컴백 시간! 있지 | 인피니트 | 드림캐쳐 | 화사 | Rap Monster



Sziasztok! Íme, itt a heti áttekintés. Múlt héten sajnos... nem volt miről beszélni, senki olyan nem tért vissza (vagy csak én nem tudok róla), akit meg tudtam volna említeni nektek. Ezen a héten se vagyunk sokan... de azért egy-két jelentős esemény mégis történt! Debütált az ITZY, visszatért a Dreamcatcher, Hwasa és Taemin, valamint... végre elmesélem a véleményem Rap Monster második "lemezéről". 

Lássuk!





1. ITZY | 있지 


Őszintén megmondva, nem értem mire fel ez a mértéktelen lelkesedés. Ne értsetek félre! A szöveg jó, a tánc is jó, a klip remek, de maga a dal… nem olyan nagy durranás. Jó szám, nem azt mondom, de kicsit élesek a váltások benne (az én ízlésemhez mérten), plusz… nem tudom, nekem nem tűnik olyan debütnek, ami kötelezően bevonzana 50 milliós nézettséget egy hét alatt. És felmerül a kérdés, normális, hogy egy debütre úgy reagálunk, mintha egy kiforrott bandát látnánk? Nem lesz egy kicsit túl nagy a mérce a továbbiakban - számukra, és mindenki más számára is? Ez egy rookie banda, nem egy új panteon.

Na de vissza a témához!


Mikor először láttam a videót, az egyik barátnőmmel nézelődtünk a neten (nem gondoltam, hogy vasárnap délután jelenik meg, mikor a nézettség még bele se számít a zenei műsorokba…) – rá is kattintottunk. Hogy szépen fogalmazzak, nem voltunk lenyűgözve. Nem azt mondom, hogy csalódtam, mert nem vártam túl sokat (nem úgy értem, hogy azt vártam, „rossz” legyen, egyszerűen nem számítottam semmire), valahogy… olyan… semmilyen volt. 


Én is, és a barátnőm is azon a véleményen voltunk, miután végeztünk a videóval, hogy maga a dal, ez a mély basszus, heves ritmus, és a magas ének/beszédhangok nagyon nem illenek össze. Vannak esetek, mikor ez a fúzió nagyon jól működik, de itt problémásnak éreztem pluszban azt is, hogy maga a dal is (az alap, az ének nélkül) mintha több, nagyon elütő számból lett volna összevagdosva, és mindenféle átmenet nélkül összeragasztva. (Ha régebbi olvasóim vagytok, tudjátok, hogy ezt nem csípem.) Nem mintha az ITZY lenne az első, aki ilyen koncepcióval rukkol elő (ott volt pl. az I Got A Boy is, ami ehhez pl. nagyon-nagyon hasonló volt, hisz ugyanazt a két stílust igyekezett keverni). 


Ezen felül, a dalszöveg ritmusa is (!) rettentően elütött a dallam (nem létező) folyásától, hogy megkockáztatom, zavaró volt – de nem csak a szöveg… a rap rész hihetetlen frusztráló. Nem is a rap miatt, de alatta a dal… mindenféle hangok/hangszerek keverednek, a dal össze-vissza ugrál, és erre jön még rá a szöveg elütő ritmusa is. Plusz, az összekötő részek egyszerűen ki vannak vágva a dalból, nincs semmi, ami a refrént és a kezdő sorokat összekötné, vagy a feszültséget növelné – pedig, mivel a dal maga is darabos az összevagdosott alaptól, ez nagyon kellett volna. 


A refrén az egyetlen, ami megmenti a dalt a totális összecsúszástól (főleg a második résztől, ahol erőteljesebbé válik), mert az közepesen ragadósra sikeredett, felemelő a többi részhez képest + a lányok valamiféle harmóniával próbálkoznak, ami jó jel. (Kíváncsi leszek lassabb számokra is tőlük!) 


De... őszintén megmondva, semmire sem emlékszem a dalból, nem tudnám most elkezdeni énekelni, egyszerűen semmi sem maradt meg belőle. Ez mondjuk nem lep meg, a dal szerzői sajnos még egy olyan dalt sem készítettek, amit valaha szerettem volna (별들의전쟁 | GALACTIKA).

A videó ezzel szemben nagyon érdekesre sikerült. Nagyon nem JYP stílus, s nekem valahol nagyon a Wonder Girls stílusát idézi, csak valamivel modernebb, élesebb verzióban. Érdekes volt látni az effekteket, ahogy a színek váltakoztak (a 달라 nem csak azt jelenti, hogy más, de azt is, hogy változás - találó), pl. a kutyán is, de körülöttük is.


A lemez: 


Csak egy dal? Csak egy kislemezt kaptunk, egy ilyen debütálásnál? Azért ez meglepett. Nem az lett volna a lényeg, hogy megmutassuk, mit tud a banda? Na mindegy, mintha nagy KPOP marketinges lennék, vagy ilyenek... 

 A másik dal is aranyos lett. Rendben van az egész - de azért fejre nem álltam. Továbbra sem értem ezt a hatalmas lelkesedést. Jó a dal, de ennyire? Oké, lehet, hogy én vagyok az egyetlen, aki nincs totál oda érte. 

Összességében… igen, ez egy rookie debüt volt. Jó volt, de nem hinném, hogy a legerősebb, amit valaha hallottam. Ezzel nincs is semmi baj, egy debütáló bandától nem kell elvárnunk, hogy rekordokat döntsön, vagy hogy jobban teljesítsen, mint a már elismert, sikeres bandák. + A yt megtekintések száma NEM egyelő azzal, hogy Koreában is sikerrel befutnak… a koreai fanoknak ott van ám a Naver is… (Mutatja ezt az is, hogy Korában és külföldön is más-más tagok örvendenek népszerűségnek.) Ezért is lep meg az 50 milliós nézettség. 


Értem én, hogy JYP, újoncairól van szó, de megdöbbentő volt látni, ahogy a nézettség emelkedett. Lehet, hogy csak nekem nem jött be különösebben a lányok első dala, de mondhatni értetlenül álltam a történtek előtt. 50 milliós nézettség az első héten? Egy debütálásnál? (Ha valaki még egyszer azt mondja, nem létezik, hogy a Nagy Hármas bandái előnyt élveznek, ezzel a számmal nyomom retinán – és ezzel nem azt mondom, hogy a Nagy Hármas előadóinak nem kell megdolgozni a sikerért, ennek a kettőnek köze nincs egymáshoz.) Csak pislogtam. 


Nem látom, hogy a dal annyira halálosan egyedi lenne. Egyáltalán nem érzem. Fúzió, igen – de nekem nem jön be túlzottan. A lányok hangjával semmi baj sincs, sőt! Maga a debütálás is jó, erős is, csak nem értem, hogy miért ennyire népszerű. Komolyan kérdem, miért? 


Azt megértem, hogy a tagok nagy része jól ismert, ez ad egyfajta löketet, de mint banda, most léptek ki a színpadra, hogy lehet, hogy 50. 000.000 nézőt vonzottak be (kicsit kevesebbet, mert ugye sokan direktbe nyomják sokszor). Ennyire jó volt a dal, és csak nekem nem jött be? Nem tudom. 

Ezzel szemben, nézzük csak meg az élő fellépésüket: 




Meg kell valljam, nagyon jól mutatnak a színpadon, energetikusak. Tényleg jó nézni őket. A lányok karizmatikusak, úgy tűnik, valóban magabiztosak, és készen is állnak a debütálásra. Öten is megtöltik a színpadot, nekem kifejezetten tetszett a fellépésük. 

Sajnos, ettől még nem jött be jobban a szám, és pl. a Like Ooh Aah sokkal jobb debüt dal volt – szerintem. A klip rettentő érdekes volt, a dal iszonyat ragadós, már az első pillanattól, a tánc nagyon látványos, de mindenkinek könnyen tanulható. Az első fellépésük is nagyon erőteljes, és nem mellesleg, az egész ország IMÁDTA a dalt. Nem vicc (épp Koreában voltam ekkor), mindenki. Még az öreg nénikék is dúdolgatták (az utcákon üvölt a KPOP mindenhol). Ezt már nem övezi 100%-os siker (Koreában nem ez a koncepció a legnépszerűbb, és nem is lesz soha.) Ez nem jelenti, hogy nem lehetnek a „legjobb rookie banda” 2019-ben, ne értsetek félre, csak annyit tesz, nincs olyan sikeres a debütálásuk, mint elődjüknek volt. (Ami nem is baj!)

