MAMA 2018 - Nyertesek, botrány, vélemény




Sziasztok! Ma beszélek egy kicsit a nemrég megtartott MAMA díjátadóról. Idén volt aztán itt minden... Komolyan, csak tátottam a szám néha. Na de essünk is neki!



Először felsorolom a jelölteket, és aláhúzással jelzem kik nyertek - akinek pedig én adtam volna a díjtat, azokat sárgával kiemelem, ahogy azt szoktam is minden évben.


Az év előadója

BTS
Blackpink
Twice
Wanna One
Mamamoo

Ezzel nem tudok vitatkozni.

Az év dala

Twice – "What Is Love?"
Black Pink – "Ddu-Du Ddu-Du"
Mamamoo – "Starry Night"
iKon – "Love Scenario"
BTS – "Fake Love"

Ezzel már inkább. Nyilvánvaló volt, hogy az iKON nem nyeri meg a díjat, mégis úgy hiszem, ezúttal megérdemelte volna, még ha nekem nem is kedvencem (én a Killing Me-t sokkal jobban szeretem). Koreában óriási felhajtás volt a Love Scenario miatt, rengetegen szeretik (még külföldön is)... de megértem mondjuk, ez is olyan "egyhangú" (és most ezt a lehető legjobb értelemben), mint pl. anno a Growl volt. Könnyen belemászik az ember fülébe, és nagyon nehezen távozik. 

Az év albuma

BTS – Love Yourself: Tear
Twice – What Is Love?
Wanna One – 0+1=1 (I Promise You)
Red Velvet – The Perfect Red Velvet
Seventeen – You Make My Day

Sajnálom...

Az év nemzetközi előadója

BTS
Mamamoo
Twice
Wanna One
Got7
Black Pink
Seventeen
NCT 127
NU'EST W
Monsta X

Egyetértek. Ebben a kategóriában nagyon... hm, senki se lehet a BTS vetélytársa. (Egyelőre, és valószínűleg örökre. Tekintve, hogy jelenleg is úgy kezelik a BTS-t Amerikában is, mint valami cirkuszi látványosságot... s nem tudom a felhajtás meddig tart. Tartson soká, persze - de nem hiszem, hogy egynél több fellépőre kíváncsiak lesznek a "fehér emberek".)

Legjobb fiú banda

Wanna One
Got7
NCT 127
NU'EST W
Seventeen
BTS


Sajnálom, de jelenleg az a banda aki maga szerzi a zenéjét, a szövegét, és ennyire jó is benne... Nem vagyok BTS rajongó, de rájuk kell voksolnom. (A szívem mélyen vérzik az NCT miatt.) Gyerekek, idén csak egy lemezük több mint 2 millió példányban kelt el. Nézzetek utána, hogy hány bandának sikerült ez VALAHA. Lehet itt kedveskedni, meg minden, de... 

Legjobb lány banda

Twice
Black Pink
Red Velvet
Mamamoo
Momoland
GFriend

Jelenleg, és főleg ebben az évben a RV a választottam. Most komolyan. Szeretem a legtöbb bandát, de akkor is a RV-re kell szavaznom, főleg azért is, mert bármilyen stílussal rukkolnak is elő, egyszerűen zseniálisat alkotnak, legyen az szexi vagy aranyos, esetleg érzelmes. Édes mindegy, mindenben ott vannak. A többieket is kedvelem (a Momoland mondjuk nem tudom mit keres itt... és most nem k.csögségből, de... mitől lennének ők a legjobb banda (?!)), de idén...

Legjobb férfi előadó

Roy Kim
Dean
Park Hyo-shin
Zico
Hwang Chi-yeul

Legjobb női előadó

Sunmi
IU
Chungha
Taeyeon
Heize

Még csak jelölve sincs, akit látni szeretnék. De persze megértem, nem a populáris oldalt képviseli. Taeyeon pedig... jókor jelölik, mikor kb semmit se csinált ebben az évben. Bezzeg mikor nyernie kellett volna...! Sunmi, még a kopi-botránya mellett is megérdemli (még ha haragszom is az ilyenekért, nagyon), imádják, jó zenékkel jön ki, és csodás a színpadon. 

Legjobb táncos előadás (férfi)

Seventeen – "Oh My!"
BTS – "Fake Love"
Wanna One – "Boomerang"
Got7 – "Lullaby"
Monsta X – "Shoot Out"
Pentagon – "Shine"

A jelöltek közül nekem a Shine tetszett a legjobban, elszórakoztatott. (Ettől még a 17 koreója is nagyon jó volt, megérdemelte a díjat szerintem.) De az igazság az, hogy itt sincs még csak jelölve sem aki szerintem legjobban megérdemli a díjat. Tudom, hogy meg fogtok ölni, de csendesen megsúgom: 



NCT NCT NCT NCT NCT NCT NCT NCT NCT NCT NCT 

NCT NCT NCT NCT NCT  

!NCT!



