I Can Hear Your Voice | 너의 목소리가 들려


Nos, több mint egy éve nem néztem egyetlen doramat sem, mert esküszöm, nem volt rá lehetőségem, holott mindig is hatalmas dorama bolond voltam, Isten tudja hányat láttam már!
Szóval...két nap alatt kivégeztem ( aludni is kellett khm) az I can hear your voice című sorozatot. Miért esett a választásom pont erre, mikor a kihagyásom ideje alatt rengeteg dorama látott napvilágot? Őszintén? Én a The Heirs-t akartam megnézni, de nem tudtam letölteni (most nem tudok sajnos ), ezért elkezdtem utána nézni, hogy az elmúlt évben mik voltak a "legjobb sorozatok". Egyöntetű volt a válasz, miszerint az I can hear your voice egy nagyszerű, zseniális, csodálatos mestermű, az "év egyik legjobbja". Gondoltam hát, teszek egy próbát, hisz láttam, van magyar felirattal is ( ha van magyar, nem fogom angolul megnézni, értelem szerűen csak a magyar fordítás hiányában teszem ezt), így belekezdtem. Hát...


Amit én tudok mondani... az első reakcióm, mikor a főszereplő srácot (Lee JongSuk)  megláttam : "EZT NEM HISZEM EL!"

Magyarán... én ki nem állhattam ezt a színészt, és gondoltam, hogy " Na, ez is jól kezdődik." De végül...megbékéltem szegénynek a jelenlétével. Hm.
Nem igazán olvastam el, hogy miről fog szólni a történet, ugyanis nem akartam lelőni előre a poént.

Mikor egy iskolai jelenttel nyitott az első rész, azt hittem, hogy ez is egy " iskolai sorozat lesz, egy enyhe szerelmi négyszöggel, és sok intrikával", de már a legelején megcáfolták ezt az események.

Röviden a történet :

Adott, egy tíz évvel ezelőtt történt baleset, ahol a főszereplő kisfiú (SooHa )apját megtámadja egy "őrült", majd meg is öli. ( Mindezt autóbalesetnek szerette volna feltüntetni) A gyermekkel - aki ekkor 8 éves - is végezni szertett volna, ám két nem várt szemtanú bukkan fel, ez pedig meghiúsítja a tervét. Igen, az egyik szemtanú a másik főszereplő (HyeSung) lesz, aki ekkor - ez a legnagyobb baki az egész sorozatban... - olyan tizennégy év körül lehet. Esküszöm, bármilyen rossz vagyok is matekból, nem tudok rájönni, hogy tíz év elteltével hogyan válhatott a 14 éves lányból 28 éves nő! (?)
Ettől a "balesettől" kezdve a két szereplő élete örökre összefonódott... még, ha szem elől is tévesztették egymást. 

SooHa a baleset után egy érdekes képessége alakult ki, képes lett az emberek gondolatait olvasni, ugyanis a fejét érte egy ütés - ez a legnagyobb pozitívum az egész sorozatban, legalábbis szerintem, hisz valóban érdekes fordulatokat okoz majd, sőt a végkifejlet is ennek köszönhetően alakul ki. 

Nos az egész történetet a "baleset" utáni tárgyalásra vezethetjük vissza. SooHa a sokk miatt - hisz az apja mellett ült a kocsiban - nem tudott megszólalni, és mivel kicsi is volt, nem tudott tanúskodni, ám emiatt a rendőrség képes lett volna ténylegesen balesetként lezárni az ügyet. 
Ám ekkor a főhősnőnk beesik a tárgyalóterembe, s vall a "gaztevő" ellen, aki ezért megesküszik, hogy meg fogja ölni őt és mindenkit aki közel áll hozzá. 

Tíz évvel később pedig SooHa végzős gimnazista, HyeSung pedig kirendelt ügyvéd. És mid ad Isten? A "gyerekek" ismét egymásra találnak, pontosan akkor, mikor az "őrült" kiszabadul a börtönből...



Hogy őszinte legyek, nem tudom eldönteni, hogy tetszett-e egyáltalán ez a sorozat...ugyanis...

... egyrészt számomra rengeteg idegesítő és unalmas jelenet volt benne....

... betekitést kaptam a koreai törvényekbe, melyek itt teljességgel feldühítettek...( pl. : miért ne lehetne kideríteni, ha valaki új személyazonosságot vett fel? Nem ismerik a DNS fogalmát? Nem igaz, hogy nem lehet kideríteni, hogy mikor igényelték az új papírokat...stb.)

... sok helyen kidolgozatlan maradt a történet... ( pl.: miért is haragudott Seo DoYeon Hyesung-ra?)

... a szereplők jelleme eléggé tipikus volt, nem igazán élveztem a dolgot...

... néhol elnagyoltak voltak az események, pedig vártam volna, hogy elmagyaráznak néhány dolgot...
( pl.: mit is tett SooHa apja pontosan? Vagy Seo DoYeon anyja miért nem tudott semmit a "gyermekéről" lol)

... szerintem HyeSung egy érzéketlen nőszemély...

DE!

