkább, na meg persze a táncra. Azt hiszem összesen negyven gyakornok lehetett, de lehet, hogy tévedek... A korosztály igen változó volt ( nagyjából) a legfiatalabbak 8 év körüliek lehettek, az idősebb korosztály tagjai pedig átlépték a 25. életévüket.
A gyakornoki élet tényleg kemény, de nagyon hálás feladat. Mikor gyakornok voltam, sokszor mondták, hogy vékonyabbnak kéne lennem, nem mondták, hogy bármi baj lenne a súlyommal, de "ennél vékonyabbnak kell lenned". Mikor kiléptem, mindenki nagyon vékonynak tartott. Kicsit vicces azért...Egy nemzetközi szálláson helyeztek el, ahol két szobatársam volt, mindketten
kínaiak voltak. Az SM nem igazán kontrollált bennünket, hogy őszinte legyek. Igazából tényleg nagy szabadságot kaptunk, volt olyan gyakornok, akivel egy héten csak egyszer találkoztam, de akadt olyan is, akivel minden nap összefutottam gyakorlás közben. Nem egy közülük, ma már debütált.) Ha nem gyakoroltál, nem bűntettek meg, de ez azért mégis egyfajta teszt, ha az ember belegondol.

Engem soha nem bántottak azért, mert nem voltam koreai, igaz ez attól is függ, ki hogy írja le a "bántalmazás" fogalmát. Sokan néztek rám érdekesen, hisz ez KOREAI pop ( magyarán mit akarok én ott), de soha senki nem bántott. A lényeg az volt, hogy igenis elszánt és határozott voltam. Persze voltak érdekes szituációk, de ez nem lényeg.
Nos nem fogok senkit sem megnevezni, de elég közel állnak egymáshoz a gyakornokok. Azt javasolták, hogy ne nagyon barátkozzunk, mert lesz aki debütál, és lesz aki nem. ( Kényes helyzetek értelemszerűen.)
Az ember azt gondolná, hogy ha egyszer SM gyakornok lesz, akkor közel kerülhet a már befutott sztárokhoz is, de ez nincs így. Eleinte nagyon izgatott voltam, hogy találkozhatok BoA-val vagy a többiekkel, de mikor megpillantjuk őket, egyáltalán nem olyanok, mint a színpadon, vagy a műsorokban... Átlagos emberek, és amúgy sem beszéltünk velük eleinte, vagy ilyesmi.
Emellett ott volt a nagy versenyhelyzet, ami még csak nem is jelentette azt, hogy ha megfelelsz, akkor debütálni fogsz. Volt megannyi arrogáns és durva gyakornok, de ahogy képezték őket, a személyiségük "megváltozott". A tréning időszak ráébresztett, mennyire hamis is a Kpop ipar...de természetesen a döntéshozók ezt nagyon jól kezelik. Tudják ki az aki az "átlag" és ki nem. Általában azok debütálnak, akik ezt meg is érdemlik. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen is a valós személyiséged.

Az SM-nek olyan négy épülete lehet? Egy a gyakornokoknak, egy az előadóknak, egy a személyzetnek és a felelős személyeknek üzleti célokra. Én csak a gyakornoki részlegben jártam, de egyszer jártam a üzleti épületben, pénzügyi dologgal kapcsolatban a heti juttatások miatt . ( 25 dollár egy hétre) A gyakornokok csak akkor mehettek az előadóknak fenntartott épületbe, ha valamiféle show készült, ami hónaponta volt esedékes. Ez arra  jó volt, hogy megmutassuk, ki mennyit fejlődött. Rengeteg gyakornokot bocsátottak el egy-egy ilyen show után...

Most pedig a legjobb rész. Az idolok.

Ahogy mondtam nem minden az, hogy bekerülsz a céghez. Ők is olyan emberek, mint bárki más. Nem igazán jöttek a gyakornok épületbe, általában az előadóknak szánt részlegben maradtak. Mikor egy-egy show-t szerveztek, csak Yunho, BoA, EunHyuk, DongHae, Tiffany, Sunny, Onew néztek meg bennünket. Az immár EXO tagokra nem tudok idolként tekinteni, mert nem igazán úgy ismertem őket...( legtöbbjüket személyesen sem ismerem)
Az SNSD tagok nem nagyon jártak körülöttünk, a legtöbbet talán Sunnyt láttuk. Ő, Tiffany, Taeyeon és Yoona voltak azok akik üdvözöltek, a többiek nem foglalkoztak velünk. Adtak egy kis bátorítást, mondván ne adjuk fel, majd tovább mentek. Abból, amit én láttam, elmondhatom hogy az amit a kamerák előtt mutatnak, nem hamis. A Super Junior tagjai sokkal többször kerültek kapcsolatba a gyakornokokkal. EunHyuk sokat beszélgetett a női gyakornokokkal, Shindong csak az idősebbekkel volt kedves, a fiatalabbak nem nagyon foglalkozott.
Luna az egyik legkedvesebb személy akivel találkoztam, hisz ő már debütált, mégis rengeteget beszélgetett a gyakornokokkal, sokszor ösztönözve bennünket, hogy soha nem adjuk fel. Krystal nem egy beképzelt valaki ( ahogy sokan mondják), igazán kedves, és mikor ezek a Show-k lezajlottak, gyakran bátorított bennünket.Amber az egyetlen fiús lány az SM-en belül. Igazából próbálták őt is a nőies stílus felvételére kényszeríteni, de nem működött. Ezért a egész F(x) dolgot áttervezték. Nagyon törődő lány egyébként. Nagyon sokat beszélget a gyakornokokkal.
A SHINee-ból nem láttam túl sokat, de mikor igen, mindig nagyon komolynak tűntek.
Amit az EXO-ról mondhatok az az, hogy biztosan nem voltak akkora barátságban a kezdetektől, ahogy az elő van adva. Mikor szárnyra kaptak a pletykák az "új bandáról", mindenki még sokkal többet gyakorolt, és nem a haverkodáson járt az eszünk. Nem minden gyakornokot ismertem, mert szeparálva voltunk bizonyos szempontok szerint. Suho hét évig volt gyakornok, szóval mikor először megláttam, azt gondoltam, hogy " Ez meg mit keres itt?" De mikor megfigyeltem, rájöttem, mennyire keményen dolgozik. Soha nem adta fel, rengeteg órát vett, emellett nagyon népszerű volt a gyakornokok között, majdnem mindegyikkel barátságban állt. Sírt, mikor megtudta, hogy debütálhat, mint EXO tag. Aztán. Baekhyun...az ember azt hinné, hogy beképzelt, hisz alig egy évet volt gyakornok, máris színpadra került. De tévedtek. Tényleg csodás hangja van, és mikor belépett a céghez, a tánc is elég jól ment neki. Ám amint felvételt nyert, nagyon keményen kezdett gyakorolni.
Ahogy mondtam, nem ismerem őket személyesen.

Hát, miután az EXO debütált, megtudtuk, hogy a cég nem tervez hamar fiúbandát színpadra léptetni, csak évek múlva. Így rájöttem, hogy csak az időmet vesztegetem, és elhagytam az SME-t. Hazatértem és most dolgozom, abban a reményben, hogy ősszel egyetemre mehetek. A Kpop világa tényleg kemény.

Ó, egyébként gyakran kaptunk hívásokat egyéb cégekről, hogy szerződjünk át hozzájuk gyakornokoknak...

Sajnálom, hogy ilyen hosszúra nyúlt, de remélem segített egy kicsit, vagy csak élveztétek az olvasást."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...