컴백시간! 모모랜드 | 티알씨엔지 | 크리샤 츄 | 엔플라잉 | 힌트 | 마마무



Sziasztok! Ismét eltelt egy hét, szóval itt az áttekintésünk. Akikkel ma foglalkozunk: MOMOLAND, MAMAMOO, Kriesha Chu, HINT, TRCNG, N.FLYING.

Nem is húzom az időt, lássuk: 



I. MOMOLAND | 모모랜드

Kedvelem a lányokat, nagyon aranyosak. Az eddigi dalaikat is szerettem, egyiket jobban, másikat kevésbé. Azt nem mondhatnám, hogy teljesen levettek a lábamról, de annyit mindenképp elértek, hogy kövessem a megjelenéseiket. Íme hát a legújabb: 





ÚR ISTEN! EZ VALAMI CSODÁS LETT. A koncepció, a ruhák, a színek, a fények, minden csodás. A zene pedig... hihetetlenül jól sikerült. Az egész emlékeztet egy kicsit az Orange Caramel stílusára (a zene meg egy-két helyen a Serebro (iszonyatos fan vagyok) bizonyos számára, de azt gondolom nem ismeritek - nem értés, csak következtetés). Nem tudom, hogy másnak is feltűnt-e ez, de nekem nagyon szembetűnő. Ezzel pedig semmi bajom sincs. Az After School feloszlik (ebben biztos vagyok), az OC se adott ki zenét már ezer éve... Amúgy meg, nem is érdekel. Nagyon tetszik a szám, amióta kijött. Már az első percben tudtam, ez maradandó emlék lesz. 

De van ám nekünk albumunk is: 




AZTAR.HADT! Ez nagyon jó lett. Őszintén, minden egyes dalt szeretek, sőt, akár promós számként is el tudom képzelni mindegyiket. Ez egy 10/10-es album, Nem tudok ragozni rajta semmit. Hallgassátok meg, nekem biztos, hogy kedvenc lesz.



A dal: 10/10
Az album: 10/10



II. MAMAMOO | 마마무

Na végre! Tudjátok mennyit vártam erre a visszatérésre? A Mamamoo bizonyos szempontból az egyik kedvenc együttesem. A klipes számaikat mind szeretem, szenvedéllyel, de pl. a többit nem igazán. Tehát albumokat... nem igazán csípem. De! A hangjuk... jó ég, alig vártam, hogy hallhassam az új dalt. Lássuk: 



Hát igen, 2018 egy jó év lesz. Ez még csak az első hét, máris imádom. 

A dal gyönyörű. Komolyan, gyönyörű. Minél többször hallgatod, annál szebbé válik, annál élesebbek a hangok, annál könnyebben értékeled a szinte csak énekből álló dalt. 

Mert mit kaptunk itt? Nagyjából csak egy zongorát és a lányokat. Annyira szeretem az ilyen számokat! Nem csak azért, mert sokkal inkább ballada-párti vagyok, hanem mert ha egy ilyen számot valaki meggyőzően tud előadni, úgy, hogy abból magabiztos promós szám is lehet, na, az már jelent valamit. 

Ezért bántam annyira, hogy az I Blame On You c. Taeyeon dal nem kapott szinte semmiféle figyelmet, holott... ha belegondolunk, valahol mégis milyen jó énekes már az, aki pusztán a hangjával képes elmondani mindent, a sok rásegítés nélkül? No, itt is ez a helyzet. 

Másrészt pedig a szöveg is tetszett, ahogy pl. a színeket használták. Erről is beszéltem már, pl. a Red Flavor esetében, a színek gyakran érzéseket írnak le, ezért sem tanácsos mindig színként fordítani. Ez persze csak az én véleményem, és nem vagyok egy nagy, köztiszteletben álló fordító, akinek minden szava arany - tehát, nem kell egyetérteni. :) 

Imádtam a számot, remek lett, ahogy a klip is. Meglepett, mert nem vártam, hogy egy ilyen lassú dallal térjenek vissza, de... nem mondhatni, hogy csalódott vagyok. Biztos lesz még egy dal ebben a félévben - minimum -, mert hát az emberek nem mindig rajonganak a balladákért, így a többi rajongónak is kedvére kell tenni. De én, hát igen, elégedett vagyok.