... akadtak olyan jelenetek, mikor lerágtam a fél kezem ( Pl. mikor a gyilkos telefonja megcsörrent a főhősnőnk lakásában, ahol elvileg teljesen egyedül volt.)
... elég szövevényes volt a történet, sokszor tényleg nem tudtuk, hogy mi fog történni, és emiatt izgulhattunk.
...  a végéig nem lehettünk biztosak abban, hogy a főszereplő hölgy melyik hódolóját választja majd - mondjuk ezt negatívnak is felírhatnám, hisz mi magunk sem jöttünk rá, hogy mikor is kezdett beleszeretni a választottjába...egyszer csak bejelentette lol.)
... a főszereplő fiú végre, Istennek hála, nem próbált meg feleslegesen hősködni! ( ez iszonyat nagy pozitívum számomra, ki nem állhatom, ha idiótaságokat csinálnak a filmeben)
... Cha ügyvéd teljesen pozitív szereplő volt! Imádtam a szerepét, talán ő változott a legtöbbet az egész sorozat alatt, a lehető legjobb irányba. Nem mellesleg...ő volt a hölgyeményünk másik "jelöltje", mégsem áskálódott a  SooHa ellen soha, sőt a bajban segítette is!


Így hát...nem tudom, hogy tetszett-e, vagy utáltam-e. Semmiképp nem lesz a kedvencem, de nem tudom azt sem mondani, hogy nem tetszett. Érdekes volt de idegesítő is.

Hát...nekem továbbra is a City Hunter a kedvenc doramam. >.<

Láttátok esetleg? Nektek mi volt a véleményetek?

Vagy esetleg tudtok valami jó doramat ajánlani? :D


...

4 megjegyzés:

  1. Ezt a doramat én is láttam. Kb. közepes. Stabil koncepciója szerintem nem volt az íróknak. Szerintem is elnagyolt lett, és a végére valahogy nem éreztem, hogy befejezett lenne.

    Hát... ajánlani tudok... de nem tudom mit láttál eddig.

    Ha a City Huntert szereted, akkor szereted Lee Min Ho-t is.

    Tőle a Faith-et mindenképpen érdemes megnézni szerintem. Már ha a történelmi / fantasy kategória nem ijeszt el. A Heirs-t nagyon szívesen feltöltöm neked 2-3 részenként Google Drive-ra ha meg akarod nézni.

    Különben nekem ezek az állandó kedvencek:
    -Coffee Prince
    http://wiki.d-addicts.com/The_1st_Shop_of_Coffee_Prince

    -49 nap
    http://wiki.d-addicts.com/49_Days

    -Arang és a Magisztrátus (nem kedveltem Shin Min Ah-t... eddig a sorozatig)
    http://wiki.d-addicts.com/Arang_and_the_Magistrate

    -Hwang Yin Ji (Ha Ji Won szerintem legjobb alakítása. Bár intimebb dolgok nincsenek benne, és inkább a legendás történelmi alak művészetéről szól, nem tudom hogy lányként érdekel-e egy kurtizán története)
    http://wiki.d-addicts.com/Hwang_Jin_Yi

    -Coffee House (Eunjung fan vagy, ezt biztos láttad)
    http://wiki.d-addicts.com/Coffee_House

    -I do I do (De Kim Sun Ah-tól minden...)
    http://wiki.d-addicts.com/I_Do,_I_Do

    -Personal Preference (szintén Lee Min Ho... és nekem tetszett)
    http://wiki.d-addicts.com/Personal_Preference

    -Queen Seon Deok (Pocsék lett a magyar szinkron, úgy emlékszem az MTV1-en ment. Az egyébként kultikus sorozatot amit nagyon imádtam és a szívemhez nőtt, képtelen voltam szinkronosan megnézni.)
    http://wiki.d-addicts.com/Queen_Seon_Deok

    -Sun Kyun Kwan Scandal (ha szereted a történelmit és a crossdressinget, ezt tényleg érdemes megnézni)
    http://wiki.d-addicts.com/Sungkyunkwan_Scandal

    -Judt Try Lying to Me! (Yoon Eun Hye és Kang Ji Hwan... nekem ez a két név elég volt, és nem csalódtam)
    http://wiki.d-addicts.com/Lie_to_Me

    és egy utolsó:
    Secret Garden
    http://wiki.d-addicts.com/Secret_Garden


    Régiek amiket biztos láttál (Hana Yori Dango és a koreai változata, Goong, King2Hearts, Horse Healer, Color OF Woman)

    Amiket most nézek:
    IRIS 2 - ha valaki szereti az akciót kis romantikával, nagyon jó. 6. résznél tartok, és legalább annyira tetszik mint az első évad.

    BelAmi - Jang Geun Suk általában nem okoz csalódást. Különösen rákészültem, mert IU-t nagyon szeretem. Ennek ellenére egyenlőre olyan közepes, nem estem hasra tőle. 8. résznél tartok.

