컴백시간! BP 라니아 | 소나무 | 태양 | 엔시티 | 레드벨벳




Sziasztok! :) (Hű, valaki jó hangulatban van! És magában beszél...lol) Ismét eltelt egy hét (ne is emlékeztessetek, mindjárt itt a suli. Jó ég!), így ideje áttekinteni kikkel találkoztunk azt elmúlt napokban.

Akikről szó lesz: BP Rania, Sonamoo, Taeyang, NCT, Red Velvet


Essünk is neki!


Kezdjük a hölgyekkel, ahogy azt kell is!


1. BP Rania

Ó, most képzeljetek el egy nagyon hamis, nagyon feszes és idegességet elrejteni próbáló mosolyt az arcomon. Nagyon mérges vagyok, de tényleg! Nem tudom mennyire követitek a bandát, vagy a jelenlegi helyzetet, de ezúttal nem, nem a cég idegesített fel, hanem a rajongók - de eszméletlenül. Erről egy kicsit később, most nézzük, hogy mivel tértek vissza a lányok.




A klip még nem készült el - és a bemutató minőségét tekintve talán jobb is -, így egy élőt illesztettem be nektek. 

Őszintén szólva, szeretem a számot. Először eléggé zavart a hangtorzítás, de mikor többször meghallgattam, a refrén annyira belemászott a fülembe, hogy teljesen beleszerelmesedtem. Természetesen, a kpop mai állása szerint ez nem számít minőségi dalnak, hiszen tökéletesen idézi a 2009-2011 között, a csóróbb cégek által kiadásra került számokat - mert mondjátok, hogy nincs így!
Nekem ezzel nincs kifejezett bajom, sőt kicsit még el is kapott a nosztalgia miközben hallgattam. Azt kell mondjam, mérföldekkel jobban tetszik, mint pl. a Demostrate (azt nem is szerettem). A szövege kifejezetten jól sikerült, nem csak magyarul, de koreaiul is remekül hangzik, teljesen meg is lepett. Egy szó mint száz, nekem nagyon tetszik. 

Ám itt jön a legszaftosabb rész. Ha megnézitek az élőt, észrevetettek 2 dolgot. Menjünk sorban! 

1. Alex nincs itt. Ha nem tudnátok ki Alex (ami nem lepne meg), az egyszerűség kedvéért annyit mondok: egy sötét bőrű, (legjobb tudomásom szerint) amerikai lány, aki elvileg a banda tagja (nem tisztázott), de hallani lehetett olyat is, hogy vezetője (ismét: nem tisztázott). A fenti képen láthatjátok is. 

Nem, nem vagyok rasszista (igen, azok szoktak ázsiaikról blogot vezetni...), a sötét bőrét azért emeltem ki, mert fontos szempont. Tehát... most el is jutunk a második ponthoz: 

2. A "rajongók" "bojkottálják" az internetre feltöltött összes videót, amiben nem szerepel Alex - tehát fullban nyomják a dislike gombot - mert valami furcsa ötlettől vezérelve azt hiszik, hogy ez a korai cég nem sz.rja le totálisan, hogy ők a youtube-on mikre kattintanak. 

Na ez az amit teljesen kicsapta nálam a biztosítékot. Ez a nevetségesen bojkottnak hívott ostobaság nem más, mint a többi tag - akik ugyanúgy szenvednek a szerencsétlen, tehetetlen, életképtelen cég miatt -, megalázása. Valamiért azt hiszik, hogy a cég vezetősége, aki a saját bandájának jövőjével, vagy a tagok véleményével sem törődik, majd a külföldi rajongók rosszkedvével fog. 

Hadd mondjak valamit. Nem értelek titeket, őszintén, egy kicsit sem. Azt hiszitek, hogy nektek bármibe van beleszólásotok? Még ha a koreai rajongók emelnék fel a hangjukat, esetleg, de a ti véleményetekkel még annyira se törődnek? Hogy miért? Mert ti is pont annyira nézitek sz.rba a bandát, mint a cég. Veszitek a lemezeket? Hát, az eladásokra tekintve, nem. Akkor? Mibe akartok beleszólni? 