A dal: 10/10




III. Kriesha Chu | 크리샤 츄 


Hűha. Én nem is ismertem ezt a hölgyet. Ha jól tudom, egy filippínó-amerikai leányzóról van szó, aki 2017-ben debütált, és a Kpop Star 6-ból kellene, hogy ismerős legyen. Ez kicsit fel is ment, mert nem szeretem ezeket a tehetségkutató programokat. De most végre felfigyeltük rá, nézzük meg a videóját: 



Hát, még egyszer hűha. Először is, a lány hangszíne igen érdekes - amit elég ritkának találok mostanság -, már ez pozitív volt. A dal maga aranyos, szerethető és természetesen mindenki azzal van elfoglalva, hogy Hui (Pentagon) is részt vett a dalszerzésben + szövegírásban. Ezzel egyet is értek, megérdemli a bíztatást, hiszen jó munkát végzett. De azért... néha kiakadok azoktól a fanoktól, akik fogják a videó alatti részt, és tökre nem érdekli őket az előadó, csak (itt) Hui. Ezek a kommentek lassan elcsendesednek, de azért az elején mindig ezekkel van tele a minden. Ezzel akasztottak ki, mikor a MYTEEN megjelentette a Take it out c. számuk koreóját, és mindenki, szó szerint mindenki annyit írt: júúúj, hát igen, Hakyeon készítette a koreót, nem csalódtam. Igaz, hogy azt valakinek el is kellett táncolni, na meg a számot előadni, de az nem számított. :D Az ilyenektől kihalok. Mármint, ne értsetek félre! Nem azt mondom, hogy meg se említsék a dolgot, de na. Azért néha túlmennek minden határon egyes rajongók.  Mert ami durva, hogy ennyi erővel a másik közreműködőt is meg lehetne említeni: Flow Blow. Milyen dalokat szerzett? Energetic (Wanna One), Like This (Pentagon), Never (P101 2. évad) Deja vu (Monsta X) stb. Őt is említsük meg akkor.

Szóval, visszatérve a dalra. Szerintem jól sikerült. Nem hiszem, hogy a kedvencem lesz, de említésre méltó, mindenképp. A klipje pedig még érdekesebb. Kétféleképp is értelmezhető, rátok hagyom a döntést. :)

Ám van egy kislemezünk (vagy ez már minialbum?) is:




Őszintén? Nem tudom, hogy ez bekerül-e a kedvenc lemezeim közé. Mindegyik dal érdekes a maga módján, mindegyik szerethető, fülbemászó, és nem nevezném töltelékszámnak sem őket. Mégsem... nem tudom. A Falling Star tetszik talán a legjobban, de az sem annyira, hogy kiugorjak tőle az ablakon. 


A dal: 10/8
Az album: 10/8



IV. HINT |  힌트

Fogalmam sincs, hogy kik ezek a lányok. Én abban a hitben voltam 5 perccel ezelőttig, hogy most debütálnak, de mikor utánanéztem a dolgoknak, rájöttem, hogy van már egy számuk. 탕탕탕 címmel. Aztán arra jöttem rá, hogy bizony tudom kik ezek a lányok, csak annyira... hogy mondjam ezt kedvesen... hidegen hagyott a debütálásuk, hogy az agyam, mint minden más infót, ezt is törölte. Emlékszem, akkor azt hittem, nem is lenne olyan rossz a dal, ha lett volna pénz arra, hogy kezdjenek is vele valamit. Valahol olyan tipikus trot akart lenni, de Hong Jiyoung féle. Csak hát... nem jött össze. Szerintem. 

De most ismét itt vannak, hátha valami jobbat hoztak: 


Hát, valamivel jobb. Nem sokkal. Ez is felejtős lesz nekem. A hangok szörnyűek (már a kidolgozásuk), ezek a gyakori csecsmőgügyögések a háttérben, az óvodás hangon való dumálás és éneklés. Hát, sajnálom, de sérti a fülem. 

A klip aranyos lett, egy-két helyen tényleg jól néz ki: mint mikor a piros ruhákban táncikálnak. Amik nagyon nem kellettek volna bele, az a telefonnal felvett részek. (Gondolom nem telefonnal vették fel, de kb. olyan a minősége.)

Hát nekem ez nem...

A dal: 10/2




MOST PEDIG TÉRJÜNK RÁ AZ URAKRA!




I. TRCNG | 티알씨엔지

Hogy őszinte legyek, nem tudok valami sokat erről a bandáról. A TS-nél vannak, szóval a B.A.P öcsikéi - és megdöbbentő módon, egyes B.A.P videókon kevesebb a nézettség, pláne ha figyelembe vesszük, hogy ők csak kezdők. Biztos tudnak valamit. Ne értsetek félre, aranyosak meg minden, de nekem eddig nem jöttek be. Na, talán majd most.



Hát, ez kínosan aranyos lett. Tudjátok jól, hogy nem fűznek túl kellemes érzések a WOLF című dalokhoz - se a klipekhez, így mertem remélni, hogy itt nem húzzák elő azt a bizonyos EXO kártyát. Nem sok dal van, ami annyira ki tudott borítani, mint az. (Persze a KKB viszi a pálmát.) No, azt kijelenthetem, hogy nem, szerencsére nem hasonlít a WOLFra, egy kicsit sem. 