    Prime Minister and I - Most kezdtem, az első részen vagyok túl. Egyenlőre inkább nem nyilatkoznék. Yoona-t nem tartom nagy színésznőnek, de jó karakterszínésznek igen. A Cinderella Man-ben és a Love Rain-ben tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó akkor egyet értettünk valamilyen szinten. Többet vártam, de végül is emlékezetes marad.:)

      Nem, nem kell feltölteni, tényleg ne fáradj vele, angolul is megnézem, nem akarlak ezzel fárasztani, de nagyon kedves volt tőled, hogy felajánlottad!:)

      A felsoroltak közül válogatni fogok [már amiket nem láttam], és majd véleményezek.:):)

      Még egyszer köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!:):)

      Az Iris sorozatokat mindenképp meg akartam nézni, nem is tudom, hogy miért nem kerítettem rá sort! Hmm, és igen, szeretem Lee Min Ho-t, az összes filmjét láttam eddig, kedvelem ahogy játszik, pedig sokan mondják, hogy nem tehetséges ( sokszor találkoztam ilyen kijelentésekkel), de valamiért nekem tetszik a játéka.

      Köszönöm a felsoroltakat, mindenképp válogatni fogok közülük!:)

      Törlés
  2. Jaj, végre egy dorama poszt! :D Szabadidőm nagy részét dorama nézéssel töltőm. :) Dorama listám igen csak bő, lassan elérem a 100 napot a mydramalist.info-n. :D

    I Can Hear Your Voice nálam egy kicsit jobban bejött, de ez a két női szereplő miatt. (Lee Bo Yeong, Lee Da Hui) Utóbbi miatt kezdtem el a Secret-et.

    Erről nem mondok semmit, inkább én is ajánlok párat.
    Régiek közül pár vígjátékot mindenképp látni kell: Secret Garden, My Girlfriend Is A Gumiho, Greatest Love
    Ha egy kis drámát és akciót akarsz: Soul, Forbidden Love (Gumiho), Bad Guy, IRIS I-II.

    Történelmiek:
    The Legend - Nekem ez a kedvencem! Nagy költségvetés, remek harci jelenetek, na és Sujini, aki a mai napig a kedvenc karakterem. Lee Ji A legjobb alakítása!
    Bridal Mask
    The Princess' Man
    Queen In Hyeon's Man . Ez kimondottan női sorozat, de az a tény, hogy a főszereplők összejöttek a forgatáson, kicsit érdekessé teszi. :) Na és persze én szeretem Yu In Na-t- :)
    Princess Ja Myeong - Másik kedvenc. Remek színészek, érdekes story, és a vége.... ♡
    Faith

    2013-ból ajánlani tudom:
    Gu Family Book
    The Master's Sun
    You're The Best Lee Soon Shin
    Sword And Flower - ezt a sorit leszólták a sok felesleges durvaság miatt, de nekem bejött az egyedi fényképezés miatt. Hasonlót még koreai sorozatnál nem láttam.
    Cruel City
    Shark - Kim Nam Gil és So Ye Jin miatt megéri megnézni. Alig várom már a közös kalózos filmjüket. :)
    The Heirs - Ennyi "sztár" színészt még nem láttam soriban. A történet semmi extrát nem hoz, de a felhozatal miatt kötelező! Legjobb karakter egyértelműen Krystal(fx) nekem! :D
    Nine: Nine Times Time Travel

    Na és a mostaniak:
    Első számú kedvenc a Man From The Stars! Jeon Ji Hyeon visszatérése a sorozatokhoz fergeteges lett. Kimondottan rá írták, szerencsére elvállalta, bár nehéz volt meggyőzni. Imádom ezt a nőt, nem tehetek róla. :P Nézettsége is igen magas: 25% felett már!
    Empress Ki - Ha Ji Won legújabb sorozata is nagyon jó. Már be is zsebeltek pár díjat, pedig csak a felénél tart a sori.
    Prime Minister And I - Yoona miatt nézem, szerintem elég vicces. Sokat nevetek rajta.
    Bel Ami - Én is IU miatt nézem. Jól játssza a reménytelen szerelmest. Olyan kis vidám történet teli cameo szereplőkkel.

    Valószínű meg fogom nézni még a Miss Korea, Golden Rainbow, Inspiring Generation,

    Ezeken kívül rengeteg dorama van még, amit látni kell. Elég ha annyit mondok, hogy a tervezett filmek és dorik nálam épp 66-on állnak. xd. Szóval van mit nézni nekem is. Ja és ne felejtsük el, hogy lassan indulnak az amerikaiak is: Walking Dead, Game of Thrones, Hannibal. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a rengeteg felsorolt dorama-t, sokat segítettél vele, válogatni fogok közülük! :)

      Igen terveztem már ilyen bejegyzést is, de valahogy elmaradt, de mostantól számíthattok rá...XD Igyekszem majd bepótolni a hiányzó sorozatokat, mert egyébként én is nagy fan vagyok ilyen téren! :D

      Ideje lesz belevetnem magam a doramak tengerébe! :) Hajrá, hajrá!:)

      Még egyszer köszönöm, nagyon hasznos volt a hozzászólásod! ( Mint mindig :):)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...