Másrészt, nem tudom mit vártatok? Hogy egy fekete lányt könnyedén promózhatnak Koreában? Akkor azt javaslom, nézzetek utána pár dolognak - nem akarok bunkó lenni, de (bár nem ugyanazon ok miatt!) ahogy Amerikában se fut be könnyedén egy kpop banda sem (vagy énekes), úgy itt sem fog, főleg ha erre az adott személyre koreai személyiségjegyeket akarnak erőszakolni - ha meg nem, akkor azért. Most el tudjátok képzelni ezt a lány aegyozni? Én nem. Viszont, a menő, erős női karatkereket sem fogadja el a közönség, csak nagy ritkán? Hát milyen szerep marad neki? 

Az átlag ember nem lát mást, csak egy esetlen lányt, aki egyik kategóriába se esik bele, nem beszél koreaiul, csak ott van, és kész. Ha kpop bandában akarsz híres lenni, akkor élj Koreában, beszélj minimális szinten koreaiul, és mutass valamiféle erőfeszítést, kérlek. 

Oké, itt nem azt mondom, hogy Alex nem tett meg mindent (mondjuk ezt nem is tudhatjuk), a cég is hibás természetesen. Ó de még mennyire! Feltűnést akartak kelteni, ami nem nagyon jött össze, csak külföldön - és igen, a külföldi rajongók már megint koreainak érzik magukat, azt hiszik bármit követelhetnek anélkül, hogy ők tettek volna valamit. Mert ha vennék a CD-ket, akkor a cég is észlelné honnan folyik be a pénz, kiket kell kielégíteni. Ez minden iparágban így működik. De azt ne feledjétek, minden banda Koreában akar befutni, ha tetszik, ha nem. Nem véletlenül koreai zenéről beszélünk.

S bár nagyon nem szeretem ezt kimondani, és mind meg akartok ölni érte, de a koreai közönség nem fog elfogadni csak úgy egy fekete énekest. Ha nem is említem a rasszizmust (mert itthon se fogadná el sok ember...), akkor is ott a tény, hogy nem szoktak hozzá, nem beszéli a nyelvet, nem illik bele ebbe a világba (nem a lányt hibáztatom). Egy kis társadalomismeret nem ártana, mielőtt megszólalunk, főleg egy ilyen helyzetben. Korea még kevésbé nyitott ilyen dolgokra, mint pl. mi vagyunk (sokkal), de ez nem is csoda, tekintve a kései nyitásokat. Mondom, voltak akik rajtam meglepődtek, pedig esküszöm nekik fehérebb bőrük mint nekem, magasabbak mint én, sötét a hajam - az egyetlen dolog a szemem, ami még itthon is nagynak számít + kék. De egyébként nem vagyok se magas, se szőke, semmi igazán eltérő. Miért lepődtek meg? Mert sokan még fehér embert se láttak még életükben. És ahogy mondtam, nem árt egy kis társadalomismeret.

Mindegy is. Ami igazán felbosszant, az hogy a többi lány munkáját is semmibe veszik, csak így. Kik vagytok ti? Rania rajongók, vagy Alex rajongók? És mit tett a többi tag, ami miatt ezt érdemli? Talán ők maguk is beleszólnak abba, hogy Alex promózva legyen-e vagy sem? Ha ehhez van joguk, akkor ez a világ legjobb cége... valaha! Ti azt mondjátok, undorító a cég viselkedése - ebben van is valami -, de én azt mondom, hogy egy picit azért nézettek utána a cég lehetőségeinek is, a koreaiak reakcióinak + nézzetek magatokba. Szerencsételen lányok nem csináltak semmit, de azért nyomjuk a dislike gombot eszetlenül, hátha hamarabb tűnnek el a süllyesztőben. Bravó. 


Persze ez csak az én véleményem, akinek nem inge ne vegye magára. 


Szóval, van nekünk egy lemezünk is!