Amúgy nem értem, miért csinálnak sokan úgy, mintha ők xxrták volna a spanyolviaszt. Most nem szemétedésből, de teljesen őszintén nem értem. Senki se látott még girl crush koncepciót Koreában? Mi ebben annyira egyedi? (Komolyan nem értem.) Azzal, hogy egyből piedesztálra emeljük őket, nem biztos, hogy segítünk nekik. Sőt, olyan magas elvárásaink lesznek feléjük, hogy egy botlás, és egyből a fél rajongótábor ellenük fordul. Láttunk már ilyet.

A Dalla Dalla engem kifejezetten emlékeztet szerkezetileg a MissA dalokra - értem ezalatt pl. a Touch, a Breath és a Good-bye Baby feszességét -, egy kis Weki Meki; Crush keverékkel - ahogy a sötétebb, keményebb hangulatot idéző dal egy teljesen elütő, de nagyon ragadós refrénnel jelentkezik). Ami érdekes egyébként, teljesen jó értelemben. Jó debüt volt. Igen, erős debüt. De csak egy debüt. Hagyjuk, hadd fejlődjenek, és mutassák meg, mire képesek!


(Tudom-tudom, halálos vétek összehasonlítani a két bandát, mert OLYAN NAGYON MÁSOK, de nem is a két bandát hasonítom össze, nem azt mondom, hogy az egyik jobb, mint a másik, de a debütálása a TWICE-nak volt jobb, szerény véleményem szerint.) 


Itt meg kell említeni azt is, amivel JYP állt elő a múlt héten. 4 új bandát szeretne debütáltatni, csak ebben az évben – hogyan? Röviden és nagyon leegyszerűsítve: minden bandához rendelnek egy egész csapatot, de olyan mértékben, mintha egy külön kis céget alapítanának nekik, teljesen elkülönülve a többi bandától. Erre az első kísérlet a TWICE volt, mivel bejött – ahogy láthattuk, a TWICE annyiszor tért vissza, a többi JYP bandára való tekintet nélkül (hisz kb. nem is egy „cég” intézte a visszatérésüket), most pedig itt van az ITZY. Hogy ez mennyire jó töltet, vagy mi a különbség pl. JYP terve és pl. az egy bandát forgalmazó cégek között… nem nagyon értem, azon kívül, hogy JYP nagyon durván meggazdagodhat belőle, és alapvetően egy olyan pozícióból indul, ami nem sok cégnek adatik meg. (+ Nem kizárólag koreai bandákról van szó! De ettől még a megosztott figyelem érvényes.) Hogy ez mennyire jó, majd meglátjuk (bár elárasztani a kpop piacot egyszerűen nem lehet. A végén egymást szorítják ki a bandák, telítve a piacot. Viszont… hiába van külön kis csapata minden bandának… az ITZY nem a TWICE pénzéből lett létrehozva? Ahogy az NCT az EXO pénzéből, vagy előtte az EXO a SUJU & SNSD keresetéből? Akkor mi a különbség, hogy JYP több embert vesz fel…? 


Nem tudom… nektek hogy tetszett? 


A dal: 10/8
A lemez: 10/8





2. Dreamcatcher 드림캐쳐 




Oké, ez jól sikerült! Különösen a dal háromnegyedénél hallott zongorajáték, amit olyan remekül beleépítettek a hevesebb rock-hangzásba. Mondjuk nem tudom mi lep meg ebben annyira, én még nem találkoztam olyan DC dallal, ami ne lett volna remek. 


Nagyon tetszett, hogy a piri (egy olyan fuvola, ami fütyüléshez hasonló (ami pl. kísérti álmainkat (!)) hangot ad ki), szót nem csak a címben, de a dalszövegben, sőt, annak hangját még a dallamban is hallhatjuk. 


Viszont, nekem ez nem tetszik annyira, mint a What. Tudom, hogy sokak pont az ellenkezőjét fogják érezni – ami rendben is van –, de nekem kifejezetten tetszett a What erőteljes rock hatása (amiből most csak a heves dob maradt meg – bár, hogy ez mennyire húzza szét a dalt, kérdéses), amihez remekül illett a refrén élessége. Itt viszont, egy kicsit, nem is tudom, mintha jobban a pop felé hajlottunk volna. Ez teljesen okés, nincs vele semmi baj, csak… jaj nem is tudom… Nagyon jó dal, és ügyes szerkesztés, még némi elektronikus elemet is kaptunk (igen, tényleg a pop felé hajlunk), ami nem baj, csak valahogy furcsa. A „beszélgetős” részek túlzott jelenléte kissé zavaró, valamint a piLi részek ismételgetése egy idő után az agyamra megy.

Plusz, ami a legjobban idegesít, hogy a dalszövegeik minden egyes alkalommal ugyanarról szólnak. Ez hányadik daluk? Ötödik? Ennek ellenére, minden daluknak ugyanaz az értelme. Vagy ők vannak egy álom csapdájában, vagy ők csalnak másokat egy álom csapdájába… Most komolyan?

Piri:

"Amint behunyom a szemem,
egyedül maradok a sötétben,
Mikor ismét kinyitom, 
valóság és álom határa összemosódik,
Néma álmom minden tekintete rám szegeződik."

What:

"Nem tudok felébredni ebből az álomból,
Csapdába estem ebben az álomban
Még ha a sötét eljő is, még ha meg is kínoz
Még ha kiégett nap magába is szippantana."

You and I:

"Amint lemegy a nap, hagyd nyitva ajtód,
Amint eljön az éj s minden fény kihuny,
Lassan szunnyadj álomba, itt mellettem,
Én vagyok kivel álmodban találkoztál."

Fly High:

"Úgy érzem, a sötétből figyelsz,
Folyton kínzol, elvesztem álmaidban,
Mint egy fekete lyuk a szívemben,
Egy álomban ragadtam."

Good Night:

"Egy örökkön ismétlődő rémálomban
Rab leszel az idők végéig
Az én saját bábomként, jó éjt, jó éjt."

Chase Me:

"Éjszaka besurranok hozzád,
Csendesen belevetem magam álmaidba
Ragyogón, akár egy tűzijáték,
Meg foglak lepni, kedves."


Most persze felmerülhet a kérdés, miért is zavar ez, ha megannyi szerelmes szám kerül piacra. Jogos. Viszont a szerelem egy olyan dolog, ami mindenki más számára különböző formában jelenik meg - viszont egy specifikus dologról, mint pl. teaivásról, almapucolásról, vagy rémálmokról írni számtalan dalt (mert több is van a lemezeiken) kicsit másnak ítélem meg. De ez lehet, hogy csak egyéni probléma. 

A zenével semmi baj, tényleg. A hangok nagyon a helyükön vannak, a tánc is remek, a rock és a pop vegyítése is nagyon jól sikerül. De a szövegek kezdenek egy picit ellaposodni. Még ha nem is szó szerint ugyanaz (néha még az is), az értelme majdnem mindnek egyforma; kivétel talán a Chase Me.



Lássuk az albumot: 







Oké, ez jól sikerült! Különösen a dal háromnegyedénél hallott zongorajáték, amit olyan remekül beleépítettek a hevesebb rock-hangzásba. Mondjuk nem tudom mi lep meg ebben annyira, én még nem találkoztam olyan DC dallal, ami ne lett volna remek.

Nagyon tetszett, hogy a piri (egy olyan fuvola, ami fütyüléshez hasonló (ami pl. kísérti álmainkat (!)) hangot ad ki), szót nem csak a címben, de a dalszövegben, sőt, annak hangját még a dallamban is hallhatjuk.