A klip enyhén emlékeztet (talán csak hangulatában) a Boyfriend Witch videójára, helyszín alapján pedig a BTOB Thriller c. videójára. Hogy miért? Fogalmam sincs. A Witch nekem óriási csalódás volt, ezért örülök, hogy csak halványan emlékeztet rá. 

Ami pedig a legjobban tetszett, az, hogy nem vették az egész vérfarkas / szörnyeteg stb. koncepciót olyan komolyan, mint pl. az SM vette. Mármint, nem tudom mikor néztétek vissza a WOLF klipjét, na meg a sztori verziót, de na, szerintem nagyon gáz lett mind a kettő. Nem, nem gáz. Csak nevetséges. Nem bírom ki, hogy ne nevessek, pedig jól láthatóan nem ez volt a céljuk. No, ezt itt el tudtam kerülni, pusztán azért mosolyodtam el néha, mert a srácok nagyon aranyosak voltak. Eleve mi az a cím, hogy Wolf Baby? Aranyos. 

Ami meglepett... ezek a fiúk mind 18 évesek, kivéve a két 17 éves tagot? Mármint... úgy értitek, hogy ez a fiú 18 éves? 




Ez ugye...csak egy vicc? Komolyan mondom, én nem nézném nagyon max tizenöttől idősebbnek. Hihetetlen, hogy egy felnőttről beszélünk! Pedig már háborogni akartam, hogy mit keresnek 12 éves apróságok a videóban. Meg vagyok döbbenve. 


Na de, térjünk rá a zenére. Jól sikerült, de nem hiszem, hogy nekem készült. Tényleg jó, nincs vele semmi bajom, de egyelőre, hm, hidegen hagy. Lehet, hogy meg fogom szeretni később, ki tudja. 

Viszont, ami nagyon tetszett, az a kislemez másik dala, a Utopia. Mármint, aztarohadt! Az aztán remekül sikerült, komolyan, tényleg elragadó lett. 



Viszlát világ, viszlát. Megyek, elvonulok a takaróm alá s nem állok meg, míg újra és újra meg nem hallgatom ezt a dalt. No, itt hallatszik igazán, hogy bizony egy cégnél vannak a B.A.P-vel. Ez akár az ő számuk is lehetett volna. Ugyan úgy érzem, hogy nem minden hang tetszik a bandából, sőt egyelőre egy sincs, ami kitűnne, de mindenképp nyomon fogom követni őket! :) 


A dal: 10/8
Az album: 10/9


II. N.FLYING | 엔플라잉


Mint azt tudjátok, a srácok előző száma nagy kedvencem volt, imádtam. Komolyan, széthallgattam, és még mindig nem untam meg. Ők pedig már itt is vannak, hogy úgy slágereket hozzanak nekünk. Ne húzzuk az időt, nézzük meg a videót: 




Oké, ez nagyon aranyos lett. Ezek bolondok, tényleg. Igazi felüdülés volt már az előző videó is, szóval nem vártam mást, de ez... nagyon vicces volt. A szöveg pedig! A fiúk ismerik az öniróniát, ezt pedig imádom bennük. Azt nem tudom, hogy szeretni fogom-e annyira, mint az előző dalukat, de mindenesetre annyit mondhatok, hogy nekem nagyon tetszik. 

De ami még ennél is jobb... igen, igen, az album:





Minden dal remek lett, igazán. A kedvencem az In The Alleyway, ami azt hiszem Crossroad címen fut a zenei műsorokban és a Just One Day. Ó, ezekben a számokban minden benne van, amit szeretek! El ne feledjétek meghallgatni őket!

Ezzel persze nem azt mondom, hogy a többi nem tetszik, mert ó, nagyon is. De ezeket hallgatom a legtöbbet. :) 

A dal: 10/9
Az album: 10/10


Azt hiszem ennyi lenne mára. A héten már nem várhatunk visszatérést, igaz? Úgy tudom. De akkor kit várunk a jövő hétre? 

INFINITE (MV / ALBUM) , BLOCK B, STRAY KIDS, OH MY GIRL, és még ki tudja kik. (A névre kattintva ellátogathattok a bemutatóhoz.) Igazán izgatott vagyok, egy remek hétnek tűnik. :) 


A heti kedvencek: 

Dal: BOOM BOOM
Album: Great!

Ti mit gondoltok? :)





Ennyi lenne mára. Köszönöm, hogy olvastad a bejegyzést. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...