Legjobb táncos előadás (női)

Twice – "What Is Love?"
Black Pink – "Ddu-Du Ddu-Du"
Red Velvet – "Bad Boy"
AOA – "Bingle Bangle"
Lovelyz – "That Day"
Oh My Girl – "Secret Garden"

A Twice is jó volt, de kicsit "hasonló" az előző megjelenésekhez. Aranyos mozdulatok, majd a refrénben egy jellegzetes karmozdulat. Ez tök jó, ne értsetek félre, édesek a lányok, tőlem vihetik a díjat, a jelöltek közül viszont nekem a BB tetszett a legjobban (a WIL csak kicsivel maradt le). Amúgy pedig, akinek a díjat adtam volna:




Legjobb táncos előadás (szóló)

Chungha – "Roller Coaster"
Sunmi – "Siren"
Seungri – "1, 2, 3!"
Hyuna – "Lip & Hip"
Hyolyn – "Dally (feat. GRAY)"

A nyertesem: 




Legjobb énekes előadás (szóló)

Heize – "Didn't Know Me"
Roy Kim – "Only Then"
Park Hyo-shin – "Sound of Winter"
Im Chang-jung – "There Has Never Been A Day I Haven't Loved You"
Jung Seung-hwan – "The Snowman"

Itt nem tudok mire szavazni...

Legjobb énekes előadás (banda)

iKon – "Love Scenario"
Mamamoo – "Starry Night"
BtoB – "Only One For Me"
MeloMance – "Tale"
Bolbbalgan4 – "Travel"

Nekem ez egész egyértelmű. Akkor is, ha a bal fülem és Junhoe hangja boldog és kiegyensúlyozott házastársi viszonyt is folytatnak. Küldjeteksegítségetvalamibajvanvelem.


Legjobb albanda

Wanna One – Triple Position – "Kangaroo"
Exo-CBX – "Blooming Day"
Gugudan SEMINA – "SEMINA"
Seventeen – BSS – "Just Do It"
Girls' Generation – Oh!GG – "Lil' Touch"

Az SNSD mit keres itt? Most komolyan kérdezem.

Legjobb új előadó (férfi)

Stray Kids
Haon
Kim Dong-han
The Boyz
Vinxen
Hyeongseop X Euiwoong

Egyetértek. Teljes fülszélességgel. 

Legjobb új előadó (női)

Iz One
Nature
GWSN
(G)I-dle
Loona
Fromis 9

Minő meglepetés! Az Mnet bandája nyerte meg az Mnet díját? Különös lett volna másképp, nem? Amúgy ne vegyetek komolyan, a lányok nagyon édesek, és én is bele-bele néztem a műsorba néha (nagyon néha), Semmi bajom velük, tényleg. De egyébként én a (G) IDLE-nak adnám a díjat. Meg is mondom miért. Nekem egyelőre összeszedettebbnek tűnnek, egységes koncepcióval, érdekes megjelenéssel, és meglepő tehetséggel + több visszatéréssel. (Amíg a Cube el nem cseszi őket. Mert el fogja.) A baj annyi, hogy a Loona-t szeretem, és követem elég rég... Jaj, nem tudom... szeretném a Loona-ra adni a voksom, de a debüt nem tetszett annyira, mint az előtte megjelent dalok. 

Legjobb betétdal




Seventeen – "A-Teen" (A-Teen) 
NU'EST W – "And I" (Mr. Sunshine)
Roy Kim – "No Longer Mine" (Familiar Wife)
Park Hyo Shin – "The Day" (Mr. Sunshine)
Paul Kim – "Every Day, Every Moment" (Should We Kiss First?)

Ehhez így, most... nem tudok mit hozzáfűzni. (Amúgy meg nem nézek már drámákat, így nehéz lenne okoskodnom.)

Legjobb együttes előadás

Hyukoh – "Love Ya!"
Day6 – "Shoot Me"
F.T. Island – "Summer Night's Dream"
Guckkasten – "Stranger"
Kiha and the Faces – "Cho Shim"

Itt... itt most mondanom kéne valamit? DÉJSIKSZÜINDÖHÁUSZ! Wonpilt pedig fel fogom jelenteni módszeres zaklatásért. Kétszer majdnem infarktust kaptam miatta. 

Legjobb klip

BTS – "Idol" 
Wanna One – "Beautiful" 
Twice – "What Is Love?" 
Black Pink – "Ddu-Du Ddu-Du" 
Shinee – "Good Evening" 

Bár szeretem az Idolt, most ezt a Twice-nak adnám. Nagyon szórakoztató volt a klipjük. 


Legjobb hiphop& urban

Zico – "Soulmate (feat. IU)"
Dean – "Instagram"
Jay Park – "Soju"
Crush – "Bittersweet"
Heize – "Jenga"


Különeleges díjak: 


MNET (en keresztül szavazott) rajongók kedvence:

(10 kedvenc / legjobb banda)

Mamamoo
Twice
Wanna One
BTS
Got7
Black Pink
Seventeen
NCT 127
NU'EST W
Monsta X

Egyetértek, mondjuk. De ehhez nehéz lenne bármit is hozzáfűzni, itt lehetnénk estig, ha a kedvenceim mind felsorolnám. Nagyjából okés vagyok a listával kapcsolatban. 


MNET (en keresztül szavazott) nemzetközi rajongók kedvence

BTS – "Fake Love"
Wanna One – "Beautiful"
Monsta X – "Dramarama"
JBJ – "My Flower"
Got7 – "Look"
Got7 – "Lullaby"
Exo-CBX – "Blooming Day"
Seventeen – "Oh My!"
Stray Kids – "My Pace"

Hát, ha ők mondják, akkor biztosan. Én innen szeretek konkrétan... őő, két és fél számot.