A 그리고 아무도 없었다 talán a legjobb szám a lemezről. A Diamond szintén nagyon jól sikerült, viszont a Daydream nem igazán nekem való. Jó lett, de valahogy nem illünk össze, még ha meg nem is tudom mondani, hogy miért. Összességében pedig… nem tudom. Az előző album remekül sikerült, és szintén nem érzem, hogy ez lenne annyira jó. Sajnos. Nem tudom mi van ma velem… de egyszerűen… ez most nem jött be annyira, mint szerettem volna.




3. HWASA | 화사





Hű, a dal 10/10 kérdés nélkül. A hét legjobb női dala, nálam ehhez kétség sem férhet. A szöveg is remek, de emellett iszonyat bátor is, már a cím is erről árulkodik, a 멍청이 nem csak ostobát jelent, de erős sértés is tud lenni. A twit azért kerül a képbe, mert a 멍청이 koreaiul tényleg legtöbbször a "hülye" jelentésben alkalmazandó... de sajnos nem fejezi ki a másodlagos jelentést, ami; Ebben a szövegkörnyezetben egyébként nem az ostoba, vagy hülye a megfelelő, inkább valami... papucs?  A lényeg, hogy a férfi túlságosan is papucs, ami már unalmas, és egy nőnek sincs ilyenre szüksége, sokkal inkább izgalomra. Ez ugyan erős kicsit, de legalább a szöveg belátja, hogy szereplőnk is nagyon önző - ami sokat dob a dalon, sőt, attól lesz igazán jó. 

Nekem nagyon tetszett, imádom Hwasa önbizalmát - amit nem csak azért mutat, mert ettől népszerű lesz, vagy mit tudom én, hanem mert megteheti, ez nagyon látszik rajta.

Az egyetlen, ami nem tetszett, az a képi világ volt. A színek, a ruhák, a smink... valahogy nem, egyszerűen nem jöttek be. 

Ezen sajnos nem tudok többet rágódni. A dal zseniális!



10/10




Akkor, jöjjenek az urak!




Taemin | 태민 






Te jó ég. Szerelmes vagyok, de komolyan. Taemin tavalyelőtt is levett a lábamról, és idén ezt szintúgy megismételte, de hiánytalanul. Imádom ezt a stílust, és azért, mert hozzá illik is. Több olyan idol van, akiről ezt nem tudom elmondani. Taemin viszont, mintha csak erre született volna, hisz… jó ég, csak egy lassú kézmozdulatot tesz, és átjön az egész érzés. Tényleg, remek ebben… a már majdnem művészi szexualitásban. 




Ez a klip pedig, egyszerűen remek lett. Ezek az utalások, zseniálisak! Taemin pedig, nos, maga az ördög. 





Először is, itt a nyitó képünk. Egy kiégett fa, amin egy kígyó tekereg. Erről más nagyon eszünkbe sem juthat: a jó és rossz tudásának fája, és aminek gyümölcsével bűnbe csábította a kígyó / ördög az embert. Érdekes, hogy Taemin pont a fa "tetején" látható, akár egy alma - erre visszatérünk. (De pl. a kígyó a szexuális vágy jelképe is, pont emiatt.)



Kezdünk Da Vinchi aranymetszésével; mely tökéletes arányokat eredményez, és magának a tökélynek a jelképe (most hagyjuk a mértani dolgokat). Művészünk ezt alkalmazta Az utolsó vacsora megfestésekor is: 




Itt is van nekünk Taemin, amint az aranymetszés pózait veszi fel; ő a tökély. Ami nem csak "önbizalom", de gúnyolódás is, mely nem áll messze karakterétől. Sőt.




A következő, amit látunk - a vörösbe öltözött Taemin, és egy kígyó. Mind tudjuk, hogy a kígyó volt, ki egy vöröslő alma képében - Taemin - bűnre csábította az Édenben békében élő embert... 



... az embert, aki nem látott (nem látta a gonoszt sem - jó és a rossz tudásának fája!):


("Nem hallom, nem látom, nem szólítom a gonoszt.")


aminek következtében, az ember... 


...látott. A kígyó így tudást adott (felnyitotta az ember szemét) az embernek.

(A kígyó ezek mellett a szexuális vágy jelképe is, pont emiatt.)



 Ezek után, kapunk egy rózsát. A Biblia több esetben beszél "rózsáról", de mivel itt ez összetörik, nekem egyértelműnek tűnik, hogy az Édenkert = vörös rózsa párhuzamról van szó. Ha Taemin, az ördög elcsábít, búcsút inthetünk az Édennek. Emellett, a Bibliában említett rózsák többnyire nem rózsák voltak, és csak a fordítás miatt ismerjük őket ezen a néven - ezzel szemben gyakori volt a liliom, ami köztudottan az ártatlanság, a szűziesség jelképe. Azt összetörni pedig, nos, beleillik a képbe...




Ezek után felfigyelhetünk (többször is) a napfogyatkozás képére. A napfogyatkozás a Biblia szerint Isten jele, a haragja, teszem azt (amit a bűn vált ki, ugye), valamint, a keresztre feszítés során jelentkező sötétséget is napfogyatkozásként jellemzik sokan. 





Emellett, kapunk két nagyon érdekes képet is. A napfogyatkozás mellett jelen van még a holdfogyatkozás is (ami kb. pont annyiszor fordul elő, mint a napfogyatkozás, és pont úgy isteni jel), és ilyenkor a Hold vörössé válik, ezért hívják Vérholdnak is. „A nap sötétséggé válik, a hold pedig vérré, minekelőtte eljő az Úrnak nagy és rettenetes napja” (2:31)

Én arra tippelnék, azt látjuk itt is. A vér pedig jelképesen sok dolgot jelenthet számunkra. Ha az ördög egy ártatlant (szűz lány) akar elcsábítani (ami gyakori), akkor, nos, igen arra, de a keresztre feszített Jézus vérét is jelentheti - nagyon sok a jó és a rossz ellentéte ebben a videóban. 



Továbbá; itt a kép, mely egyből az aranymetszést juttatja eszünkbe. Az utolsó vacsorát, és a tökéletességet (Taemint, az ördögöt).




Aztán, itt van nekünk ez a kép egyből, ami egészen egyértelmű. A keresztet és Taemint ábrázolja. Az ördög legnagyobb szórakozásai közé tartozik Isten, és annak minden művének kigúnyolása. Na meg persze az emberek megtévesztése, és bűnre sarkallása. 


Így pl. ez a kettősség is: 


Ez tényleg úgy néz ki, mint egy templom.



Miközben a dal végén már a Pokol kapujában állunk. 


 Egyrészt, igen, szexuális a dal, de nem csak az. Mint látjuk, nagyon erőteljes szimbólumrendszert alkalmaz, amit nem igazán lehet félremagyarázni, tényleges vallási háttere van. A szöveg egyértelműen beszél a csábításról, arról, hogy Taemin fel fogja nyitni a hölgye szemét - aki még ártatlan -, olyan vágyat ébresztve benne, aminek létezéséről sem tudott. Nem kötelező ennyire mélyen belelátni a klipbe, elég az is, ha érezzük, hogy Taemin bűnre (itt a szexualitás, ha muszáj értelmezni) csábít, ősi bűnre - és nagyon szépen használ mellé biblikus utalásokat, hogy mélyítse a jelentést és a hatást. Remek, az év eddigi legjobb klipjét kaptam.

Na de, lássuk az albumot:




Most próbálok úgy tenni, mintha nem hallanátok, hogy a Shadow-t nyomatja a blog zenelejátszója ezerrel. Imádom a dalt, hihetetlenül jó a szerkesztése, a dalszövege, a hangulata, a hangok, még a női is, áh, amióta meghallottam - azonnal le kellett fordítanom -, nem kapcsoltam ki, és minden pillanatban vágyok arra, hogy hallgassam. Jó ég, az a zenei alap, hangszerekkel. Hihetetlenül zseniálisan lett összerakva, még mindig fedezek fel benne valami újat. Áh, IMÁDOM.