Nekem tetszett. Nincs probléma egyik számmal sem, sőt, kifejezetten tetszetősre sikerültek! A Beep Beep Beep a kedvencem, tényleg elkap ez a furcsán nosztalgikus érzés. Olvastam sok kommentet, és elmondanám az értetlenkedők számára, miért is a Beep Beep Beep lett a promós dal. A másik két szám szövegét megvagdosták volna, ugyanis míg a férfiak énekelhetnek szexitájmról, a nőknek ez tilos, lassan már utalás szintjén is. Ez a táncra és a klipekre is igaz - tehát, amit Koreában a férfiaknak szabad, a nőknek nem. Ennyire egyszerű. 


Csak ajánlani tudom az albumot, igaz a BBB-et nehéz elsőre megszokni, de nekem az is bejött! :) 


A dal: 
10/8
Az album: 
10/9





2. SONAMOO


Ó, a lányok végre visszatértek! Már vártam - holott eddig csak egy számuk tetszett khm -, így hamar rá is kattintottam a videóra. Lássuk: 




Ó te jó ég! Én ezt imádom! Nem tudnék rámutatni pontosan mit is szeretek benne, de valahogy annyira nagyon frissnek tűnik, hogy alig tudok betelni vele. Nem a mostanában annyira megszokott EDM / Tropical hangzás, ez pedig már magában frissítően hat. A klip is tetszett, annak ellenére, hogy sokan pont emiatt panaszkodtak (mintha nem is a zene számítana lol), nekem kifejezetten tetszetősnek tűnik. Tudok figyelni a számra, a tánc pedig annak ellenére, hogy kicsit sok a fenékrázogatás, érdekesnek tűnik, a maga egyszerű módján. Ami pedig egyből megragadta a figyelmem, az a masni / karszalag a kezükön. Nem tudom miért, de nagyon tetszik, folyton azt figyelem. lol


Az szomorú, hogy nekik is úgy kellett összekuncsorogni a pénzt még erre is, de... oké, nem egy igazi visszatérésről beszélünk, egy kis projektről. Ne legyünk ennyire szigorúak mindig, rendben? :) 

Szerintem nagyon is élvezhető volt a zene és a klip is - a szöveg arról szól, hogy a lányok péntek este elmennek szórakozni, szóval a tánc se vészes. :) 


10/9




3. RED VELVET


Ó, a lányok ismét itt vannak! Nem egy kifejezett visszatérés, hanem egy STATION szám, de ha nem beszélnék erről (ide tartozik a Sonamoo is), akkor csak egy visszatérésről ejthetnék szót. Lássuk hát a dalt: 




A szám Yoon JongShin 환생 című, 1996-ban megjelent dalának feldolgozása - az eredetit ITT hallgathatjátok meg.


Hát nekem ez nagyon tetszett. Ó, annyira aranyos volt! A dal maga remek - az eredeti is! -, a dalszövege kifejezetten édes, de mégsem sablonos. Mondjuk sok helyen a szóválasztáson hallatszik, hogy régebbi, de ettől csak még bájosabbá válik. 

Én beleszerettem, az egyik kedvenc STATION dalommá lett a Dancing King és az All Mine mellett. Nagyon édes, tényleg, csak ajánlani tudom (az eredetit is)! :) 

A klip nekem furcsa, de valahol... ha belegondolok... eredeti is. Nem láttam még ilyet - bár, lehet hogy nem véletlen... :D


10/9




Most pedig térjünk rá az urakra! 



1. Taeyang


Hm, nem... ne vagyok rajongója a férfinak. Se a BB-nek, se neki, kicsit sem. De persze ez nem jelent semmit sem, ettől még mindig adok nekik esélyt. :) 


Lássuk most mivel tért vissza a férfi!






Igen, két klipet is kaptunk - de számomra a Darling viszi a pálmát. Őszintén, valamivel jobb számnak találom, mint a Wake Me Up-ot, az egy kicsit hajaz a most annyira divatos hangzásra (ez nem baj természetesen), viszont a Darling... ének! Halljátok? Ez szinte csak egy zongora és a férfi hangja (amiért régebben nem voltam nagyon oda), és mennyire jól hangzik! 