Kedvenc klip: 

BTS – "Idol"
Twice – "What Is Love?"
Wanna One – "Beautiful"

Kedvenc legjobb hangú előadó: 

Mamamoo
iKon
BtoB

Egyetértek.

Kedvenc táncos előadó (férfi):

BTS
Got7
Wanna One

Kedvenc táncos előadó (női):

Twice
Black Pink
Red Velvet

Egyik sem, h őszinte legyek. De ha választani kell, akkor a WIL táncát nagyon aranyosnak találom.


Innentől nem találtam jelölteket, csak díjazottakat. (Kivéve talán... 2 helyen?)


Legjobb következő (sztár): (G)IDLE
Legjobb producer: Pdogg (BTS)
Legjobb koreográfus: Son Sungdeuk (BTS)
Legjobb művészi rendező: MU:E (BTS)
Legjobb rendező: Bang Shihyuk (BTS)
Legjobb stílus: Monsta X
Legjobb új előadó: IZ ONE
Legnépszerűbb banda: Got7
Legjobb ázsiai stílus: BTS
Az év felfedezettje: Momoland


Miért érzem úgy, hogy az idei MAMA díjátadón két banda kapott csak díjat? Mármint... azért kicsit sok itt a BTS győzelem, ha nem sértek meg senkit. Most komolyan, még a mellékes díjakat is konkrétan ők kapták meg...? Ezt így... ki gondolta komolyan? Értem én, balhé van, meg miden, de ez egy picit azért sok ám. Örülök én (tudjátok, hogy így van) a fiúk sikerének, de ez azért túlzás.

Legjobb producer? Legyen. De legjobb koreográfus? Ne haragudjatok BTS rajongók, de annyira azért nem volt jó se az IDOL se a Fake Love tánca.



Mi a francról beszélünk, emberek?

De őszintén.

Legnépszerűbb együttes a Got7? Felőlem lehetne így, semmi baj a srácokkal,  de sajnos ezt kétlem, főleg az idén. 

Legjobb stílussal a Monsta X rendelkezik? Hát ilyenen soha nem szoktam gondolkodni, de legyen. (Zenei díjátadón k.va fontos volt ez.)

Legjobb új előadó: IZ*ONE Ez érthető.

Az év felfedezettje: Momoland. Bárhogy dühít is, valóban. Bár úgy nevezném ezt, hogy az év felkapottja.



Magáról a műsorról! Hm, egyszerűen nevetséges ez a sok nap. Könyörgöm, még egy este is r.hadt unalmas, nem hogy több...! Már hosszú évek óta nézem, de nem mondanám, hogy izgalmasabb lett a felhozatal.

A fellépések okésak voltak, és a BTS koncert is jól sikerült. (lol)

Egy két megjegyzésem lenne azért. 

A (G) IDLE LATATA fellépés botrányos volt. Én azt hittem, kirántok valakit a képernyőről. Nem elég, hogy a debüt klipben ki kellett emelni a Soyeon-t, de itt is... komolyan, mintha a banda nem is a (G) IDLE lenne, hanem Soyeon és az egyforma ruhás csicskái. Meg az egész színpadi elrendezés is, áh. Fú, nagyon dühös voltam.

Még mindig k.va dühös vagyok a Cube-ra, amiért az IZ*ONE-nak adta a La Vie en Rose c. számot. Ekkora hatökör barmokat nem sokszor hordott még a hátán a föld. Ahelyett, hogy a saját bandáját támogatná, egy olyannak adja a tuti sikert kaszáló dalt, amiből neki nem lesz hosszú távon egy forintja se. Igen, ezaz, gratulálok. Gy.kerek. | Amúgy a lányok jók voltak. :) 

A másik pedig, a BTS vallomás, miszerint; a banda sokat agyalt azon, hogy fel kellene-e oszlaniuk. Totálisan megértem, hogy miről beszélnek. Akkora, de akkora nyomás nehezedik rájuk, hogy azt elképzelni is lehetetlen. Mindenki az egekig magasztalja őket, de olyan pontokon is, ahol nem biztos, hogy megérdemlik, és ez borzasztó lehet. Képzeljétek csak el:


Végre felértek az áhított hegy tetejére, ám csak később derült ki, hogy odafenn ugyanúgy folytatni kellene a műsort, annak tudatában, milyen iszonyat nagyot lehet esni ebből a magasságból... 

Teljesen megértem a félelmüket. Itt a legkönnyebb csalódást okozni. És azzal, hogy minden oldalról, csak istenítik őket, nem kapnak segítséget. Ők is emberek, fognak tévedni, fognak csalódást okozni. Csak az ő pozíciójukban ez végzetes is lehet. 



Most pedig a balhéról. Sokan emlegették, hogy miért is volt annyira unalmas a MAMA. Mert ugye az SM és a YG bojkottálta az idei műsort. Pontosabban, a YG kezdte az egészet, az SM pedig idén csatlakozott. 

Igen, egyet kell értenem. Emiatt is volt unalmas (na meg azért, mert olyan sokáig húzzák már a semmit, hogy a középsulis ballagásokon eldadogott igazgatói beszéd is DOOM DADA rapnek tűnik mellette. Mert azért nem ártott volna, ha egy kicsit változatosabb fellépőgárda szórakoztatja a megjelenteket, meg azt az elhanyagolható milliós nézőközönséget, aki képernyők mögül figyelte az eseményeket. 