A lemez többi száma is pont ennyire jól sikerült, számomra ez nem vita kérdése. Viszont a Monologe c. számot ki kell emeljem - mert megdöbbentően gyönyörűre sikerült. Aki megnézte a szöveget a dalhoz, jól tudja miről szól. Nem nagyon vagyok oda azért, hogy belemagyarázzak... valamit oda, ahol nincs semmi, de itt egészen világos az üzenet. Tényleg őszintének tűnik, ezt érezhetjük már az első alkalommal.

Komolyan, adjatok egy esélyt az albumnak, mert nagyon jól sikerült, és tényleg minőségi anyagot kaptunk. Nem csak fülbemászó dalokat, de komoly munkákat hallhatunk. Csak ajánlani tudom!


A dal: 10/10
A lemez: 10/10 +5






2. INFINITE | 인피니트 



Hű, itt nagy bajban vagyok. Imádni akarom a dalt. Nem megy. Valami hiányzik, valami baj van a refrénnel. Olyan OST hatást kelt, mintha csak egy átlag koreai drámában kapott volna helyet. Nagyra értékelem, hogy enyhén a régi kpopra emlékeztet, de nekem ez most nagyon nem... 

A szöveget szeretem, de a refrén annyira lehúzza nálam (a dallama), hogy azt elmondani is nehéz lenne. IMÁDOM a bandát, a kedvenceim egyike, és hogy Woonhyun ennyi részt kapott a kedvenc dalaim közé kellene, hogy emelje... de most... most nem. :/ Iszonyatosan hidegen hagy a szám... Ami talán rosszabb, mintha nem tetszene... 


A dal: 10/6





3. RAP MONSTER







És akkor most egy album, mit már többen kértetek – mégsem tudtam, mit mondjak róla. Meghallgattam többször, de a véleményem nem sokat alakult. Ez az album pedig Rap Monster második „lemeze”, a Mono. 


Nagyon sokan kértétek, hogy ha lesz időm, reagáljak mixtape-re, én pedig többször meg is próbáltam ezt, de nem tudtam… egyszerűen nem tudtam, hogy mit kellene mondanom. Tudom, hogy ezért meg fogtok ölni, de őszintén megmondva, a dalok nagy részével semmiféle kapcsolatot nem érzek. Nem arról van szó, hogy a lemez rosszul sikerült, vagy hogy ne lett volna alaposan kidolgozva – nem, ez hazugság lenne. De nekem, személy szerint a dalok többsége nem adott semmit se, beszélve itt dallamról és szövegről egyaránt; a kivételekre ki fogok térni. 


Nem tudom mi a probléma, de most mintha nem találtam volna a közös hangot művészünkkel – és talán mást vártam, és abból a másból túl sokat. Hozzászoktam ahhoz, hogy a férfi dalszövegei olyan magas szintet ütnek meg, hogy ez a mixtape ebből a szempontból erős csalódást okozott. Nem azt mondom, hogy miért nem sziporkázott végig – mert persze itt a dallamot tekintve egészen sok múlik a hangzáson, és az átadott érzéseken, értem én –, de itt szinte semmit nem kaptam, szó szerint. Dalonként ha egy-két szebb emelkedett gondolatot, semmi többet. Sőt, sok helyen szinte dalszöveg sem volt, teszem azt a everythingoes | 지나가 ahol a dal nagy része abból áll, hogy 지나가, 지나가, 지나가 + öt mondatnyi szöveg, aztán vége. Ez épp így igaz a Badbye c. dalra is. 


Ne értsetek félre. Ettől nem lesz rossz, csak én nem ezt vártam.


Szövegileg ami nagyon tetszett, az a Uhgood, ennek tényleg szépen sikerült a szövege. Itt a dal nem nyerte el tökéletesen a tetszésem. Amikor hallgatom tetszik, de egyébként nem biztos, hogy magamtól rákeresnék. 


A Moonchild zeneileg tetszett, szerintem ez a legprofibban összerakott dal a lemezen, nagyon hatásos – bár a rengeteg robot-effekt RM hangján nagyon zavaró, és sajnos az egész lemezen végigvonul –, ez tényleg remekül sikerült. Az érzések, a hangok és a szavak is szépen illeszkednek. Az a végtelen szomorúság… 

Tudom, ennél sokkal többet vártatok, de még ez is nehezen ért ki belőlem. Hallgatom, hallgatom, de most valahogy… nem érzem. Teljesen megértem, hogy sokaknak tetszik, hisz a lemeznek van egy nagyon melankolikus, szomorkás hangulata, amit tényleg nehéz előidézni és átadni – ezt elismerem –, valamint a szöveg, annak ellenére, hogy sok helyen hiányolom teljességét, szépen sikerült. A dalokat összeköti ez a különleges hangulat, a vágyódás, az érzelmek hiánya, a gyűlölet és szeretet közti különbség, ami magában is csodás - ami pedig az előző lemezétől való elkülönülést jelenti, hogy ezek a számok inkább a bensőt igyekeznek feltárni a külvilág segítségével (Tokyo, Seoul, hold, stb.), addig az előző dalok a külvilágra reagáltak, többnyire. Ez remek, és jól is van így. Sőt, sok helyen… főleg a Moonchil és az Uhgood szövegén érezni, hogy mélyebbről fakad, persze, ezt érezni. 

Mégis, hiányérzetem van, erősen. 


Olvasgatva az értékeléseket, ezzel teljesen egyedül vagyok, ami többször össze is zavart. Én értelmezem félre a lemezt, a dalokat? Lehetséges. A hangulat remek, igen… és valahogy mégsem… mégsem jött be. Talán majd legközelebb.

Ezt most inkább nem is értékelem. (Úgyis késő van már hozzá.)





Ti mit gondoltok?






Ó igen, még két dolgot akartam mesélni. 


Az egyik, a legendás NCT Dream – Drippin fordítása. Gyerekek, hogy én ott mit éltem át, azt nem hiszitek el. Egy barátnőm kérte, hogy fordítsam le, én pedig, annak ellenére, hogy nem rajongtam kifejezetten az ötletért, természetesen nekiálltam. Hallgattam már a számot, tudtam, hogy nagyon erősen félreérthető szövege van (igen, koreaiul is), de az semmi ahhoz képest, hogy nekem mit kellett átélnem, miközben realizálódott bennem, hogy ezt nekem most le kell fordítani magyarra, és nekünk nincsenek olyan hasonlataink, amik ezt akár a legkisebb mértékben is finomítani tudnák. 


Így pl.: 


전부 다 집어삼킨다, 온통 다 나로 채운다 – szó szerint: „mind le lesz nyelve, az egészet beléd töltöm, csordultig”


Na most ez nálam úgy hangzik: „fogadj magadba mindent, amivel kitöltelek”.


Mikor fordítottam, a második verzió sokkal finomabbnak tűnt, hisz… itt akár érzésekről is lehetne szó, ha nagyon erősen belelátjuk. (Hallottunk már ilyet ártatlanabb daloknál is – „nélküled üres vagyok, te töltesz meg”.) De ahogy már a videón láttam, semmivel sem látszott jobbnak, csak épp az első egy teljesen más szexuális tevékenység jutott eszembe róla… 


Ne tudjátok meg mit éreztem! Alapvetően mint tisztában vagytok vele, semmi bajom, de tényleg az ég egy adta világon semmi bajom a szexuális szövegekkel, ha azok nem promós számok… Itt sem az volt a baj, hiszen a tagok akik szerepet kaptak mind nagykorúak (és nem áltathatjuk magunkat, minden tini tudja miről van szó). A baj inkább azzal volt, hogy a Dream célközönsége kifejezetten a kiskorúak (hisz a tagok is 21 évesen távoznak a bandából). A dallal magával nincs probléma magában, a tagok is nagykorúak, egyedül az SM által meghatározott, kimondott és köztudott célközönséggel. Ha a 127 kapta volna, az más lenne. 


Amivel pedig nekem volt problémám, az, hogy hallgatni még rendben is van… de ezt a szöveget átfordítani a fejeben, minden kétértelmű kifejezésnek finomabb verziót keresni… olyan volt, mintha egy pornófilm forgatókönyvét kellett volna megírnom. Nagyon kínos volt, és egész nap tartott. Komolyan, reggel elkezdtem, majd kínos nevetőgörcsöt kaptam, és csak estére végeztem vele. :D Jééééézusom, még mindig nevetnem kell, ha a szenvedésemre gondolok. :D 


Nem egy vicces sztori, de meg kellett osztanom. 