A szöveg kicsit átlagos, mint a két esetben, de mivel nagyrészt ezt igénylik a rajongók, megértem a választást - főképp a Wake Me Up esetében. Viszont itt is, a Darling annyira szépre sikerült, hogy bárhogy próbálok igazságosan dönteni, ezt a kört is ez a dal nyeri. 

Sőt, nem árulok el nagy titkot, a klip képi világát tekintve is. Bár nem tagadom, a Wake Me Up gyönyörű, tényleg ámulatba ejtően gyönyörű, de a Darling sokkal jelentőségteljesebb. A képek tényleg kapcsolódhatnak a szöveghez, az üzenethez. Nagyon tetszett minden megoldás. (Ez még engem is meglepett, ne aggódjatok.)


De van itt nekünk egy albumunk is: 



Itt azonnal ki kell emelnem az Empty Road című dalt. A kedvencem, és szerintem messze a legjobb a lemezen (persze nem azt mondom, hogy a legnépszerűbb is). Miért? Ez a dalszöveg... hm, az ilyen dalszövegek ritkaságszámba mennek. Ez egy olyan dal, amit ha elkezdesz hallgatni, látod az eseményeket, nem csak egy szám, de egy történet is - nem sok példánk van erre. A közelmúltban talán a Gfriend Red Umbrella című dala hasoníltható ehhez. Amint meghallgattam, tudtam, ezt le kell fordítanom. Tényleg, le a kalappal, nagyon szép munka!


A többi dal? Hm, nem is tudom. A Naked és a Tonight annyira nem nyerte el a tetszésem, semmilyen értelemben. Jók voltak, de nem hiszem, hogy sokszor hallgatnám őket. A White Night és Ride valamivel jobban megfogtak, ám ezeket se fogom a kedvenceim közt számon tartani. Az Amazing viszont szintén elég jól sikerült, ez a második kedvencem a lemezről.

Összességében elég jó dalok lettek, meg is lepett mennyire kellemes élményt nyújtott a lemez. Nem mondom, hogy ismétlésre tudnám állítani, de minden dal élvezhető a maga nemében, és ez nagyon pozitív! (Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó véleménnyel leszek erről az albumról)


Wake Me Up
10/9
Darling: 
10/10
Az album: 
10/8




2. NCT 


Már megint NCT? Mark hogy tart lépést ezzel, most őszintén? Khm, na mindegy, haladjunk! A banda ezúttal a Dream osztaggal tért vissza, méghozzá a We Young című videóval: 





Őszintén szólva, soha nem tudom miképp álljak a Dream-hez. Az előző számuk - ahogy ez is, nagyon fülbemászó volt, de ott pont arra helyezték a hangsúlyt, ami nálam totál kivágja a biztosítékot: a tagok 10 évesnek néztek ki. Most gyorsan utánanéztem (egy évig tartott, khm), és van egy 15 éves és egy 16 éve tag, a többi 17-18. Ez azért nem annyira durva, sőt! Akkor meg azt nem értem, miért kellett úgy viselkedniük és kinézniük szerencsétlen fiúknak mint az óvodásoknak. Vagy csak engem zavarnak az ilyen dolgok? 


Mármint, ez ugyanaz, mint mikor a lányokkal teszik... Egy csomó gusztustalan pedofil k.csög nézegeti ám őket. Nem akarom megnevezni, de nekem van is ismerősöm, aki NŐ, felnőtt NŐ és ilyen nem vallja be ugyan konkrétan, de ilyen kisfiús gyerekekért van oda. Ez is pont olyan gusztustalan mintha egy felnőtt férfi verné a nyálát a lányokra. Ugye ez nem csak az én véleményem...? (Remélem...) Mert ha belegondoltok, itt minden vizuális dolog azért van, mert ez tetszik az embereknek. Ha a nők szexi ruhát viselnek, azért van, mert tetszik a férfiaknak (vagy nőknek - de most koreai szemmel nézzük, ok?), ha a férfiak a padlóba verik a csípőcsontjukat, és az elvileg kockás hasukat simogatják, azért van, mert ez tetszik a nőknek (sajnos inkább a kislányoknak), de azt alapul véve, hogy minden, de tényleg minden okkal van úgy ahogy van... megfordult már a fejetekben, hogy miért van ennyi kislány... szó szerint kislánynak beöltöztetett nő - és ez esetben fiú az iparban? Jobb ha nem teszitek. (Félelmetes ám ez a sok noona-oppa fan is néha.)