Na most akkor a lényeg. Láttam egy csomó bejegyzést, mert érthető módon, a kpop rajongók felhájpolták az egész jelenséget, hiszen azért mégis nagy dolog, hogy két óriási cég is bemutat az Mnet-nek. "Mert hát ugye a MAMA nem igazságos, a jelöltek nem mindig érdemlik meg a jelöléseket, a nyertesek pedig szintén megkérdőjelezhetőek. És ugye ez ellen küzd most a két cég." 

Közben én: 


Ahhhaaa, értem. Elmondanám akkor, hogy tíz éves aktív rajongói státuszom alatt megértem már pár MAMA átadót, és nem titok; a MAMA mindig is kérdéses hozzáállást tanusított az egész hercehurcával kapcsolatban. 

A különbség pusztán csak annyi, hogy pár éve még az SM-nek és a YG-nek csalták el a díjakat - most pedig nem

Érdekes, pár éve még egyik nagy cégnek se volt baja a csalással, de mikor nem ők kapják a díjakat, hirtelen mindenki erkölcscsősz lesz. Aranyos. Ebben nem sok hősiességet látok, de jól eladható, annyi igaz.

Tudjátok jól, hogy nagyon sokszor a cégek oldalán állok, még az előadókkal szemben is (kövezzetek csak) - még az EXO kilépésekkel kapcsolatban is az SM oldalán álltam -, de ez egy kicsit nevetségesnek tűnik. A régi pénzcsúsztatásos balhék persze ilyenkor mind feledésbe merülnek, értem. Hát, akkor... oké.  

Na... akkor erről ennyit. Nem akarom tovább feszegetni a dolgot, mert így is kicsapom a biztosítékot sokaknál. Sajnálom, de ezúttal nem a cégek oldalán állok... 

DE! MINDEZ AZ ÉN SZEMÉLYES VÉLEMÉNYEM, NEM KELL VELE EGYETÉRTENI, SŐT, AZ ELLENTÉTES VÉLEMÉNYEKET IS SZÍVESEN FOGADOM. :) 


Ennyi lenne mára. :) 

Nektek mi a véleményetek? Néztétek az átadót? Kikre szavaztatok (volna)? 


14 megjegyzés:

  1. Év előadója: yep, a BTS lehet itt csak a nyertes, bár szerintem a Blackpinknek is lett volna esélye

    Év dala: itt nem tudok dönteni. A Twice dala aranyos, ahogy a Blackpinké is. A Starry Night nagyon kellemes hangzású, inkádd ez. Az Ikonnak ez a dala nem jött be inkább a Killing Me (oh te, valahányszor meghallom vagy fél napig csak ez megy a fejemben!). Csoda, hogy nem a BTS nyert...

    Év albuma: nem szoktam albumokat hallgatni, a BTS egyik albuma se jött be eddig

    Év nemzetközi előadója: sajnos én is egyetértek. Már a csapból is ők folynak.

    Legjobb fiú banda: b***h, az NCt127 miért nem nyert? Annyira nagy szerelmem a banda! Csodás fiúk, csodásabb dalok amiknek van mondanivalójuk pluszban a koreográfia! Ah, kár

    Legjobb lány banda: nem tudnék dönteni, de a GFriendről nem nagyon hallottam mostanában, nem is értem mit keresnek ott. A Momolandnak meg tényleg semmi keresnivalója ott.

    Legjobb férfi előadó: nagy szerelmem Park Hyo-shin, kár. Bár ő sajnos nem ismert

    Legjobb női előadó: nem hallgatok női szólókat

    Legjobb táncos előadás (férfi): miért nem a Monsta X nyert? Tudom, ők se ismertek annyira nagyon de tepernek a drágák, alig pihennek. Sajnálom. És egyetértek veled, ha ott lett volna tuti az NCTnek szavaztam volna! Elrabolják a pici szívemet!

    Legjobb táncos előadás (női): hát, ezek közül inkább a Twice tetszett

    Legjobb táncos előadás (szóló): itt eskü Hyolyn Dally száma tetszett. A többi számomra meh

    Legjobb énekes előadás (szóló): Park Hyo-shin – Sound of Winter. Itt nncs miről beszélni

    Legjobb énekes előadás (banda): Mamamoo, inkbb ők

    Legjobb albanda: EXO-CBX. Nekem is nagy szerelmem az EXO

    Legjobb új előadó (férfi): bizony, ők megérdemlik

    Legjobb új előadó (női): csakis a (G)I-dle. Eskü, az első bandának még most hallom a nevét másodjára. Ez már gáz amit az Mnet csinál...

    Legjobb betétdal: egyiket sem hallottam, nem választok

    Legjobb együttes előadás: öhm, a Day6 miért nem? A többiről nem is hallottam, nem is értem én már ezt...

    Legjobb klip: nem, az Idol nagyon nem. Az egy olyan nagy összevisszaság lett, nem is értem. Ja de, sok az Army...

    Legjobb hiphop& urban: inkább a Jenga. Talán

    Kedvenc klip: Twice

    Kedvenc legjobb hangú előadó: egyetértek

    Kedvenc táncos előadó (férfi): csak mert nincs a jelöltek között az NCT...