A másik pedig… ami megdöbbentett: 


Valamelyik nap, kaptam random egy üzenetet, miszerint nem kellene magam reklámozni mások videói alatt. 


Egy percig csak néztem magam elé, és tényleg elkezdtem gondolkodni, miről beszélhet az adott egyén. 


Végül kiderült, hogy (épp ugyanez) a barátnőm, aki nagyon szereti azokat a fordításokat, ahol a felirat a videóra van égetve (ami tök oké, az egyik nem zárja ki a másikat, ugye), majd talált egy kommentet, aminek írója segítséget kért egy jó ideje, mert nem értett valamit a szöveggel kapcsolatban. (Mindegy melyik videó volt.) Na, itt jött képbe a barátnőm, aki belinkelt neki valamit az oldalamról, ami a szöveggel kapcsolatos volt. Ohhó, itt szabadult el a pokol. LOLOLOL NEM AZ ADOTT FORDÍTÓ SZÓLT! (Szerintem nem is tudja, vagy nem vette észre, nem tudom.) 

Inkább nem részletezném, de kitöröltettem vele a kommentjét, és arra kérek mindenkit, ilyet ne csináljon, rendben? :) Minden fordító máshogy tevékenykedik, és ez teljesen rendben is van így! :) Nagyon kedves volt a barátnőmtől amit csinált, tényleg nem akart semmi rosszat (szereti az adott fordítót), de mégis furán sült el a dolog. Ilyet inkább ne. :D Nem csinált még ilyet senki, de inkább ne is, továbbra se. :D 




19 megjegyzés:

  1. Nem tudom miért kell mindenkinek leszólni az itzy-t. Csak debütáltak mit vártál?? Nem értem miért hasonlítana a Wekimekire. Köze sincsen egymáshoz a kettő dalnak. Birom mikor az emberek azt hiszik hogy nagyon értenek a zenéhez.. A Twice meg jobb?? Hogyan??

    És akkor Taemin száma miért jó, ha nem szereted hogy szexről énekelnek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Manami elmondta a véleményét... Miért olyan nehéz ezt egyes embereknek megértenie? Én (is) szeretem a Dalla Dallát, de a Twice debütje jobban volt összerakva. Te szólsz, hogy miért szólja le mindenki az Itzyt, holott te ugyanezt teszed a Twiceal. :) (És nem, nem vagyok Once, csak szimplán tisztelem őket, mert ők már tényleg csináltak valamit.)
      Taeminre meg nem tudok mit mondani. :D

      Törlés
    2. Szia! Először is, Taemin szövege nem érthető annak, aki nem akarja érteni. Egyáltalán nem használ szexuális szavakat. Egy koreai gyerek nem fogja azt kiérteni belőle, hogy "jajj gyere rakjuk össze amink van". Nem is engedték volna egy műsorban se leadni. (Az, hogy a fordítók kiemelik a lényeget, és úgy adját át magyarul, még nem egyenlő azzal, hogy az eredeti nyelven mennyire durva az adott dal. De hidd el, a koreai műsorok úgy blokkolták volna a dalt, hogy híre se marad, ha nyíltan szexről beszélne a szöveg.

      A Dalla Dalla jó szám lett, ahogy mondtam erős debütálás is, nincs vele semmi bajom. LOL Egyszerűen nem jött be. :D Most komolyan nem értem, miből szűrted le, hogy lehúztam őket. Őszintén, kíváncsi vagyok, ezt hol olvastad.

      Szintén: nem azt mondtam, hogy a Twice jobb. Még csak rajongó se vagyok. És a két bandát össze se hasonlítottam, ezt még direkt írtam is. :) A debütálásuk viszont, sokkal jobban sikerült (ismétlem, szerintem), mivel a népesség nagyon nagy rétegét szólította meg, míg ez a debüt leginkább a fiatalabb egyéneknek tetszik. Ez kevesebb pénzt / bevételt jelent. De ez csak egy debüt, nem jelent semmit, később még bármi megeshet.

      ÉS mielőtt belemeséled, nem sajnálom tőlük a sikert. Pusztán nem értettem, hogy lehet, hogy egy ismeretlen banda 50 milliós nézettséget produkál. Marketing Koreában még megy is, de külföldön? (Csak nehogy Kard eset legyen ez is - még ha kétlem is.)

      De persze köszönöm a hozzászólást! :)

      Dóri: <3 Nagyon aranyos vagy! És külön örülök, hogy egyetértünk a vélemények kapcsán. Mindenkinek más, hála Istennek.

      Törlés
  2. Szia! ^^
    Itzy: Hát az biztos, hogy nem erre számítottam. De tetszik. Azt nem mondom, hogy eldobom tőle az agyam, de szerintem jó kis szám lett belőle. A rap mondjuk elüt a tipikus Jyp hangzástól, szóval tényleg lesznek itt változások. (Na, azért azokra is kíváncsi leszek. :D) Viszont szerintem a Want it sokkal jobban sikerült. Számomra simán lehetett volna promós is. Az összehasonlításokra reagálva... Értem is, meg nem is. Egyetértek azzal, hogy a Twicenak jobb debütje volt, (már az albumot is nézve) viszont az Itzy előnyben van, mert ezt a stílust nyugaton sokkal jobban prefelálják, s ettől máris istenek. (mint emlékszem annak idején a Blackpink is, bár az is jobb debüt volt) Az 50 millió egy kicsit... Túlzás talán. Tényleg jó szám, szeretem, de nem érdemel egy héten belül ennyit. (Ez kicsit gonoszan hangzik... )
    Hwasa: Na, ezt nevezem! Eddig is szerettem ezt a nőt, de most teljesen levett a lábamról. A hangszíne valami fenséges, s imádom a magabiztosságát, fura bevallani de őt nézve/hallgatva én is többnek érzem magam. Amit csak egy szimpla fellépéssel nehéz elérni nálam.
    Taemin: Hát. Ez. Hű. Rég zavart össze valaki annyira, hogy azt se tudjam hogyan reagáljak. Rettenetesen vonz, (huh ez kicsit ijesztően hangzik, pedig semmi olyan nincs benne :D) rengetegszer hallgatom, de mégsincs érzem, azt  hogy szeretem. A klip tényleg zseniális. Az albummal szerencsére nincsenek összezavarási gondok. :D Mindegyik szám nagyon jó, még kedvencet se választottam... Örülök, hogy meghallgattam.
    Rm: Nekem ez is bejött. :D De olyasmi szinten mint az Itzy. Szeretem, de azért nem vagyok elájulva tőle. Nekem az everthingoes a kedvencem, hiába csak pár sort ismételget, egyszerűen... Valami megfog a dalban. :D
    Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Örülök, hogy leírtad a véleményed!

      Az Itzy debütálása jól sikerült. A daluk (szerintem) egy erős debütáló dal. (Nem érzem olyan erősnek, mint pl. amilyen egy visszatérő daluk lesz.) Egy rookie bandának látom őket. Nekem nem jött be a dal, de ahogy látom, tényleg nagyon megosztó szám ez. (Olvastm mindenféle véleményt, jót, rosszat, semlegest.) Erős bemutatkozás volt, de nem értettem, és most sem értem, hogy érhetett el 50 milliót egy teljesen ismeretlen banda. Nem csak azért, mert nem láttam még ilyet, hanem azért, mert nem volt semmiféle alapja, hiszen egy dalt sem hallottunk tőlük. Számomra megdöbbentő ez a fajta érdeklődés. Ekkorára nőtt volna a KPOP rajongók száma, ilyen rövid idő alatt? Mennyi ebből a tényleges rajongó, aki fizet is? Mennyiben segíti ez a bandát? (Persze a YT fizet nekik, szóval ez jó.) Tényleg annyira jók, vagy amint elül az érdeklődés, vége? Ez most csak annak szól, hogy JYP banda? A legnagyobb részt... azt hiszem össze vagyok zavarodva, honnan jött ennyi érdeklődő? Ennyire jó a dal, és én vagyok siket? (Lehet.) Másrészt megtévesztő lehet, mert nem tükrözi a koreai nézettséget (persze ott is többnyire jó a fogadtatás), pedig a koreai közönség tartja majd el a bandát. Nem sajnálom tőlük, csak nem értem a helyzetet. Senki még egy számot nem hallott tőlük. Ez az első daluk. Máris 50 millió kattintás? Megdöbbentő, hogy erre szilárd rajongótáborral rendelkező bandák nem képesek.