Szóval, térjünk inkább vissza a zenére... jobb lesz. A klip kifejezetten tetszik, olyan az egész, mintha egy mesekönyvben lennének, s különféle kalandokat élnének át. Ez remek (de 18 évesen... - mindegy, ez csak az én véleményem, nem kell rá figyelni), kicsit gyerekes, de talán az volt a cél, hogy aranyosnak tűnjenek. Nem annyira, mint a múltkor, de azért értitek. 

A dalról nem tudom mit mondjak. Valahol, és fogalmam sincs miért, Disney mesék zenéjét juttatott eszembe... tényleg nem tudnám megmondani miért, vagy melyik része, de mikor hallgattam, hirtelen az Oroszlánkirály és a Dzsungel könyve jutott az eszembe. Lehet, hogy hülyeség, de őszintén... ez történt. 

Nem tudom, hogy tetszik-e. Nagyon fülbemászó, ezt már most érzem, de hogy kedvencem lesz-e, azt még nem tudom eldönteni. Hülyeségnek tűnik? Hát, én furcsán működök, vannak dalok, amikhez kell egy kis idő, hogy belemásszanak a fülembe, vagy épp kimásszanak belőle. 

Viszont, itt az album: 


Az egész albumon érzem a Disney hatást. Nem tudom mi ütött belém, fogalmam sincs, hogy miért érzem ezt, vagy mi váltja ki, de olyan mesébe illő hangulatom támad, miközben a lemezt hallgatom. 
Viszont azt meg kell jegyeznem, hogy akármit is érzek a bandával, vagy az adott klipes számmal kapcsolatban, ez egy nagyon jó lemez lett. Nagyon könnyű hallgatni, akár ismétlésre állítani, élvezetes, minden dal más, egyedi, mégis nagyon jól illik az alapkoncepcióba - sőt, a többi dal talán még sokkal jobban tetszett, mint a We Young. Hangszerek tűnnek fel bennük, elragadóak és nagyon könnyen teremtenek igen különeleges hangulatot. A fiúk hangja is remek, a szövegek okésak, nem panaszkodhatok. Tényleg, szívből tetszett az album! 
A kedvencem a Walk You Home (a 3.), ez egyszerűen zseniális! A dal felépítése, a hangok, a hangulat és a szöveg is nagyon aranyos. Csak ajánlani tudom, tényleg nagyon jól sikerült! Az egyik kedvencem ezen a nyáron! :) A Trigger the Fever szintén nagyon jó, és a My Page is elragadó. 
Hát igen, valahol azért mégis csak NCT. Khm.
A dal: 
10/7,5
Az album: 
10/10 + 2 
Ennyi lenne a hétre - ha jól tudom, nem várunk más visszatérést, csak majd hétfőre. Hát, szép napot nektek!

A véleményeket várom, mint mindig! :) 

2 megjegyzés:

  1. Szia. Nekem ez a "kövessük a visszatéréseket időben" dolog nem igazán megy. Ezek után meg még inkább nem fog (khm.. suli..). De ide is elértem és hoztam a véleményem (mily meglepő).
    BP RAINA: Őszinte leszek: eddig nem követtem a bandát,nem tudom megmondani miért nem de nem figyeltem rájuk, tehát nem igazán tudok róluk sokat. Ez a dal nekem kifejezetten tetszik, még a hangtorzítások ellenére is szívesen hallgatom. A szöveggel sincs semmi gondom, azt is szeretem. Szóval a dal összességében hm... hogy is mondjam... Most biztos azt gondolot hogy közömbös de nem így van, nem az. Hanem nem vagyok a belé "szerelmes" és nem is csak simán tetszik. Vagyis az imádomnál valamivel kevesebb, de nem csak tetszik és nem is közömbös. (Tudom, tudom valami vagy tetszik vagy nem. Döntsem el... Na igen ez nálam nem így működik.) Tehát nem a kedvencem de akkor sem csak tetszik mert annál több... (Jujj de bonyolult vagyok..) Na mindegy XD Ne ragozzuk. Hát remélem hogy valalmennyire érted :). A "rajongók" kiakadásához, pedig nem tudok hozzá szólni, veled értek egyet.
    SONAMOO: Hmm.. Nem is tudom.. Tetszik a dal mert nem rossz. De... hát... nem igazán ragad magával, akárhányadszora hallgatom. Ilyen egy két hallgatás és ennyi. Nem hagy olyan nyomott bennem hogy rákattintsak újra meg újra meg újra. A dal maga jó, de engem nem fogott meg...
    Red Velvet: Ohh hát már megint itt vannak? De jó, igaz most csak egy dallal ami egy feldolgozás, de itt vannak. Nos tehát, ez olyan aranyos, annyira könnyű hallgatni. Kellemes megnyugvást add. Főleg a Refrén, oh a refrén, de kellemes hallgatni valahogy női hanggal nekem szimpatikusabb. . Nem mondanám hogy a kedvenc Red Velvet dalaim közzé sorolnám viszont szívesen hallgatom. Nagyon kellemes dal lett.
    A klip: Hm.. Nem tudom... Nekem annyira nem tetszik három percig azt nézni hogy menyire olvadoznak lasítva. Hát nekem nem jött be.
    NCT: Nos. Hogy fogalmazzak, úgy vagyok mint te. Fogalmam sincs tetszik-e. Nem tudom eldönteni, ami fura.. Mert nekem valami vagy tetszik vagy nem, nagyon ritka a közép út, de most ez az. Hát fogalmam sincs. (Jézusom, eléggé el vagyok veszve mostanság és most meg nem tudom eldönteni tetszik-e egy dal... Össze kéne szednem magam..) Talán azért mert olyan fülbemászó egyre jobban tetszik, de tényleg ilyen mesés érzés öleli körül az egész dalt (de költői XD) Jó mondjuk nekem nem feltétlenül az Oroszlán király jutott eszembe XD De tényleg van egy ilyen mesés feeling-je. Azt hiszem kezdem megszeretni XD. A klip:Hát nem is tudom... Fogalmam sincs... Előszőr nem tetszett és még most se a kedvencem de kezdek megbékélni vele... Szóval nem tudom.
    Hát ennyi lett volna a véleményem. Remélem hogy azért érteted XD Kellemes napot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Pontosan tudom mit érzel, én is elcsúsztam rendesen. Óh, de még mennyire! Ennek ellenére nagyon-nagyon örülök, hogy megosztottad velem a véleményed (még ha soká is tudtam csak válaszolni, ezt sajnálom)! Én se vagyok valami nagy rajongója a Rania lányoknak, de erre aztán nagyon felkaptam a fejem. :/ Most egy másik számukkal "tértek vissza", hááát, majd meglátjuk mi lesz ebből.
      Igen, a Red Velvet nekem is jobban tetszik a lányok előadásában, csak a szöveget néhol megváltoztathatták volna (pl. mikor a férfi virágot vesz a lánynak, az furcsa így). A klip.. hát igen, elég érdekes. :D
      Az NCT: :D Jóóóó nekem se konkrét az Oroszlá nkirály jutott eszembe, vagyis... de :D Csak nem így komolyan. :D Vagy... lehet, hogy akkor még úgy gondoltam. :D

      Nagyon szépen köszönöm a kommentet! :) :)

      Törlés

 Sziasztok! Ahogy láthattátok, az utóbbi pár napban (ismét) nem fértetek hozzá a yt. csatornám videóihoz, se a blogomhoz. Erre egy ismerősöm...