    Kedvenc táncos előadó (női): hát, talán a Blackpink


    Egyet kell értenem veled, ez a Black on Black a világ összes fangörcsét előhozza belőlem, annyira szerelmes vagyok ebbe a táncba! Amikor először megláttam tátott szájjal nézem. Századjára is tátott szájjal nézem és sikítgatok, táncolok, énekelek, imádom!!!
    A műsort nem néztem, számomra világi unalmas, ilyennel nem cseszem el az időmet. Erről a BTS feloszlás dologról nem is hallottam. De totálisan meg tudom érteni őket. (Észrevetted, hogy Jungkook mostanában sokat posztol Twitterre? Biztos rászóltak, sokáig nem rakott fel egy képet se magáról). A többi dologról nem tudok nyilatkozni, mostanában eléggé eltávolodtam a kpop irányából, kezdett irritálni a sok Army.

    Bocsi a hosszúsága miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Először is, köszönöm a kommentet (és ne kérj elnézést a hosszúság miatt!).

      Másodszor: nagyjából egyetértünk. Az a baj, hogy szívesen szavaztam én is a kedvenceimre, de sajnos néha... totálisan más a véleményem, mint a koreai rajongóknak (és sajnos itt nem is tudom, talán 50 %-ban beszámít a kézzel fogható albumok eladási száma is, ahogy a showműsorok esetében is, szóval... még ha a netes szavazás (amiben kb. 10%ot ha érnek a nemzetközi rajongók, a valóságban) el is döntené a díjat... úgyis az nyer kb. mindig, akit a koreai közönség épp nagyon szeret. (Bár itt most a civakodás miatt...)

      Így pl. az NCT nem nyerhetett, mert az SM bejelentette, hogy bojkottál, szóval sajnos nem kapták volna meg a díjat (és Koreában se túúúl népszerűek a fura stílusukkal). Csoda h jelölték őket.

      A Monsta X is okés lenne sztem, felőlem nyerhetnének, csak sajnos Korea ugye...

      Az IZONE meg pont Koreában nagyon népszerű (ez engem is meglepett egyébként, nem számítottam rá, hogy ennyire bejön az Mnetnek is ez a "valóságshow"-szerű műsor, FŐLEG japánokkal... Azt hittem nagyot buknak majd...)

      A Black on Blac pedig tényleg NAGYON durván sikerült. A számot magát nem hallgatom, mert őőő nem, de a tánc egyszerűen... zseniális!

      A BTS-t én is megértem, főleg koreaiként, kicsit más az egész bukás dolog az ő szemükben. Nem a kedvenc bandám, de azért valahol sajnálom a dolgot.

      Még egyszer köszönöm a hozzászólást, és szép napot Neked! :) :)

      Törlés
  2. Szia, már megint itt vagyunk? Mindenki kedvenc rendezvénye, a Mama.
    Vagy mégse. :')
    Év előadója: Egyáltalán nem akarok vele vitatkozni, teljesen megértem az eredményt, még ha nem is vagyok Army, de az én szívem és zenei ízlésem a Mamamoo-nak adta volna ezt a díjat.
    Év dala: Szeretem a lányokat, és a What is love?-ot is, de ha ezek közül kell választani a Starry Night az első. (Az én kedvenceim persze a véletlen kedvéért sincsenek jelölve. :D)
    Az év albuma: Ezek közül? Tényleg a Love Yourself. (Egyébként a Got7 Present: You-ja és az Nct Regulat-je.)
    Év nemzetközi előadója: Egyet kell értenem, pedig nagyon szívesen adtam volna az Nct-nek a díjat. (Vagy a Got7-nek.)
    Legjobb fiú banda: Mivel a srácok fel fognak oszlani, várható volt a döntés. Ha objektíven kell ítélnem ez is a Bts díja, viszont ha a saját zenei ízlésem nézzük, akkor megint Nct vagy Got7.
    Legjobb lány banda: A Momolanden kívül mindegyikőjüket szeretem, viszont a Red Velvet mai éve a Bad Boy után hatalmas csalódás volt, se a Cookie Jar, se a Power Up, se a Really Bad Boy nem jött be, szóval őket most idén kizártam. Szeretem a Blackpinket is (Jennie♡), de mivel ők nem jelentek meg, már nem is szavaztam rájuk. A Gfriend Time for the moon night szériájáért oda voltam, de mivel a Sunny Summert nem szerettem, maradt a Mamamoo és a Twice. Ők felváltva kapták a szavazatokat, bár igaz, hogy a Mamamoo erősebb volt az idén, de a Twice viszont annyit dolgozott a rajongókért, hogy efelett nem tudtam elsiklani.
    Legjobb férfi előadó: Őket nem igazán hallgatom, de ha választani kell, tényleg Zico.
    Legjobb női előadó: Mondjuk... BoA? Egy jelölést minimum megérdemelt volna. Taeyeonnak tavaly kellett volna kapnia a díjat, Iu-t kedvelem, viszont csak egy dalt kaptak tőle, Heize sajnos nem nagyon jön be, szóval maradt Sunmi és Chungha. Kettőjük közül mindketten megérdemlik a díjat.
    Legjobb táncos előadás (férfi): Lullaby. Egyértelműen. Még most is tátva van attól a szám ahogy kitáncolják a lelküket is. A Shine is aranyos volt egyébként, és igen, a Nct-t is jelölni kellett volna.
    Legjobb táncos előadás (női): Megérdemelték. A Twice ebben a kategóriában mindig verhetetlen, az ő mozdulataik a legnépszerűbbek, és a legmegjegyezhetők.
    Legjobb táncos előadás (szóló): Egyetértek.
    Legjobb énekes előadás (szóló): Egyik sem...
    Legjobb énekes előadás (banda): Starry Night! A lányok a hangokban verhetetlenek.
    Legjobb albanda: Ó, nagyon szeretem a Seminát, és a Lil' touchot is, de a Blooming Day a legjobb innen.
    Legjobb új előadó (férfi): Itt sem vagyok rajongó, de egyet kell értenem.
    Legjobb új előadó (női): Én a (G)I-dle, Loona és Iz*one között vaciláltam, viszont mivel én is tudtam, hogy az Iz*one fog nyerni, rájuk szavaztam, hogy legyen már valami alapja szegények díjának. (Egyébként imádom a La vie en roset, viszont a Loona és a (G)I-dle is annyira megérdemelte volna.
    Legjobb betétdal: Nem igazán nézek doramákat/hallgatok ost-okat.
    Legjobb együttes előadás: Ftisland vagy Day6.
    (vagy szerencsétlen N.Flying, aki még jelölve sincs... *sóhaj*)
    Legjobb klip: Az Idol nekem a zsúfoltságával egyáltalán nem jön be, szerintem is a What is love? sikerült a legjobban.
    Legjobb hip-hop&urban: Jenga, szintén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajaj, az a fránya 4096 karakter...
      Rajongók kedvencei: Háát, ha széles körben nézzük, akkor nagyjából igaz.
      Rajongók kedvencei: A lányok eltűntek az éterben?
      Kedvenc legjobb hangú előadó: Mamamoo.
      Kedvenc táncos előadó férfi: A Bts mindenhol kedvenc. (khm.)
      Kedvenc táncos előadó női: Twice.
      Ja igen, és most jöhetnek a dísznek kitalált díjak...
      Legjobb koreográfus díj a Bts-é? A Fake Loveból az elején lévő trappolásból kívül semmit sem tudok felidézni. Nct, nct, nct, nct és nct minden kétséget kizárólag. Még ha a Black on Blacket zeneileg nem is annyira szeretem.
      Szegény Got7, imádom őket, de messze nem ők a legnépszerűbb együttes. De hát nekik is kapniuk kellett egy díjat, ugyebár...
      A legjobb stílusú Monsta X-ről inkább már szót sem ejtek. :D
      A balhés véleménnyel egyetértek. Egyébként sem igazságosan osztják a díjakat, mivel mindenkinek más az ízlése, senki sem lesz teljesen megelégedve a díjazottakkal. Például a Mama akkor jár a legjobban az Armyk részéről, ha minden kategóriában a Bts kapja a díjat, ahol jelölve volt. :)
      A Cubetól én már nem is várok mást, se Clc, se az Idle esetén. :D
      A Bts-t megértem, de (huhu, végem) annyira nem hatott meg. (Persze valamennyire sajnálom őket, de ez a mély és magas pont várható volt.)
      Szép estét!