      Hwasa! EZ VALMI ZSENIÁLIS! Egyszerűen... tényleg egy idolnak való nő. Betölti a színpadot, a kamera imádja, és tehetséges. Tényleg, elismerésem!

      Taemin: Én... én... imádom. Nem tudom megunni. Mindig visszamegyek, és mintha egy új dalt hallgatnék. Hihetetlen. Számomra is, nem is tudom, csábító. (?) Maga a dal, a szöveg, az előadásmód. Nagyon egyszerű, finom, és mégis erőteljes. Áh, nem is tudom. :D Nekem nagyon bejön, tényleg. Az albumnál egyetértünk (kivéve, hogy Shadow <3) :D

      RM: Totálisan megértem miért jön be. Tényleg. Az album és én nem jövünk ki, de ettől még megértem. Nagyon jól összerakott lemez lett, látom én. Érzem, mit akar átadni (és másokhoz ez el is ér), csak valahogy mi nem lettünk barátok. De örülök, hogy neked tetszik! :) :)

      Még egyszer köszönöm a véleményt, és szép estét neked is! :)

      Törlés
  3. Rap Monster számai nem jönnek be?! Nála nincsen aki jobb számokat ír! Te nem bts rajongó vagy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Figyelj, mindenkinek megvan a saját véleménye, ha tudod, hogy nem majd befogadni akkor egyáltalán minek opvasod el a bejegyzést? Ráadásul elég szubjektív, hogy ki szerint ki írja a legjobb számokat. Valamint nem, nem bts rajongó, tiszteli és szereti őket de többször is elmondta már, hogy nem nevezi magát armynak(max sugarmynak :")
      Manami, bocs, hogy helyetted válaszoltam vagy valami, de ez e hozzászólás egyszerűen abszurd.

      Törlés
    2. Szia!

      Szóóóval, állításod szerint; a BTS fanoknak kötelező szeretni mindent, amit egy BTS tag csinál? Érdekes a rajongótáborod dinamikája, ezt meg kell hagynom.

      De nem, nem vagyok rajongó. Szeretem a bandát. Nekochi mindent elmondott! :D

      Nekochi: Ugyan, még meg is köszönöm, hogy válaszoltál helyettem. (Ráadásul milyen pontosan! <3)

      Törlés
  4. Hali, ismét én vagyok! Bocs az előző válaszomban levő hibákért, de siettem :").
    Na most én is szépen elmomdom a véleményem(nem mintha lenne bárki is akit érdekel de nembaj). Szóval kezdjük is:
    ITZY:Őszintén mondom, elsőre úgy voltam vele, hogy MAF ez?!? Tényleg nincs a dal részei között semmi összeköttetés, valamint néhány rész már úgy magában össze vissza van. Aztán meghallgattam még párszor, mert tetszett a tánc, és valahogy megtetszett!Nem mondom, hogy imádom és bármikor megtudnám hallgatni, de azért már nem olyan szörnyű mint volt.Viszont bármennyire is megtetszett, mégsem tufok akár egy részt sem elénekelni belőle, a bőség zavarában egy olyan rész sincs ami tényleg megmaradna az ember fejében. De azt én sem értem miért lett 50M megtekintése 1 hét alatt. Biztos sokan kíváncsiak rájuk, de még ha erről is van szó, és meg is tetszett nekik a dal, hihetetlen hogy ennyire.Szerimtem is főként a big 3 privilégiuma az ami ezt okozta, hogy mindenki azt gondolja ők sz***** a spanyol viaszt de na, akkor sem értem. Mindenesetre kíváncsi vagyok a további tevékenységeikre ennek ellennére is.
    Valamimt ha már itt tartunk JYP-nél. Nem tudom, hogy gondolta ezt, ha sikerül biztos jól megtömi majd a zsebét, de ha nem az hatalmas veszteség lesz. Kicsit azért túlzás ez, mármint sokan nem gondolnak arra, hogy itt nem csak JYP-ről van szó, hanem az idolokról is. Nekik konkrétan később nem lesz nagyon más lehetőségül ha JYP ezt eltolja. Plusz azon kívül, hogy jó pénzfogás nem igen látom értelmét ennek a projektnek.
    Hwasaról nem igazán tudok mit mondani, csak futtából hallottam még a dalt, úgy jól hangzott, majd mindenféleképp meghallgatom.
    Taemin:Te jó ég!! Azt hittem Move-ot nem tudja majd felülmúlni semmi, ám ez most az új kedvencem tőle<3A számnak van egy olyan hangulata amit még azelőtt éreztem, hogy elolvastam volna a szöveget. Taemin tényleg sugározza az erotikát, de egy annyira finom módon amire csak ő képes! Ahogy táncol, ahogy énekel, mimdent áttud adni egy legyintéssel.Meghallgatom majd az albumot is, de szerintem még akkor is a Want lesz a kedvencem :").
    RM:Hú, mit is mondjak? Hatalmas rajongója vagyok a bandának, de attól még lehet véleményem. Mikor bejelentette a mixtape-t nagyon izgatott lettem, ám mikor kijött egy kicsit csalódott voltam. Van pár dal amit igazán szeretek(Forever rain, Seoul, Tokyo, Moonchild) de többre nem is nagyon emlékszem. Ez nagyon fáj, mert legbelül szeretném, hogy tettszen, mert tudomnmennyit dolgozott rajta, de egyszerűen nem megy. Ettől függetlenül még azok a dalok is amik nem nagyon maradtak meg, bevallom vannak bennül frappáns megoldások meg minden de attól még nem tudom jobban szeretni őket. Ettől függetlenül RM még mimdig ott van a legjobb dalszerzők/szövegírók között, számomra, ez szimplán nem jött be annyira, ennyi.
    Köszönöm a bejegyzést,mindig szeretem hallani a véleményed a dolgokról:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Ne viccelj, engem mindig érdekel a véleményed, imádom olvasni őket. :)

      Itzy: Még mindig küzdök vele, de az élőket nagyon szertem, valahogy ott ragyognak igazán (?). A tánc is jól sikerült (meg szerintem jól is csinálják). Én is kiváncsi leszek rájuk, mert a hangjuk is tetszik (van egy lány, akinek érdekes a hangszíne - sajnos neveket még nem tudok), és a színpadi megjelenésük is ígéretes. :)
      Így van! Beszedi a sok pénzt, igen. De hogy ezzel milyen károkat okoz, azt még csak a jövő mondja meg...

      Taemin: Egyetértek, zseniális lett! Ő maga pedig, mintha erre született volna. És nem is az (ahogy te is mondod), hogy vetkőzik, vagy vergődik a színpadon, szimplán... ennyire jó erre a szerepre. Örülök, hogy ezt felismerték, és ezen a vonalon indult el a karrierje, mert zseniáis! Remélem a többi szám is tetszeni fog. :)

      RM: Ugye? Most attól, hogy szeretsz egy bandát... még van füled, és saját ízlésed... WTF. :D Én is valahogy úgy vagyok vele mint te, nem nagyon emlékszem a dalokra. Nemrég hallgattam meg újra a lemezt (mikor írtam az értékelést), de már most nem tudom tisztán felidézni őket. Ami sajnos baj. :/ Ez persze nem von le a dalok értékéből, mert nem, de valahogy ez most nem sikerült.

      És igen, RM továbbra is nagyon tehetséges, ezt nem is lehet kétségbe vonni! :)

      Én köszönöm, hogy elmondtad a véleményed, nagyon érdekes volt! (Imádom olvasni, de minden túlzás nélkül!) És ne kérj bocsánatot, tőlem aztán pláne ne, folyton elgépelek mindent. :D

      Szép Napot neked! <3

      Törlés
  5. Hát, nem hallgattam meg az összes számot, de azért jövök én os megmondani a tutit :D
    Itzy: nem vagy egyedül, nekem se lett a kedvencem a Dalla dalla :D Nem utálom, de úgy nem maradt meg nagyon, pedig én pont kezdtem volna örülni, hogy lesz végre egy újabb jó dal :/
    Hwasa: hajjaj, de megörültem, amikor láttam a teasert! :) A szám nagyon tetszik, jól megragadt a fejemben :D Hwasa meg egyértelműen zseniális <3
    Dreamcatcher: na jó, őszintén, először a címe miatt néztem meg. Mármint, nem igazán tudtam komolyan venni a nagy, nyomtatott betűs PIRI címet :D egyébként meg a Twit mellett ez is nagy kedvenc lett, bár tény, hogy a What-ot nem múlja felül.
    Taemin: nos, kb 15 másodpercet néztem belőle, aztán a saját érdekemben kikapcsoltam (kicsit kényelmetlen volt nézni, miközben két bátyám is ott lézengett körülöttem :D) egyébként amit hallottam, nem volt rossz, ha nem felejtem el, valamikor meg is hallgatom :D
    RM: izé... neki mikor jött ki a mixtape-je? Nem is hallottam róla...😅
    Egyébként, hallottad már V-től a Scenery-t? Nem emlékszem, hogy írtál-e róla. Mindegy, lényeg, hogy nem néztem utána, hogy biztosan ő írta ezt a zenét, de ha igen, akkor többször kéne írnia. :D a 4 o'clock is, meg ez is hihetetlenül szép és nyugtató lett szerintem :)
    Örülök, hogy mostanában van időd újra írni :) Köszönöm a bejegyzést :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! :)
    Örülök, hogy elmondtad a véleményed! :D

    Itzy: Itt akkor egyetértünk. Jó dal, meg szerintem érdekes debüt is lett, de ezek szerint tényleg megosztó. Vagy szereti az ember, vagy nem annyira. Nem baj, majd legközelebb kapunk valami mást. :D

    Hwasa: Ez a nő tényleg zseniális!
    DC: MÉG EGY EMBER AKI SZERETI A WHAT C. DC SZÁMOT? Hát ez hihetelen, én magamon kívül nem ismertem még iylen embert. :D A Piri is jó lett, csak egy picit, örülnék, ha picit változtatnának a szövegen. :D

    Ó, míg nem mondtad, nem hallottam V számát, de most... ezek remek dalok lettek! Jó ég, tényleg gyönyörűre sikerültek. Ha tényleg ő szerezte őket, az wow! Köszönöm, hogy szóltál róluk! O.O

    Én köszönöm, hogy itt jártál, és elmondtad a véleményed, nagyon jó volt olvasni! :)

    Szép napot Neked! :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A What a csengőhangom is ;P Egyébként tényleg nagyon vicces volt így, tömörítve látni a dalszövegeket :D
      Örülök, hogy neked is tetszik a Scenery <3 nekem nagyon tetszenek, meg lehet hogy kicsit mókásan hangzik, de nekem mindkettőről valahogy a kék szín jut eszembe :D nem tudom, miért, de szerintem mindkét dalnak kék 'színe' van 😂
      Szép napot :)

      Törlés
  7. Szia!
    Először is szeretném elmondani, hogy mindig élvezet olvasni a bejegyzéseidet, köszönet értük!
    Most pedig beszéljünk a bandákról!

    Itzy:
    Talán furcsa, de én utálom ezt a dalt. Őszintén, eddig jyp egyetlen lánybandája sem jött be. A cukiskodó twicetól kivagyok. Tudom bennem van a hiba, hiszen ez maga a kpop szerves része, de egyszerűen nem bírom nézni, ahogyan felnőtt nők debilen viselkednek, akár egy 6 éves óvodás.
    Ez a banda még elment volna, de olyan érzésem van a dal hallgatása közben,mintha az egész zene darabokra akarna esni.
    Az 50 milliós nézettséget durván soknak tartom. Ez nagy valószínűséggel a 3 nagy előnye, miatt van. A kpop tábor az utóbbi időkben nagy megnövekedett és a "legmainstreamebb" cégek kapták a legtöbb friss fant szerintem. A yt kommentek olvasgatása közben (ez egy perverzíóm :D) nagyon ki tudtam szűrni, hogy a legtöbben azt se tudják mi az a kpop. Szerintem ez az érdeklődés el fog ülni. A fehér embernek a gyomra egy idő után nem fogja bevenni a kpopot. (Bár ne lenne igazam) A bts robbant, a blackpink éppen az amerikai debütállását csinálja és ha jól tudom a got7 és a monstax már túl egy egy debütön. Ez egy idő után sok lesz. :/ Úgy vagyok vele, hogy minden csoda 3 napig tart. A bts előtt is volt egy ilyen hullám, aztán elült, most megint jött egy.
    Egyébként ez a siker szerintem a lányokra óriási nyomást helyez. Nem lennék a helyükben. (Na jó hazudok, lehet kipróbálnám. :D)

    Hwasa:
    Ez a nő egy zseni! A mamamoo az egyik kedvenc bandám és Hwasa az egyik hozzám legközelebb álló tag volt mindig is. Imádom, hogy áthágja a koreai sztereotípiákat és ki meri mondani amit gondol, de ezt mind úgy teszi, hogy nem lesz tőle "olcsó nőcske". Egyszerűen látszik, hogy ez ő és sugárzik belőle a woman power!(Nem túltolva azt.) Imádom! A dal üteme és a szöveg pedig egyszerűen zseniális! Bár a képi világa nekem sem nyerte el a tetszésemet. Kivéve a sárga ruhás, trónos részt. Az fergeteges volt!

    Taemin:
    Ez a pasi isten áldása! Bár én személy szerint prűdségnek tartom, amikor valaki ódzkodik a szexuális töltetű daloktól,(Nem sértésnek szánom. Remélem nem veszed annak.) de elismerem, hogy ez a fajta rejtett szexualitás, sokkal izgalmasabb, mint a nyílt szavakkal való önkofejezés. A képi világ, a hangzás, egyszerűen tökéletes. Nem tudok mibe belekötni.

    Egyébként ha jól láttam pont ma tért vissza a monsta x. Kíváncsi leszek a véleményedre majd!

    Szép estét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Örülök, hogy itt voltál, elolvastad a bejegyzész és még a véleményed is elmondtad! Nagyon érdekes volt! :) :)

      Itzy: Nem, nem furcsa, megértem. Így van, nyugati emberként nehéz átérezni az "aegyo kultúrát", ami sajnos az egész társadalomban nagyon jellemző. Ez soha nem fog megváltozni, de teljesen megértem, hogy miért nem tudod elviselni, ez a mi szokásainknak teljesen ellent mond. Érthető, hogy nem szívesen nézi az ember, ha felnőttek gyerekként viselkednek.

      Teljesen egyetértek, a világ nyugati részének nincs szüksége a kpop-ra. Amerika (mert mi más :D) még a saját identitásával is barátkozik, így nem csak zenei alapon taszítják a "betolakodókat". Na meg igen, sokan nem tudják lenyelni a kpop dalokat, plusz az angol embereket nagyon zavarja, hogy nem értik a dalszöveget. Meg szimplán... van saját zenéjük, szóval.

      Hwasa: Egyetértünk! :) Tényleg, annyira nagyon magabiztosnak tűnik, hogy hihetetlen, erre komolyan büszkének kell lenni! :)

      Taemin: Hihetetlen a férfi!
      Neeem, dehogy veszem sértésnek, mivel nem tudom magamra venni, mert személy szerint nincs bajom vele. :D A bajom a dalok milyenségével van, és azzal, kinek szánják, ki fogja hallgatni. Mondjuk, megértem azt is, ha ezt nem szereti valaki, meg azt is, ha szereti. :) De értem mit akarsz mondani! :) Itt valóban, én se tudnék belekötni semmibe, minden remekül sikerült. Nem tudom, melyik sikerült jobban, a Move vagy ez. A klip egyértelmű, de a zene... hm. Mindegyik nagyon jó. Remek, hogy ennyire bejött a srácnak ez szexi vonal, mert tényleg, mintha erre született volna! Hát, igen!