      Törlés
    2. Szia! :)

      Mindig Mama, örökre Mama... :D

      Nagyjából egyetértünk, úgy látom. (Bár az se baj, ha nem. :D)

      Az albanda jelölésnél az SNSD-t azért nem értem... mert... ez az össz banda. Én az egész albanda dolgot nem vágom... nincs több tag, szerintem nem is lesz (csak jobban hangzik, hogy így működnek tovább?). Nem értem.

      A TWICE táncai tetszenek, aranyosak, de néha hiányzik a bonyolultság. Mármint, hogy tényleg egy erőteljes táncot nyomjanak. Persze ez nem kötelező, és teljesen okés amit most csinálnak az is... meg igaz, jól néznének ki a mostani stílusukkal, meg egy odacsapós tánccal. :D

      A Lullaby tetszett nagyon (ezzel a kategóriával nem volt bajom egyébként), de nekem idén személy szerint a Shine tetszett. :) (Amúgy meg nem értek a táncoz, kicsit sem, szóval itt nem szabad rám hagyatkozni. :D)

      Most, hogy mondod... az N.Flying...

      Igazából nem csodálom, hogy a BTS beparázott, mert azért szerintem nem számíottak erre a sikerre. LOL. És sajnos (bár szeretem őket zeneileg... mondjuk) nem minden téren érdemlik meg az istenítést (amivel csak ártanak a bandának). Én sajnáltam őket, mert nehéz lehet azért, mert ekkora sikerre én pl. gondolni se mertem. (Bár... ahogy mondtam, szerintem ez se tart majd sokáig, főleg Amerikában nem... fuh, hagyjuk is ezt az oldalt... :D) Nem a kedvenceim, de azért sajnáltam őket - de igaz, hogy erre mindenki számíthat. Kicsiben ez lesz majd a Momoland sorsa is.

      Szép estét neked is, és köszönöm a kommentet, remek volt olvasni! :) :)

      Törlés
  3. Szia, őszintén nem is tudok már mit mondani, főként a botrányokra:') De azzal egyetértek, hogy az NCT messze a legjobban táncoló banda jelenleg. Valamint az év albuma díj szerintem NAGYON, EXTRÉM szubjektív, nekem a kedvenc Bts albumom a Love Yourself :Tear lett, de megértem ha valakinek valami más jobban tetszik. Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Köszönöm a hozzászólást.

      Nincs azzal semmi baj, ha neked a BTS album jött be. SŐT! :) Én csak örülök neki. Én is nagyon szerettem az albumot, bajom nem volt vele semmi, de nekem most a RV jobban bejött. (Én külön értékelném egyébként itt is a lányokat és a fiúkat, mert kb. biztos, hogy férfi nyer így mindig.):)

      A botrányok meg... :D Esküszöm már csak a felhajtás miatt csinálják. :D

      Szép napot neked is! :)

      Törlés
    2. Hát igen, egyetértek azzal , hogy sajnos mindig férfi nyer. Mert persze van mikor a női albumok "jobbak", bár szerintem mind az év dala és albuma díjak is túlságosan szibjektívek, sok vitát is okoznak, és mondjuk így nincs is sok értelmük, de a kpop világában ugye sok dolognak nincs:') Amúgy pedig nagyon örülök,hogy nem veszed sértésnek ha valaki nem egyezik veled(mert nem is sértés) csak nem egy blogon történt már meg velem, hogy kúlturáltan kifejeztem a véleményem, erre megkaptam a magamét rendesen, de nembaj. Ismét szép napot:')

      Törlés
    3. Ugyan, szóra se érdemes. :) Úgyse szerethetjük ugyanazt, és amig kultútáltan mondjuk el a véleményünket, minden rendben van! :) Sőt, ezt inkább értékelni kellene! :)

      És igen, a KPOP világában sok dolog, hát, érdekes. :D


      Neked is szép estét! :)

      Törlés
  4. Év előadója: Számomra egyértelmű, hogy ez a Bts hisz ebben az évben nagy népszerűségre tettek szert és fantasztikus zenékkel, koreókkal leptek meg minket. Bár talán sokan jelölték vagy látták a Twice-ot esélyesnek ennek a díjnak a megnyeréséhez mivel ők is sok új dallal örvendeztettek meg minket. Viszont nem olyan jó és változatos dalokkal hozakodtak elő mint a Bts.

    Év dala: Szentül azt hittem, hogy az Ikon - Love Scenario fogja ezt a díjat hisz ahogy mondtad ez a zene nagy népszerűségnek örvendett. Én magam a Mamamoo - Starry Nightra szavaztam mert ez a zene csodálatosra sikerült. Egyedi hangzás, jó koreó, a lányok hangját imádom és élőben is tudnak énekelni. Nagyon csalódott voltam, hogy ezt a díjat Twice nyerte el. Folyton ugyanazzal a hangzással és hasonló koreográfiákkal jönnek.

    Az év albuma: Bts - Love Yourself: Tear. Szerintem ezt nem kell firtatni. Fantasztikus számokkal rendelkezik ez az album. Persze a több banda albuma is töltve van jó számokkal de nálam ezt vitte a pálmát.

    Az év nemzetközi előadója: Bts. Ez is teljesen egyértelmű

    Legjobb fiú banda: Bts
    Maguk szerzik a zenéjüket néha a koreográfiákat is. Az ebben a kategóriában jelölt bandákban is vannak nagy tehetséggel rendelkező emberek és jó számaik de a dalszövegeik (ami számomra nagyon fontos) ugyanazok. Csöpögős, szakítós dalok. Neked azt Nct-ért fáj a szíved nekem meg a Got7-ért. Annyira imádom azt a bandát de azok a dalszövegek..Könyörgök JYP írjál már egy normális dalszöveget nekik.

    Legjobb lány banda: Mamamoo, Red Velvet
    Imádom a Twice-ot de ahogy írtam folyton ugyanazzal a dallammal, koreóval és koncepcióval jönnek szóval ezt a díjat nem adtam volna nekik. A Mamamoot már fentebb részleteztem. A Red Velvet is megérdemelte volna ezt a díjat mivel mindig újabb koncepcióval lepnek meg minket ezzel azt bizonyítva, hogy mindenféle műfajhoz van tehetségük.

    Legjobb férfi előadó: Egyértelműen Zico.

    Legjobb női előadó: Nem tudok választani. Sunmi jobbnál jobb számokkal tért vissza. Chungha nagyon sokat fejlődött énekileg és táncilag is a számai meg királyak. Heize is nagyon megérdemelte volna ezt a díjat. Nagyon különleges hangszínnel rendelkezik és a számaim is jók

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legjobb táncos előadás (férfi): Wanna One - Boomerang.
      Én ebbe a kategóriába teljesen más bandákat jelöltem volna meg vagy más zenéket. Bts - Fake Love számomra nem valami bejövős. Got7 - Lullaby nos...ahogy említettem imádom őket. De a táncok általában borzalmasok és számomra ezt a koreórt iszonyat kínos nézni. Monsta X - Shoot Out és a Pentagon - Shine szintén nem nyerte el a tetszésemet ezért kizárásos módon maradt a Boomerang.

      Legjobb táncos előadás (női): RV vagy BlackPink.
      Twiceról pedig ugyanaz a véleményem mint neked.

      Legjobb táncos előadás (szóló): Chungha - Roller Coaster

      Legjobb énekes előadás (szóló): Egyértelműen Heize - Didn t Know Me.

      Legjobb énekes előadás (banda):
      Totálisan egyetértek.

      Legjobb albanda:Exo-CBX – Blooming Day

      Legjobb új előadó (férfi): -

      Legjobb új előadó (női):(G)I-dle
      erről megegyezik a véleményünk.

      Legjobb betétdal: Erről nem tudok mit mondani.