      Na, arra a véleményezésre én is kíváncsi leszek, őszintén megmondva. :D

      Még egyszer köszönöm, hogy elmondtad a véleményed, nagyon jó volt olvasni! :) Szép estét neked is! :)

      Törlés
  8. Szia!
    Itzy: Nem igazán erre számítottam, ha őszinte akarok lenni, csalódtam is kicsit. Mondjuk nem kellett volna, hogy elvárásaim legyenek, hisz még kezdők csak, de Chae miatt kíváncsi voltam. (Meg már Yejit is láttam a Fan-ban.) A szöveg és a klipp is jóra sikerült, de a dal... Olyan darabos az egész, ezernyi stílussal keverve, a rap elüt a zene stílusától, az átvezető vokál se illeszkedik semmihez, tényleg a refrén az egyetlen dolog ami ment a helyzeten. Az egy dalon én is eléggé meglepődtem. Azért egy debütnél, ahol a ráadásul a cég ezret is tudna készítettni a pénzéből, ennyivel kiszúrni a szemünket... A Want it nekem feleannyira se jön be mint a Dalla Dalla, az egész csak összefolyik valami beszélgetéssé, kiabálássá meg sikoltozássá. Az ötven millió miatt még én is pislogok egy kicsit, de nem kívánom ám el tőlük a sikert. :D Viszont az elő fellépés tényleg jó volt. (Szerintem is jobb volt a Twice bemutatkozása, sőt (hogy ne objektívan is szubjektívan is valljak) azt a debütöt én szerettem! Candy Boy♡)
    Dreamcatcher: Ez jobb lett, mint amire számítottam, bár nem a kedvencem. A fuvola nagyon tetszik, igazán ötletes. De hát a szöveg, az egy picit tényleg egyforma már, rájuk férne ilyen téren is az újítás. And there was no left! Á, imádom ezt a számot, a mondanivalót, a bódult-fáradt hangulatot... Viszont általánosságban kicsit csalódott vagyok, ugyanis az előző albumukról minden dalt szerettem (Wonderland ♡), de itt másra nem igazán kaptam fel a fejem.
    Hwasa: Ó, ez annyira jó lett, viszont nem tudok sokat beszélni. Ez a nő csodálatos, egyáltalán nem értem, miért kell mindenkinek támadnia őt mostanában, engem minden dalával, előadásával lenyűgöz. Na meg külön pont a szövegért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik ez a karakterlimit nem igazán szeret.
      Taemin: A SZENTSÉGIT. S ez volt a legnormálisabb reakcióm. *megy a sarokba sírni a hülye elfanolodása miatt* Zseniális. Őszintén szólva nekem jobban tetszik mint a Move, pedig aztán az a szám se volt semmi. Az mondjuk igaz, hogy nekem igazán csak az ilyen finom, rejtett szexi vonal jön be. (Bár mondjuk az is kérdéses, hol húzódik ez a határ, sokat számít számomra milyen szavak vannak megválogatva, mennyire erős hozzá a zene. Mondjuk az Nct Limitless szériájával se volt bajom [egy kis tárgyalás után magammal] szóval lehet, nem is jól fejezem ki magam. :D Na mindegy, inkább lapozok.) Azzal teljesen egyetértek, hogy ennek a fiúnak (fenéket fiúnak, 26 éves :D) ez a stílus ijesztő mennyire jól áll. Azon kevesek közé tartozik, akit szívesen nézek táncolni (mert leköt, s akkor is érdekes, harmonikus, ha nem töri szét a próbatermet nyolcezerrel ugrálással, meg ki tudja milyen tombolással, egyáltalán nem értek a tánchoz :D) s egyetlen mozdulatával, tekintetével eléri, hogy a lábujjamig piruljak. (Na igen, most kell elbújnom. :D De hát na, nem is kéne részleteznem, Taeminről van szó. :D) Tehát (végre jön a lényeg) imádom a zenét, a klippet, a hangját, mindent. Az album pedig még nagyobb hallgatásra, s erősebb szívdobogásra ítélt. Oda vagyok az első hangtól az utolsóig minden egyes dalon, egyszerűen csak... Csodás az egész, ahogy van. Kedvencem talán nekem is a Shadow, de ez még kérdéses, mert túlságosan szeretem az összeset, hogy ilyen könnyedén és magabiztossan válasszak.
      Infinite: Ez a szám olyan... Semmilyen számomra. Pedig amint meghallattom, hogy új dalt kapunk, teljesen a plafonon voltam az izgatottságtól. Nekem is az az érzésem, hogy nagyon hasonlít egy egyszerű kis Ost-ra, ami miatt elég szomorú vagyok, mert az előző daluk csodás volt.
      Rm: Hé, nem vagyok egyedül. Te vagy az első ember, akinek egyezik a véleménye az enyémmel. :D Pedig elég sok emberrel beszéltem róla meg reakciókat is olvastam. Az tetszik, hogy érzik az egész lemezen, hogy őszintébb, bensőségesebb, mint az elődje volt, de mégis könnyen ellaposodik számomra, pedig mennyire szeretném szeretni... Remélem legközelebb át tudnak majd jönni az érzelmek.
      Dream - hú, én már elmondtam a videó alatt a sokkomat, szóval most csak szépen magamhoz veszek kétszáz üveg vizet...
      Egyébként már én is linkeltem videód máshová, de az nem egy másik fordító volt, csak valakinek szimplán nem jött át a Ddu-du ddu-du szövege, s gondoltam ,,segítek" neki. >< Remélem nem baj. (Jókor kérdezem meg, hat hónap után.)
      Egyébként múlt (előtti) héten egy Onf comeback volt, gondolom azért nem hallottad, mert nem nagyon reklámozzák.
      Szép estét!

      Törlés
    2. Szia! :) Örülök, hogy leírtad a véleményed. :)

      Itzy: Úgy látszik, most teljesen egyetértünk! A sikert én se sajnálom tőlük, csak nem tudom ez mit jelent számomra. A Twice debütöt én is szerettem, (szerintem) az egyik legjobb dalukkal jöttek ki (mondjuk a TT a kedvencem, utána meg a Likey, és aztán az debüt szám :D), és az a mini album (szintén szerintem) a legjobb lemezük. És igen, Candy Boy! <3

      DC: Itt is teljesen egyetértünk! De talán legközelebb jobb lesz az album. :/

      Hwasa: Támadják? Én erről nem hallottam, hála Istennek. Fogalmam sincs, mi lehet erre az ok - de most utána fogok olvasni! Remek dal lett, és a szöveg még jobb, remélem kapunk még valami ehhez hasonlót.

      Taemin: Zseniális. Még mindig imádom, szerintem az év legjobbjai közé fog tartozni, de tényleg. És igen, nagyon jól áll neki, komolyan, ha mást nem is, ezt nagyon eltalálta az SM. Örülök, hogy engedik neki, hogy ezen a vonalon maradjon (ok, hülyék is lennének, ha változásra kényszerítenék őket). Ah a Shadow, Istenem, imádom, még mindig. Annyira nagyon szeretem. >.<

      Infinite: Szomorú vagyok, de tényleg. Pedig végre (holott Sungkyu hangját is imádom) Woohyun is annyi részt kapott... De... nem...

      RM: TELJESEN EGYETÉRTEK. Örülök, hogy nem vagyok egyedül!

      Dream: jaj... még mindig fáj. :D

      Nem, ne viccelj, ezzel semmi baj! Csak a helyzet nagyon kínos volt, mert hát mind a ketten fordítunk, és úgy jött ki a dolog, mintha a másik fordító nem lenne jó, vagy ilyesmi. Amit csináltál, azzal semmi baj nincs, tényleg! :) Csak nyugodtan! :)

      Hé, ennek utána is nézek! Köszönöm! :D

      Még egyszer köszönöm a véleményt, nagyon jó volt olvasni! :) Ó, nézem is a visszatérést. :)

      Szép estét! <3

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...