      Legjobb együttes előadás: Számomra teljesen egyértelmű volt, hogy a Day6 - Shoot Me fog nyerni. Tévedtem. Ez a szám borzasztóan jóra sikerült talán az egyik legjobb számuk ezért fájt egy picit...na jó inkább nagyon.

      Legjobb klip: Twice - What is Love?
      Kreatív különböző utalásokat rejtő klip. Totálisan kivagyok borulva. Bts - Idol? Komolyan? Szerintem ez a legrosszabb klipjük..Igénytelen, összehányt olcsó megoldással létrehozott MV. Bár ebből látszik, hogy némelyik rajongó milyen elvakult mert hát imádja a Btst és ha egy borzalmas klippel rendelkező dalt adnak ki akkor is arra fog szavazni mert hát Bts...

      Legjobb hiphop& urban:Heize – Jenga

      MNET-es szavazós dolgot teljesen megértem de nem tudok róluk mit mondani.
      Ez volt életem első Kpop-os élő műsor nézése és nekem kifejezetten tetszett. Bár az tényleg elszomorító, hogy összeségében csak két banda éves munkáját értékelték. A (G) idle -Latata fellépés pedig tényleg borzalmas volt. Utálom hogyha egy bandában van egy kiemelt tag és olyan mintha a többiek az ő háttér énekesie vagy táncosai volnának. Számomra még a BlackPink fellépése is borzalmas volt. Mi az az intrónak nem nevezhető cucc? Legalább ha minden évben csak egy számot adnak ki akkor legalább valami normális intrót csináljanak már.
      Nos, ennyi volt az én véleményem. Köszönöm ha végig olvastad és elnézést a helyesírási hibákért.

      Törlés
    2. Szia!

      Köszönöm szépen a kommentet, és a véleményed is nagyon élveztem. :)


      AZ év albuma: örülök, hogy itt a BTS-re szavaztál, szerintem ők is megérdemlik itt (csak személyes véleményem volt a RV. :))

      Legjobb fiúbanda: Megértem, hogy miért fáj a szíved a Got7-ért. Nagyon tehetségesek, és mikor ők írják a saját dalaikat, nincs porblémám velük. De, hm, igen. JYP valami nagyon jót szívhat néha, mikor (főleg) a szerelmes dalok szövegeit írja.

      Legjobb lánybanda: It teljesen egyetértek! A Mamamoo is megérdemelte volna a díjat.

      Legjobb klip: igen, nagyon érdekes, hogy mindenben a BTS-nek kell nyernie. Nekem tetszett az Idol (de tök érthető, hogy másoknak nem, nincs ezzel baj), de szeritnem nem lett az év legjobbja. (Jó, nem is vagyok BTS rajongó, az is igaz.)

      Ó, örülök, hogy neked tetszett!! Remélem ez így is marad! :) :) Nekem valahogy annyira unalmas volt, hogy szétszedték. Múlt évben kezdték ezt, hogy 3-4 állomsára helyezték a műsort, és mindne nap más díjat osztottak ki. Ez oké is lenne, csak szerintem marha sok ember nem ér rá (mármint a helyszínen), hogy ellátogasson. Hiába vártak sokkal több bevételt, szerintem épp ha annyit beszedtek, mint ha egy estének hagyják meg az eseményt.

      Ugyan, nekem annyi helyesírási hibám van, már lassan észre se veszek. :D Ezért tényleg ne kérj bocsánatot. :D

      Köszönöm szépen a véleményed, nagyon érdekes volt olvasni! :)

      Törlés
  5. Köszönet a tartalmas írásaidért. Érdekes olvasni minden sorodat. Szinte 80%-ig mindig tudok veled azonosulni. :)
    Én legjobban a Monsta X-es srácokat sajnálom. Nemrég fedeztem fel őket (és az egész k-pop világot is) éppen ezért nem értem, hogy miért nem veszik észre a tehetségüket. Habár szeretem a got7-et is de szerintem a Monsta X jobb dalokkal rukkol elő elő és még sem ragyognak olyan fényesen. Nem igazán értem, miért. Manami te is írtad, hogy "A Monsta X is okés lenne sztem, felőlem nyerhetnének, csak sajnos Korea ugye... " A koreaiaknak van valami specifikus bajuk velük?

    Üdv,
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Örülök, ha érdekesnek találtad az írásom! :) Nem mondanám, hogy valami konkrét problémájuk lenne a bandával, de a cég nem promózza őket megfelelően, nincs elég reklám, tv-műsor szereplés, az emberek nagy része azt se tudja, hogy léteznek, ráadásul az átalános koreai ízlésnek a legtöbb daluk nem felel meg. (Még ha meg is felelne, nagyon sokan nem is tudnának róla.) De ez csak az én véleményem, én ez láttam / látom. (+ Sajnos nincs szükség ennyi bandára, egy ország ennyit nem tud eltartani, így nehéz kitörni az "átlagos" kategóriából, ha mindig van melletted egy sokkal népszerűbb banda, akire helyetted is odafigyel mindenki. :/

      De tényleg, ez csak az én véleményem. Semmi bajom a fiúkkal, sok dalukat szeretem is. De ha be akarnak futni, tényleg, szerintem egy kicsit más zenei irányba kell elmenniük (ami pedig a meglévő rajongók elvesztésével járhat), amit nem biztos hogy megkockáztatnak. :/

      Köszönöm szépen a kommentet!

      SZép napot Neked! :)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...